Nový H-D Fat Bob: 7 věcí, které chcete vědět

vydáno 22. 4. 2018, text Jan Rameš, foto David M. Bodlák, Jan Rameš

Testovací sezonu jsme začali poměrně zhurta - zbrusu novým Fat Bobem 2018, vybaveným větším ze dvou dostupných motorů. Ta motorka přitahuje pozornost všude! Co se nám líbilo a nelíbilo?


1. Stylovka na entou

Fat Bob nikdy nebyl tuctovka, ale v téhle nejnovější verzi svou extrémní vizáží překonává i Breakout či Road Glide. Všechno se točí samozřejmě kolem předního dvouřadého LED světlometu, ale jsou tady i další prvky, které byste neměli minout. Širokánské (150 mm) přední kolo vede vidle uchycená v širokánských brýlích a zadní blatníček je opravdu hodně krátký, takže značka musí být na trubkovém držáku. Aktuálně je Fat Bob modelem, který u Harleye platí za ten progresivní, v němž značka ukazuje, že dokáže udělat i pořádně odvázaný design.


2. Je lepší než předchozí generace?

O tom vůbec nepřemýšlejte. Loňský Fat Bob už byl prostě designově vyžilý, byť jeho dvojice předních streetfighterovských světlometů a zadních kulatých světýlek pod sklem dokázala ještě někoho překvapit. Taky se mi na něm zdaleka tak dobře nejezdilo jako na tom novém, což ale do značné míry souvisí s tím, že ten nový je...


3. Softail, žádná Dyna

Pokud vám to ještě nedošlo, Harley udělal v modelovém ročníku 2018 obrovskou genocidu ve vlastním hnízdě. Úplně totiž zrušil řadu Dyna! Ta platila za cenově přijatelnější vstupenku do světa "velkých " Harleyů, byl to stupeň mezi Sportstery s motory Evolution a Softaily s Twin Camem a všechny Dyny jste poznali podle dvojice zadních tlumičů. Fat Bob je teď Softail, čili má trojúhelníkovou kyvnou vidlici s tlumičem nově umístěným pod sedlem. Mezi Softaily přešly také modely Street Bob a Low Rider.


4. Potřebujete větší motor?

Fat Boba můžete mít ve dvou verzích. V obou případech jde samozřejmě o nový čtyřventil Milwaukee-Eight a je jen na vás, jestli vezmete 107 krychlových palců (1745 cm3), nebo 114 krychlových palců (1868 cm3). Rozdíl v ceně je 1500 éček, tedy asi 40 000 Kč, a krouťák buď 145, nebo 155 Nm. My jsme testovali verzi 114 a jede to fakt super, ale ona ani "stosedmička" nebude k zahození a ušetřené peníze můžete vrazit do příslušenství.


5. Dá se na něm cestovat?

Fat Bob je sportovec, ne cesťák. Sedlo není úplně tvrdé, ale synonymem pro komort také ne. Fajn je, že magnetický tankbag připnete jak na nádrž, tak na zadní blatník, a palec nahoru dáváme i za skvěle dostupné nové hydraulické štelování předpětí zadního tlumiče. Na dovolenou bychom si asi vybrali jiný stroj, ale celodenní výlety s častějšími zastávkami dáte v pohodě. Jo a fouká na něm, ale to asi nepřekvapí.


6. Má vůbec nějakou výbavu?

Na první pohled ne a na ten druhý... no, taky moc ne. Zapomeňte na tempomat a podobné blbinky, není tady dokonce ani zamykací víčko nádrže (což je ale u Harleye celkem obvyklé), na druhou stranu počítat můžete s bezklíčkovým zapalováním, skvěle schovaným ABS (žádné ohavné děrované disky), tradičním bezúdržbovým ozubeným řemenem, již zmiňovanými LED světly nebo celkem fajnovým budíkem, který umí zobrazit i zařazený kvalt, stav paliva v nádrži nebo dojezd. A má i USB konektor na dobíjení mobilu.


7. Obstojí proti Diavelu?

Na tuhle otázku jsme si prostě potřebovali odpovědět, a tak jsme Diavela od Ducati vzali na společnou projížďku. Opticky si ty motorky jsou hodně podobné (tedy svým pojetím, ne že by od sebe designéři opisovali), jsou to také oba sportovci, ale nakonec jsme zjistili, že daleko víc by k Fat Bobu pasoval XDiavel. Diavel je totiž fakt magor, který chce řádit, zatímco Fat Bob vás tolik neponouká. Dokážete na něm jet i vcelku klidně, což Diavel neumí.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...