Suzuki zavře svou evropskou filiálku

vydáno 14. 2. 2013, text jr

Americká Suzuki v listopadu 2012 oznámila bankrot s dluhy ve výši 346 milionů amerických dolarů, a japonská centrála této značky nedávno oznámila, že z úsporných důvodů zavře svou jedinou evropskou továrnu.

V Gijónu na severu Španělska se od roku 1955 vyráběly maloobjemové stroje MV Agusta a Puch, Suzuki továrnu získala v roce 1988, o pět let později ji výrazně zvětšila a pro Evropu zde vyráběla 80 % všech mopedů, skútrů a maloobjemových motocyklů. Od roku 2002 se zde vyrábělo legendární GS500E, který se odtud vyvážel až do Austrálie. Ovšem za uplynulé tři roky klesly prodeje o 70 % na loňských 11 000 kusů (ironicky včetně Burgmana 125, nejprodávanějšího stroje ve Španělsku), což je výrazně pod 15tisícovou hranicí rentability, a ztrátu 30 milionů eur za tři roky již Suzuki nechce dále prohlubovat. O práci má přijít na 200 lidí.


Přečtěte si také

INTERMOT Suzuki: Nový Burgman a cruiser, koncept V-Strom 1000  3. 10. 2012  

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...