Marco Polo tým na etiopské misi

vydáno 22. 9. 2008, text -rk-

Účastníci transsibiřské expedice z Itálie do Japonska 2007 se vydali na nové dobrodružství. V průběhu září se čtyřčlenný tým dostane až do nemocnice Valliso v Etiopii s jejich charitativním příspěvkem od italské nadace Doktoři pro Afriku.

Zkušený motorkář, dobrodruh, cestovatel a bývalý prezident BMW Moto Clubu v Padově, Michele Orlando vede tým jezdců, tvořený chirurgem Carlo Mascarinem, který se již účastnil úspěšné transsibiřské expedice v minulém roce, dále Paolem Zancanem, finančním poradcem a obchodníkem Marcem Denicolou. Skupina normálních motorkářů se vydala na neobvyklou expedici již začátkem září.

„Cesta začne v severní Etiopii,“ vysvětluje Michele. „Plánovali jsme cestu tak, aby nám umožnila navštívit všechna zajímavá místa v této pozoruhodné zemi. Na naší expedici se dostaneme do téměř mýtických míst jako je Jezero Tana, ze kterého vytéká Modrý Nil, a měst Gondar a Lalibela, která jsou známá svou dlouhou a zajímavou historií.“

„Jakmile se dostaneme do jižní Etiopie,“ pokračuje, „ obtížné offroadové ježdění a těžký terén nás bude doprovázet na každém kilometru. Pojedeme okolo Bale Mountains, pohoří, které dosahuje výšky 4000 metrů nad mořem a pak dorazíme k řece Omo na druhé straně hor. Doufáme v setkání s etnickými skupinami, které i v dnešní moderní době žijí v relativní izolaci od okolního světa a vyznačují se tradicemi a netradičním způsobem života ve srovnání s tím naším.“

„Ačkoliv Etiopie jako taková je sužována obvykle neúprosnými horky, nejhorší situace, do které se můžeme dostat, mohou být problémy se sezónními dešti. Pokud nám počasí nebude přát, některé části cesty se mohou stát nesjízdnými. Ani sever země nebude úplně jednoduchý, ale jih je vyloženě adrenalin. Nejenom kvůli neschůdné krajině podél řeky Omo a jejím údolím, ale také proto, že se budeme muset nějak domluvit s místními lidmi, kteří neviděli cizince možná nikdy v životě, a obzvlášť ne na motocyklech.

Náročné podmínky cestování v Etiopii vyžadovaly použití motorek, které budou dostatečně resistentní vůči nárokům přírody i řidiče. Volba padla na motocykly BMW F800GS. „Plánujeme ujet asi 80 % naší trasy mimo běžné silnice. Vybrali jsme si motocykly BMW, protože nejvíce odpovídají zaměřením našemu typu cestování…"

Jejich cesta navazuje na úspěšnou expedici v roce 2007 na Blízký východ, při které pomáhali se sbírkou pro Černobyl. V příštím roce se tým chystá na další expedici. „Rádi bychom cestovali z Cape Town v Jižní Africe do Cape North v Norsku, ale nejdříve musíme dokončit naši letošní Divokou Afriku,“ uzavírá Michelle.

Dobrodružné příběhy týmu Marco Polo jsou zdokumentovány online na domovské webové stránce 'Wild Africa Motoraid' (Motorkáři na pomoc divoké Africe) - http://www.etiopia2008.it/ a také se plánuje 12dílný seriál dokumentů na SKY kanálu v Itálii ke konci letošního roku.


Další iČMN články

  • Moto Cestou Necestou 2018 – včera odstartovali!
  • Video: EXPEDICE PERU 2018
  • Velká cesta na malých strojích

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června v 9:02
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...