Troy Bayliss se vrací

vydáno 18. 1. 2018, text Petr Pour, Petr Hájek, foto Ducati a RZ

Trojnásobný mistr světa superbiků se vrací k závodění. V roce 2018 by se měl stát pravidelným účastníkem australského šampionátu kategorie Superbike.

Asi nikoho nepřekvapí, že osmačtyřicetiletý Australan bude sedlat motocykl značky Ducati, se kterou jsou spojeny jeho největší úspěchy. Pro tuto příležitost vytvořil vlastní tým DesmoSport Ducati. „Původně jsem chtěl v týmu nějakého mladého jezdce, ale po testování motocyklu jsem se rozhodl, že se sám pokusím získat titul australského šampiona, který mi tolik let unikal,“ svěřil se Bayliss serveru CycleOnline.com.au.

Bayliss přiznal, že má menší deficit v kondičním tréninku, ale na motocyklu se cítí skvěle. Jeho světové tituly jsou sice již fousaté (2001, 2006 a 2008) a stálým účastníkem mistrovství světa byl naposledy v roce 2008, ale ještě v roce 2010 testoval Ducati a spekulovalo se o jeho návratu do šampionátu a v roce 2015 se tak dokonce stalo, když na dva víkendy nahradil zraněného Davide Giugliana, jak jinak než na Ducati. Nejlepším výsledkem tehdy bylo deváté místo z prvního závodu v Thajsku a celkem si připsal 15 bodů, což mu v celkovém pořadí stačilo na 24. příčku.

Perličkou je fakt, že ASBK se druhým rokem účastní Baylissův čtrnáctiletý syn Oli, jenž startuje ve třídě Supersport 300.


Začalo to Monkey

Troy Bayliss se narodil v devětašedesátém v Taree, v australské provincii Nový Jižní Wales, nedaleko hlavního města Sydney. Vyrůstal v Taree na farmě svých rodičů Warrena a Lorraine. V šesti letech mu otec koupil Hondu Monkey, v deseti začal Troy jezdit motokrosy, což mu vydrželo čtyři roky. Pak propadl surfování a všechen volný čas trávil na pláži. V osmnácti poznal svou budoucí ženu Kim, která ho přivedla k cyklistice, a Troy začal závodit na kole. Na jakémkoliv, zkoušel všechny možné disciplíny, spíše v terénu a včetně triatlonu. Na kole jezdil i do práce, vyučil se lakýrníkem.

Teprve ve 23 letech si zase vzpomněl na motorky, koupil si Kawu ZX-R750 a začal s ní závodit. Brzy ale přešel na dvoudobou 250, protože to byla tehdy „serióznější třída“. S Kawasaki KR1 začal vyhrávat klubové závody a uspěl i v australském národním seriálu produkčních závoďáků. Vrátil se na čtyřtakt a oženil se s Kim. V australském šampionátu skončil na šestistovce šestý, o rok později druhý. To už bylo dost dobré, Troy se dostal do týmu Kawasaki Australia v kategorii Superbike a hned skončil sezonu na třetím místě. Další rok přešel k Suzuki a stal se vicemistrem.

Mistrovství světa superbiků jezdil od roku 1997, kdy startoval doma na divokou kartu na Suzuki. V následujícím roce si zajel dva závody v Evropě už na Ducati. Plnohodnotnou smlouvu pak měl od roku 2000. V roce 2003 přestoupil do MotoGP, kde vydržel do konce sezony 2005. Další rok už startoval zase v superbikách a rovnou získal svůj druhý titul mistra světa. Paradoxně v témže roce si střihnul ještě závod MotoGP ve Valencii a vyhrál ho. Bylo to jeho jediné vítězství v MotoGP.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife