GS s revolučním pohonem obou kol

vydáno 9. 12. 2015, text David M. Bodlák, foto Wunderlich

2WD není ve světě motorek nic nového. Krátce to kdysi dělala Yamaha, nyní se tomu úspěšně věnuje již několik let americká firma Christini. Na scéně je ovšem nový hráč, který představuje moderní a opravdu zajímavé řešení.

Ptát se vás, jestli jste už někdy slyšeli o firmě Wunderlich, je asi zbytečné. Pokud byste ale přeci jen nevěděli, tahle německá firma vznikla v docela obyčejné garáži někdy před třiceti lety a postupně se vypracovala až na dvorního úpravce bavorských strojů. Od Wunderlichu si můžete pořídit cokoliv na jakékoliv BMW, tím nejupravovanějším modelem bude ale vždycky dobrodružné R 1200 GS. A protože všechny ty padáky, brašničky a další serepetičky, bez kterých nebude žádný majitel géesa nikdy spokojen, už pomalu přestávaly stačit, vrhli se inženýrští na něco opravdu speciálního. Těžkému cestovnímu enduru dodali pohon předního kola, a to ne ledajaký.

Zapomeňte na dosavadní složitou hydrauliku nebo mechaniku ozubených kol, hřídelí a řetězů, firma Wunderlich jde s dobou, a tak namísto konstrukčně složitých mechanismů vyzbrojila dobrodružné GS zcela "obyčejným" desetikoňovým 7,6kilowatovým elektromotorem, který byl naimplementován přímo do náboje předního kola. Elektromotor se umí částečně dobíjet rekuperací, přičemž baterie, ze kterých a do kterých teče proud, jsou umístěné vpředu pod zobákem. Veškeré elektrosoučástky pocházejí od italských specialistů na elektromobilitu, společnosti Evolt.

Jednoznačnou výhodou wunderlicháckého hybridního pohonu BMW R 1200 GS LC je skutečnost, že nedochází k žádným významným konstrukčním zásahům, zároveň se povedlo zlepšit trakci celého stroje, což nahrává vyšší stabilitě i průchodnosti terénem. To ale není zdaleka vše. Funkce předního pohonu se dá ladit pomocí speciálního ovladače na nádrži. Lze jím navolit procentuální hodnotu záběru nebo můžete s vypnutým motorem využít pouze samostatného elektrického pohonu, se kterým rozjedete mastodontní GS až na 20 km/h! Minimálně stejně zajímavá je pak reverzní funkce, kdy máte podobně jako u Gold Winga k dispozici zpátečku (až 3 km/h), což se při manipulaci s plně naloženým cestovním motocyklem bude nejednou hodit.

S ohledem na vyšší zatížení byl proveden nový set-up podvozku a udělaly se i další potřebné úpravy. Celá ta sranda má ovšem jedinou vadu, a to, že jde zatím pouze o koncept, demonstrující možnosti této firmy. Nebo že by nás snad dvorní úpravce BMW nechal nahlédnout do blízké budoucnosti? Každopádně je zcela evidentní, že systém 2WD nedá inženýrům spát.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 2 dny ve 21:58
Moc pěkný dárek od Světa motorů k najetí milionu mil!
Marek Lichtenberg
před 2 dny ve 23:05
0
Velký obdiv, Jardo 👍
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:17
Nový boxer od BMW je jedním z největších a nejúchvatnějších motocyklových motorů, říká Dominik Valášek v testu BMW R18. Technická data k tomuto nevšednímu modelu najdeš v katalogu Bikes.cz:  https://www.bikes.cz/2021/bmw-r-18
Motocyklová asociace ČR
před 5 dny ve 20:33
Policie ve čtvrtek zveřejnila videozáznam ze středeční honičky na dálnici D5 u Prahy, při které přišel o život řidič motocyklu, jenž se snažil ujet hlídce najetím do protisměru. Podle nových informací bylo muži 41 let a měl zákaz řízení.
Miluju motorky
před týdnem v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...