Museum Ducati

vydáno 26. 1. 2011, text mc, foto Ducati

Při cestě do italské Bologne nezapomeňte navštívit část Borgo Panigale a v ní exkluzivní muzeum továrny Ducati.

Když v červnu 1926 zakládali bratři Adriano, Bruno a Marcello Cavalieri Ducati, jistě netušili, jakou exkluzivní společnost budují. Sice až do konce 2. světové války dělali vše, jen ne motocykly, ale to mělo teprve začít. Psal se rok 1946 a na svět přišlo „štěně“, tak byl pojmenován první motor vyrobený v továrně Ducati. Svět poznal motokolo Cucciolo.


Muzeum továrny Ducati se rozprostírá na tisíci metrech čtverečních a zachycuje nejen 50 let závodění, ale i ukázku toho, čím se bratři Ducati zabývali v předválečných létech, tedy výrobou telekomunikačních produktů, počítadel a holicích strojků. Bylo otevřeno 12. června 1998, ovšem první návštěvník ho viděl až o 4 měsíce později. Nás samozřejmě zajímají motocykly a ty zde uvidíte vystavené od prvního Cucciola (v překladu štěně), přes stroje legendárního designéra Fabia Taglioniho (přišel s desmodromickým systémem) či Giana Luigi "Gigi" Mengoliho, který stál u zrodu moderního designu Ducati, až po vítězné MotoGP stroje Desmosedici. Je zde vystaveno celkem 33 legendárních motocyklů.


Podívejme se trochu zkráceně na historii závodění v Ducati.

Cucciolo 50cc ustavuje v roce 1950 12 rychlostních rekordů. V roce 1954 v továrně Ducati začíná pracovat její nejslavnější inženýr – Fabio Taglioni.

Je 6. června 1958, Alberto Gandossi vyhrává ve Spa-Francorchamps Grand Prix Belgie a s motocyklem Desmodromic 125cc získává pro Ducati první vítězství v mistrovství světa.

V roce 1960 Mike Hailwood s řadovým dvouválcem Desmo 250cc získává pro Ducati první body ve třídě 250 cm3. O 11 let později Ducati vstupuje do elitní kategorie 500cc. Angličan Phil Read se strojem 500cc V-Twin vyhrává Grand Prix na okruhu Monza.

V roce 1978 Mike Hailwood vyhrává s Ducati 900SS F1 závod Tourist Trophy Isle of Man a zajišťuje Ducati první titul mistra světa. O 3 roky později začíná vítězná cesta legendárního Pantahu. Ducati získává první ze čtyř po sobě jdoucích světových titulů v kategorii Formule 2, v sedle stroje Pantah TT2 je Tony Rutter.

V roce 1988 vzniká mistrovství světa superbke a jeho vůbec první závod vyhrává Marco Lucchinelli na motocyklu Ducati 851 a o 2 roky později Raymond Roche s tímto strojem získává titul.

V roce 1994 Ducati přichází s legendární Ducati 916 a hned první rok získává s Carl Fogartym titul mistra světa. Angličan vše v roce 1995 opakuje a Troy Corser v roce 1996 dokončuje pro 916 hattrick. O další dva roky později Fogarty vítězí s modernizovanou 996.

Ve Valencii 2002 ukazuje Troy Bayliss veřejnosti motocykl Ducati Desmosedici, který je v dalším roce nasazen do závodů MotoGP a hned získává s Lorisem Capirossim stupně vítězů i vítězství v závodě. Ve stejném roce se dostává úspěchu dalšímu z legend Ducati, stroji 999, který slaví superbikový titul s Neilem Hodgsonem.

Přichází nejslavnější rok – 2007 a světový titul v elitní kategorii MotoGP (s Casey Stonerem). Posledním milníkem je rok 2008, kdy Ducati přichází s novou 1098, se kterou hned Troy Bayliss získává světový titul.




Diskuze k článku

sors 26. 1. 2011
a před návštěvou se hlavně nezapomeňte předem objednat na stránkách Ducati, bez potvrzení objednaného termínu se tam nedostanete.. ;-)

Další iČMN články

  • Moto Cestou Necestou 2018 – včera odstartovali!
  • Video: EXPEDICE PERU 2018
  • Velká cesta na malých strojích

Články na MotoLife

  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Laverda 750
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Foggy Petronas FP1
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Benelli Tornado
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Bimota SB8K & SB8R
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Yoshimura Hayabusa X1

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 3 dny v 15:19
Trocha z historie: Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1967 - Kompletní výsledky a popis sezóny: www.moto.cz/.../878-zavody-motocyklu-1967
Bikes.cz
před 5 dny ve 13:51
Pěkně zpracovaný přehled novinek 2022 na webu garaz.cz 👈
Časopis Motorbike
před týdnem ve 23:55
Harley-Davidson představil první modely pro rok 2022 🔥
Miluju motorky
před 8 dny v 15:55
"Motorizmus v taliansku bol vždy úžasný!" Motocyklová značka Laverda sa do histórie zapísala mnohými kapitolami. Odvážne zmýšľajúca spoločnosť nasledujúca vášeň a túžby dvojkolesových nadšencov – tak by sa dala charakterizovať dnes už neexistujúca značka.

Neprežívala ale iba šťastné obdobia, finančnými ťažkosťami zmietaná spoločnosť vyprodukovala mnoho skvelých modelov, medzi ktoré sa radí i 750 – superšportový motocykel s paralelným dvojválcovým motorom a dvojitými svetlometmi v štýle tak vlastnom koncu 90-tych rokov!

Novo vznikajúca motorka mala pomôcť značke znova vstúpiť do mapy motocyklových výrobcov. A ako to vlastne celé dopadlo? O tom je už diel číslo 5️⃣ zo serie "Special Youngtimers":

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
#bloodridaz
Všechny příspěvky ...