Dakar finišuje

vydáno 16. 1. 2018, text Petr Hájek, foto Barth Racing

Účastníci jubilejního Dakaru už mají za sebou podstatnou část rallye a nezadržitelně se blíží argentinskou krajinou do kýženého cíle.

Z tuctu startujících českých závodníků jich stále ještě jede devět a to je výborná bilance, nejlepší na tom je, že stále jedou i naše dvě děvčata a šance, že obě dokončí hned svůj první Dakar je den ode dne větší. Bravo!

Kdo z “Bartháků” bude nakonec nejlepším českým čtyřkolkářem – Tůma…
…nebo Macháček?

Tři muži ze závodu odpadli, přičemž Ondřej Klymčiw je po operaci dvou zlomených obratlů stále v nemocnici v Limě. Přejeme mu brzký návrat domů a rychlou rekonvalescenci. Zranění Roberta Lhotského z týmu Barth Racing není tak vážné a Tomáše Kubienu z MRG nevyřadila nehoda, ale technické problémy jeho čtyřkolky.

David Pabiška si stěžoval na málo kyslíku v horách

Zbývající devítka si vede zdatně, po odstoupení Klymčiwa potvrzuje největší ambice Milan Engel, který figuruje v nejlepší třicítce, uznání zaslouží nováček Jan Brabec, který atakuje čtyřicítku celkového pořadí. Nedaleko za ním je zkušený veterán David Pabiška, Petr Vlček zatím překonává své loňské umístění, Jan Veselý jede Dakar bez asistence a bez penalizací, což je obdivuhodné, a jen kousek za ním figuruje statečně jedoucí novicka Gabriela Novotná, která za sebou nechává po 9 etapách 17 mužů a 41 odpadlíků!

Závodníci se v Bolívii dostávali do výšky až přes 4000 metrů nad mořem, těžké podmínky se projevovaly zejména, když někdo havaroval: „Spadnete, a když zvedáte motorku z velbloudí trávy, neskutečně vám pumpuje organismus. V ten moment jsem si myslel, že omdlím nebo umřu. Nestačil jsem dýchat,“ popisoval situaci David Pabiška. „V těchto výškách se tempo musí upravit, aby to organismus mohl vydržet, kyslíku je tam málo. Připravoval jsem se na to, je to ale při pádech náročné.“

Vyzdvihnout je třeba i výkony čtyřkolkářů. Josef Macháček po nešťastné úvodní dvouhodinové penalizaci stoupá pořadím a snaží se dohnat a předehnat svého týmového kolegu z Barth Racing Zdeňka Tůmu – po 9 etapách je dělilo nějakých 18 minut. Šedesátiletý jezdec na čtyřkolce během osmé etapy také havaroval: „Naštěstí jen při nižší rychlosti jsem otočil stroj vzhůru nohama. Valily se na mě nepříjemnosti – vzal jsem si dvě levé rukavice a pak zabloudil,“ vyprávěl Macháček. Problémy dělala také ostrá velbloudí tráva: „V neděli jí bylo naštěstí méně, ale odešel mi tlumič. Když jsem tedy přejel přes hrbol, tak mě to vykopávalo. Naštěstí jsem to ustál,“ říkal v cíli Zdeněk Tůma, kterému vadily i louže: „Snažil jsem se jim vyhnout, hlavně tomu blátu. Ale to pak není skoro žádné závodění.“

A samozřejmě klobouk dolů před Olgou Roučkovou, která jede poprvé tak těžkou soutěž a drží se ve startovním poli jako jediná žena kategorie quad. Na oficiálním webu pořadatelů se o ní objevil článek s videem nazvaný Olga – Miss Marathon. Když se Olga dozvěděla o zrušené 9. etapě, byla ráda, i když… „Jestli si děláte srandu, tak vás zabiju! ” řekla s úsměvem jednomu novináři.

Takže přátelé – zlomte vaz! A ať jste všichni za pár dnů v cíli v Cordobě s úsměvy od ucha k uchu.

DAKAR po 9 etapách

Moto

1. Adrien Van Beveren (F, Yamaha), 27:22:03, 2. Kevin Benavides (RA, Honda), +00:22, 3. Matthias Walkner (A, KTM), +06:34, 4. Toby Price (AUS, KTM), +07:35, 5. Joan Barreda (E, Honda), +08:01, 6. Antoine Meo (F, KTM), +09:56…

28. Engel, 40. Brabec, 49. Pabiška, 54. Vlček, 77. Veselý, 81. Novotná

Quad

1. Casale (RCH) 33h 53' 03'', 2. Gonzalez (RA) + 00h 41' 30'', 3. Cavigliasso (RA) + 00h 57' 16''

14. Tůma, 16. Macháček, 34. Roučková



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife