Dr. Gregory Fazier objevuje Maroko
vydáno 31. 10. 2008
Pokračování příběhů světoznámého cestovatele.
Jeden z největších úkolů, kterým tady budete muset čelit, je najít po celodenním ježdění místo, kde by vám prodali pivo. Maroko je z devedesáti osmi procent muslimská země, a proto alkohol je tady postaven mimo zákon. Bylo to jen velmi zřídkakdy, že jste mohli zahlédnout nápis propagující určitou značku alkoholu. Ale v Maroku se také vše podřizuje turistům, a tak jste vždy mohli najít někoho ochotného, kdo vám pivo prodal, i když bylo většinou hodně teplé.
Několikrát se mi také stalo, že když jsem se ubytovával v hotelu, majitel se mne zeptal,jestli si budu přát pivo nebo víno. Když jsem odsouhlasil pivo, za patnáct až třicet minut mi bylo servírováno pivo světoznámé značky v lahvi, ale bohužel nechlazené. Později jsem zjistil, že poslali kluka z hotelu, ten doběhl do tajného obchodu, tak nakoupil pivo, a za chvíli mi ho už nesl na stůl.
Platil jsem za tento servis třikrát více, než bych zaplatil sám za pivo v tom obchodě. Některé hotely tuto službu nenabízely vůbec. Vcelku mi to nevadilo, ale dokážu si představit některé mé kolegy motorkáře jak by prskali, kdyby nemohli mít svoje vychlazené pivo k večerní siestě.
Po týdnu se mi podařilo dostat se do oblasti Sahary, k jejím písečným dunám. Chtěl jsem si užít nekonečnosti pouště v co největší míře, a tak jsem kempoval v písku každý večer. Kromě občasného sesouvání písku a lehkého větru, který hýbal plachtou mého stanu, jsem neslyšel žádné zvuky. Bylo to určitě to nejtišší místo na světě, kde jsem kdy spal.
Moje motorka Kawasaki KLR 650 neměla ráda sypký písek.Bylo jedno, jak rychle jsem se snažil jet, nikdy se mi nedařilo dostat přední kolo na povrch, vždy před sebou jako pluh tlačil písek. A to dokonce i poté, co jsem ji opravdu odlehčil a nechal svá zavazadla v hotelu. Většinu času jsem trávil vyhrabáváním motocyklu, což v kombinaci s neskutečným vedrem mi dávalo opravdu hodně zabrat.
Potkal jsem několik německých endur, pánové byli překvapeni o co že se to pokouším s mojí přeloženou motorkou v písku. Všichni měli lehoučké motocykly uzpůsobené pro tento typ jízdy. Zavazadla se vezla na doprovodném nákladním vozidle, takže měli o komfort postaráno. Co bylo ovšem zajimavé, byla skutečnost, že ani po pěti dnech zapadávání, jízdy na první rychlostní stupeň a při obrovských teplotách nikdy nedošlo k přehřátí motorky, a to zejména díky jejímu dobrému chlazení.
Po ukončení pobytu v poušti jsem navštívil turistická místa jako je Fez, Casablanca a další. Marrakeš mělo velmi rušný trh uprostřed města, a tak když jsem se ubytoval, odešel jsem se věnovat ruchu města. Hotel, ve kterém jsem bydlel, byl docela hezký, ale majitel bohužel nebyl poctivý. A tak když jsem se s ním loučil po noci, kdy se mi několikrát snažil se mi vloupat do zavazadel u motorky, ani se mi nedokázal podívat do očí.
Maroko se dá absolvovat jako snadný turistický cíl, pokud se vyhnete písečným terénům. Nepotřebujete mít offroadový motocykl i když jsem tam v průběhu své cesty neviděl velké Harleje nebo Eltéčka.
Pokud srovnáte náklady na cestování v Evropě a v Maroku, jedná se 50% úsporu prostředků na africkém kontinentu.
Nikdy jsem se v Maroku necítil ohrožen, kromě jedné noci, kdy jsem dostal nabídku spát v jednom z berberských stanů s původními obyvateli. A protože oni nemluvili ani anglicky a já neuměl berbersky, moc jsme si nepopovídali. I tak mne pořád sledovali a bavili se tím, že pozorovali, co jím, jak to jím a vůbec co dělám. Po třech hodinách jsem to vzdal a oznámil jim, že odjíždím. Byli trošku rozladěni, ale spravil jsem to několika samolepkami a darováním trička Kawasaki.
Maroko je krásná země plná nádherných scenérií, bezpečná a přátelská vůči turistům i cestovatelům.
Další iČMN články
-
Moto Cestou Necestou 2018 – včera odstartovali!
Projekt Egona Kulhánka „Moto Cestou Necestou“ opět ožil. Tentokráte jsou v hlavní roli ale jen dva borci, a sice známý cestovatel Igor Brezovar se svým nesmrtelným BMW R 1100 GS (400 000 km) a čerstvý moto cestovatel, herec Martin Písařík na své nové KTM 1090 Adventure R (2500 km), který na dalekou cestu v jedné stopě vyrazil vůbec poprvé...
-
Video: EXPEDICE PERU 2018
Myšlenka tady byla už dávno. Až pojede Dakar z peruánské Limy na jih přes vysoké duny, Altiplanem v Bolívii, dál přes argentinskou provincii Salta a východním úbočím Kordiller k bílé poušti u Fiambaly, pak určitě jedeme!...
-
Velká cesta na malých strojích
Na Pionýrech do Kazachstánu? Pro nesmrtelného slovenského motorkára a jeho bandu žádný problém...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...
-
Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
Rudá kráska jménem Ducati Monster 1100 EVO už mi více než rok dělá milou společnost, a tak jsem se rozhodl, že je ten správný čas podělit se s Vámi o můj celkový dojem a zhodnocení. Pokud se hned na úvod ptáte, co od motorky můžete očekávat, tak vás mohu ujistit, že s touto dračicí se rozhodne nudit nebudete!Pocity ze sedlaPro vyjádření pocitů, které se dají v jejím sedle zažít, jsem si vybral tra...