Nový H-D Fat Bob: 7 věcí, které chcete vědět
vydáno 22. 4. 2018, text Jan Rameš, foto David M. Bodlák, Jan Rameš
Testovací sezonu jsme začali poměrně zhurta - zbrusu novým Fat Bobem 2018, vybaveným větším ze dvou dostupných motorů. Ta motorka přitahuje pozornost všude! Co se nám líbilo a nelíbilo?
1. Stylovka na entou
Fat Bob nikdy nebyl tuctovka, ale v téhle nejnovější verzi svou extrémní vizáží překonává i Breakout či Road Glide. Všechno se točí samozřejmě kolem předního dvouřadého LED světlometu, ale jsou tady i další prvky, které byste neměli minout. Širokánské (150 mm) přední kolo vede vidle uchycená v širokánských brýlích a zadní blatníček je opravdu hodně krátký, takže značka musí být na trubkovém držáku. Aktuálně je Fat Bob modelem, který u Harleye platí za ten progresivní, v němž značka ukazuje, že dokáže udělat i pořádně odvázaný design.
2. Je lepší než předchozí generace?
O tom vůbec nepřemýšlejte. Loňský Fat Bob už byl prostě designově vyžilý, byť jeho dvojice předních streetfighterovských světlometů a zadních kulatých světýlek pod sklem dokázala ještě někoho překvapit. Taky se mi na něm zdaleka tak dobře nejezdilo jako na tom novém, což ale do značné míry souvisí s tím, že ten nový je...
3. Softail, žádná Dyna
Pokud vám to ještě nedošlo, Harley udělal v modelovém ročníku 2018 obrovskou genocidu ve vlastním hnízdě. Úplně totiž zrušil řadu Dyna! Ta platila za cenově přijatelnější vstupenku do světa "velkých " Harleyů, byl to stupeň mezi Sportstery s motory Evolution a Softaily s Twin Camem a všechny Dyny jste poznali podle dvojice zadních tlumičů. Fat Bob je teď Softail, čili má trojúhelníkovou kyvnou vidlici s tlumičem nově umístěným pod sedlem. Mezi Softaily přešly také modely Street Bob a Low Rider.
4. Potřebujete větší motor?
Fat Boba můžete mít ve dvou verzích. V obou případech jde samozřejmě o nový čtyřventil Milwaukee-Eight a je jen na vás, jestli vezmete 107 krychlových palců (1745 cm3), nebo 114 krychlových palců (1868 cm3). Rozdíl v ceně je 1500 éček, tedy asi 40 000 Kč, a krouťák buď 145, nebo 155 Nm. My jsme testovali verzi 114 a jede to fakt super, ale ona ani "stosedmička" nebude k zahození a ušetřené peníze můžete vrazit do příslušenství.
5. Dá se na něm cestovat?
Fat Bob je sportovec, ne cesťák. Sedlo není úplně tvrdé, ale synonymem pro komort také ne. Fajn je, že magnetický tankbag připnete jak na nádrž, tak na zadní blatník, a palec nahoru dáváme i za skvěle dostupné nové hydraulické štelování předpětí zadního tlumiče. Na dovolenou bychom si asi vybrali jiný stroj, ale celodenní výlety s častějšími zastávkami dáte v pohodě. Jo a fouká na něm, ale to asi nepřekvapí.
6. Má vůbec nějakou výbavu?
Na první pohled ne a na ten druhý... no, taky moc ne. Zapomeňte na tempomat a podobné blbinky, není tady dokonce ani zamykací víčko nádrže (což je ale u Harleye celkem obvyklé), na druhou stranu počítat můžete s bezklíčkovým zapalováním, skvěle schovaným ABS (žádné ohavné děrované disky), tradičním bezúdržbovým ozubeným řemenem, již zmiňovanými LED světly nebo celkem fajnovým budíkem, který umí zobrazit i zařazený kvalt, stav paliva v nádrži nebo dojezd. A má i USB konektor na dobíjení mobilu.
7. Obstojí proti Diavelu?
Na tuhle otázku jsme si prostě potřebovali odpovědět, a tak jsme Diavela od Ducati vzali na společnou projížďku. Opticky si ty motorky jsou hodně podobné (tedy svým pojetím, ne že by od sebe designéři opisovali), jsou to také oba sportovci, ale nakonec jsme zjistili, že daleko víc by k Fat Bobu pasoval XDiavel. Diavel je totiž fakt magor, který chce řádit, zatímco Fat Bob vás tolik neponouká. Dokážete na něm jet i vcelku klidně, což Diavel neumí.