Confederate X132 Hellcat Speedster

vydáno 27. 8. 2014, text Prochy, foto Confederate

I když je firma Confederate relativně mladá, vznikla v roce 1991, má za sebou docela zajímavou a rozsáhlou minulost.

První produkční model Confederate vyrazil na silnice až v roce 1994 a mezi léty 1996 až 2001 se prodalo přes 500 kusů modelu Hellcat první generace. V roce 2001 pak firma zkrachovala a znovu ožila až v roce 2003, přičemž po dvou letech narušil znovuzrození hurikán Katrina, kvůli kterému se musela společnost přestěhovat. V současnosti ale platí Confederate za výrobce vskutku exkluzivních strojů, za kterými se otočí úplně každý. Nejinak tomu bude také v případě modelu X132 Hellcat Speedster, což je limitovaná edice modelu X132 Hellcat. Za touto mašinou stojí slavný designér Pierre Terblanche.


Exkluzivnímu vzhledu určitě napomáhá také stylové čalounění hnědou kůží. Přední světlomet je složený ze čtyř samostatných LED diod a fantasticky vypadají i karbonová kola o průměru 18 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 240/40 vzadu. Pneumatiky pocházejí od firmy Metzeler a brzdy dodal Beringer, přičemž do zadních i předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny.


Co se týče pohonu, zadní kolo roztáčí dvouválcový motor o zdvihovém objemu mohutných 2163 cm3, který dává téměř 123 koní a hlavně masivní točivý moment o hodnotě 190 Nm. Dynamická stránka věci bude tedy určitě skvělá, avšak v případě této mašiny o nějakou extra dynamiku ani nejde a je spíš o stylu, kterého má opravdu na rozdávání. Přenos výkonu zprostředkovává klasická pětistupňová převodovka a tlumiče pocházejí od firmy WP. Confederate X132 Hellcat Speedster vypadá jedním slovem fantasticky a potkat tuto Pekelnou kočku na silnici bude určitě pokaždé zážitek. Moc často se to ale pravděpodobně nestane, protože vznikne pouhých 65 kusů a cena samozřejmě nebude nízká. Výrobce si za jeden kus účtuje rovných 65 000 dolarů, což je v přepočtu zhruba 1,36 milionu Kč.



Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před hodinou
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 3 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:21
Libor Podmol – nejenže už zase předvádí triky a skáče FMX, ale hodlá startovat příští rok na Dakaru!
Miluju motorky
před týdnem v 8:20
Nová bestie od Bimoty si vezme to nejlepší z Kawy! 
Všechny příspěvky ...