Museum Ducati

vydáno 26. 1. 2011, text mc, foto Ducati

Při cestě do italské Bologne nezapomeňte navštívit část Borgo Panigale a v ní exkluzivní muzeum továrny Ducati.

Když v červnu 1926 zakládali bratři Adriano, Bruno a Marcello Cavalieri Ducati, jistě netušili, jakou exkluzivní společnost budují. Sice až do konce 2. světové války dělali vše, jen ne motocykly, ale to mělo teprve začít. Psal se rok 1946 a na svět přišlo „štěně“, tak byl pojmenován první motor vyrobený v továrně Ducati. Svět poznal motokolo Cucciolo.


Muzeum továrny Ducati se rozprostírá na tisíci metrech čtverečních a zachycuje nejen 50 let závodění, ale i ukázku toho, čím se bratři Ducati zabývali v předválečných létech, tedy výrobou telekomunikačních produktů, počítadel a holicích strojků. Bylo otevřeno 12. června 1998, ovšem první návštěvník ho viděl až o 4 měsíce později. Nás samozřejmě zajímají motocykly a ty zde uvidíte vystavené od prvního Cucciola (v překladu štěně), přes stroje legendárního designéra Fabia Taglioniho (přišel s desmodromickým systémem) či Giana Luigi "Gigi" Mengoliho, který stál u zrodu moderního designu Ducati, až po vítězné MotoGP stroje Desmosedici. Je zde vystaveno celkem 33 legendárních motocyklů.


Podívejme se trochu zkráceně na historii závodění v Ducati.

Cucciolo 50cc ustavuje v roce 1950 12 rychlostních rekordů. V roce 1954 v továrně Ducati začíná pracovat její nejslavnější inženýr – Fabio Taglioni.

Je 6. června 1958, Alberto Gandossi vyhrává ve Spa-Francorchamps Grand Prix Belgie a s motocyklem Desmodromic 125cc získává pro Ducati první vítězství v mistrovství světa.

V roce 1960 Mike Hailwood s řadovým dvouválcem Desmo 250cc získává pro Ducati první body ve třídě 250 cm3. O 11 let později Ducati vstupuje do elitní kategorie 500cc. Angličan Phil Read se strojem 500cc V-Twin vyhrává Grand Prix na okruhu Monza.

V roce 1978 Mike Hailwood vyhrává s Ducati 900SS F1 závod Tourist Trophy Isle of Man a zajišťuje Ducati první titul mistra světa. O 3 roky později začíná vítězná cesta legendárního Pantahu. Ducati získává první ze čtyř po sobě jdoucích světových titulů v kategorii Formule 2, v sedle stroje Pantah TT2 je Tony Rutter.

V roce 1988 vzniká mistrovství světa superbke a jeho vůbec první závod vyhrává Marco Lucchinelli na motocyklu Ducati 851 a o 2 roky později Raymond Roche s tímto strojem získává titul.

V roce 1994 Ducati přichází s legendární Ducati 916 a hned první rok získává s Carl Fogartym titul mistra světa. Angličan vše v roce 1995 opakuje a Troy Corser v roce 1996 dokončuje pro 916 hattrick. O další dva roky později Fogarty vítězí s modernizovanou 996.

Ve Valencii 2002 ukazuje Troy Bayliss veřejnosti motocykl Ducati Desmosedici, který je v dalším roce nasazen do závodů MotoGP a hned získává s Lorisem Capirossim stupně vítězů i vítězství v závodě. Ve stejném roce se dostává úspěchu dalšímu z legend Ducati, stroji 999, který slaví superbikový titul s Neilem Hodgsonem.

Přichází nejslavnější rok – 2007 a světový titul v elitní kategorii MotoGP (s Casey Stonerem). Posledním milníkem je rok 2008, kdy Ducati přichází s novou 1098, se kterou hned Troy Bayliss získává světový titul.




Diskuze k článku

sors 26. 1. 2011
a před návštěvou se hlavně nezapomeňte předem objednat na stránkách Ducati, bez potvrzení objednaného termínu se tam nedostanete.. ;-)

Další články z archivu

  • Moto Cestou Necestou 2018 – včera odstartovali!
  • Video: EXPEDICE PERU 2018
  • Velká cesta na malých strojích

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 3 dny v 0:42
     0   0
Moje první velká zkouška motocyklu Indian Challenger.         www.youtube.com/watch
Motocyklová asociace ČR
před 3 dny ve 23:59
     0   0
Dělá ostudu a špatné jméno motorkářům...
Bikes.cz
před 4 dny ve 12:13
     0   0
Adam Peschel překonal svůj rekord
Všechny příspěvky ...