GS s revolučním pohonem obou kol

vydáno 9. 12. 2015, text David M. Bodlák, foto Wunderlich

2WD není ve světě motorek nic nového. Krátce to kdysi dělala Yamaha, nyní se tomu úspěšně věnuje již několik let americká firma Christini. Na scéně je ovšem nový hráč, který představuje moderní a opravdu zajímavé řešení.

Ptát se vás, jestli jste už někdy slyšeli o firmě Wunderlich, je asi zbytečné. Pokud byste ale přeci jen nevěděli, tahle německá firma vznikla v docela obyčejné garáži někdy před třiceti lety a postupně se vypracovala až na dvorního úpravce bavorských strojů. Od Wunderlichu si můžete pořídit cokoliv na jakékoliv BMW, tím nejupravovanějším modelem bude ale vždycky dobrodružné R 1200 GS. A protože všechny ty padáky, brašničky a další serepetičky, bez kterých nebude žádný majitel géesa nikdy spokojen, už pomalu přestávaly stačit, vrhli se inženýrští na něco opravdu speciálního. Těžkému cestovnímu enduru dodali pohon předního kola, a to ne ledajaký.

Zapomeňte na dosavadní složitou hydrauliku nebo mechaniku ozubených kol, hřídelí a řetězů, firma Wunderlich jde s dobou, a tak namísto konstrukčně složitých mechanismů vyzbrojila dobrodružné GS zcela "obyčejným" desetikoňovým 7,6kilowatovým elektromotorem, který byl naimplementován přímo do náboje předního kola. Elektromotor se umí částečně dobíjet rekuperací, přičemž baterie, ze kterých a do kterých teče proud, jsou umístěné vpředu pod zobákem. Veškeré elektrosoučástky pocházejí od italských specialistů na elektromobilitu, společnosti Evolt.

Jednoznačnou výhodou wunderlicháckého hybridního pohonu BMW R 1200 GS LC je skutečnost, že nedochází k žádným významným konstrukčním zásahům, zároveň se povedlo zlepšit trakci celého stroje, což nahrává vyšší stabilitě i průchodnosti terénem. To ale není zdaleka vše. Funkce předního pohonu se dá ladit pomocí speciálního ovladače na nádrži. Lze jím navolit procentuální hodnotu záběru nebo můžete s vypnutým motorem využít pouze samostatného elektrického pohonu, se kterým rozjedete mastodontní GS až na 20 km/h! Minimálně stejně zajímavá je pak reverzní funkce, kdy máte podobně jako u Gold Winga k dispozici zpátečku (až 3 km/h), což se při manipulaci s plně naloženým cestovním motocyklem bude nejednou hodit.

S ohledem na vyšší zatížení byl proveden nový set-up podvozku a udělaly se i další potřebné úpravy. Celá ta sranda má ovšem jedinou vadu, a to, že jde zatím pouze o koncept, demonstrující možnosti této firmy. Nebo že by nás snad dvorní úpravce BMW nechal nahlédnout do blízké budoucnosti? Každopádně je zcela evidentní, že systém 2WD nedá inženýrům spát.



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 2 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 2 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 4 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...