Motorbike 5/2024
vydáno 8. 5. 2024, text Motorbike
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z motosportu. Přejeme příjemné počtení!
Testy
Suzuki GSX-S1000GX
Na loňské výstavě EICMA v Miláně budil tenhle nový
kousek od Suzuki obrovskou pozornost a zájem, především proto, že do segmentu
velkých cestovně sportovních crossoverů se pouští jen ty nejsebevědomější
značky a na trhu jich ve stylově čisté krevní skupině není až tak moc.
Trefit nároky jezdců v téhle disciplíně není totiž vůbec jednoduché a
většinou o úspěchu rozhodují poměrně neuchopitelné detaily. Hledání ideální
rovnováhy mezi ostrým sportem a cesťákem je v tomhle případě klíčem k úspěchu
a zároveň chůzí nad propastí extrémně individuálních požadavků. O to větší
respekt každému výrobci, který se do téhle cesty „hit or miss“ pustí.
![](/Photo/img_32007O54000O1461426O33O135107219ONO04507O0854O12.jpg)
KTM 1390 Super Duke R EVO
Aktuálně šedesátiletému testriderovi Jeremy McWilliamsovi
asi chtěli v Mattighofenu udělat radost a za jeho dlouholeté služby mu
řekli, ať si Super Duka vylepší, jak chce. Co tedy novinku 1390 Super Duke R
především definuje? Větší kompaktnost, nižší hmotnost a výkon, který snad otočí
zeměkoulí. Prostě street bike pro magory.
![](/Photo/img_32007O54000O1461455O33O135109900ONO04507O0854O12.jpg)
MV Agusta Enduro Veloce
Páni, tak to byl teda den, vzpomíná náš testrider Roman na
nedávnou cestu na Sardinii. Už po příchodu oficiálních materiálu od kluků a
holek z Varese si říkal, hmm, další Africa. V ten moment ale ještě nevěděl, jak
šeredně se spletl...jak je u MV Agusty zvykem, pojala i cestovní enduro značně
po svém.
![](/Photo/img_32007O54000O1461484O33O135112581ONO04507O0854O12.jpg)
Honda CB650R e-clutch
Je libo opravdu univerzální stroj? Pak může být Honda CB650R
tou správnou volbou. Navíc nyní i s technickou specialitou, kterou je
elektronicky ovládaná spojka E-Clutch. Tu najdete zatím pouze na tomto
„cébéčku“ nebo na jeho kapotovaném sourozenci CBR650R, kterého jsme pro vás
otestovali v minulém čísle a kde jsme se této nové vychytávce věnovali
dopodrobna. Ve srovnání s předchozím modelem 2023 se sice zase tolik
„cébéčko“ na první dojem nezměnilo, ale přece jen jsme se pár novinek dočkali.
![](/Photo/img_32007O54000O1461513O33O135115262ONO04507O0854O12.jpg)
Voge 900DSX
Po lehce rozpačitém příchodu na světové trhy s nakedy 300R a
500R, potažmo klasikou 300AC a 500AC, se rozhodla značka Voge vstoupit i do
segmentu velkých cestovních endur. Tedy do kolbiště plného těžkých soupeřů, kde
se nic neodpouští a kde sebemenší chyba může znamenat knockout. Jak v něm
obstojí letošní novinka 900DSX?
![](/Photo/img_32007O54000O1461571O33O135120624ONO04507O0854O12.jpg)
Ducati Scrambler
Nightshift 2G
Když Ducati
představila před lety novodobý Scrambler, byl to pro ní neznámý svět. O tom, že
se jí vstup do tohoto světa podařil, hovořily už první prodejní roky, kdy
patřil Scrambler do první desítky nejprodávanějších strojů. Po více než 100 000
prodanými kusech pak přišla v roce 2023 druhá generace a my jsme letos
dostali do pazourů asi ten nejhezčí model z této řady - Nightshift 2G
v krásné, tmavomodré barvě Nebula Blue.
![](/Photo/img_32007O54000O1461542O33O135117943ONO04507O0854O12.jpg)
Royal Enfield Himalayan 450
Cestovní endura vládnou rukou pevnou a neochvějnou všem moto
kategoriím. Jistě, všichni se rozplýváme nad výkonem sportovních motorek a
hypernakedů, obdivujeme práci designérů u customů a klasiků, ovšem stačí jeden
jediný pohled do statistik prodejů motocyklů a je jasné, kdo je tady králem. A
stejně jasné je tím pádem i to, že se téměř každá značka snaží této popularity
využít...a výjimkou není posledních pár roků ani Royal Enfield.
![](/Photo/img_32007O54000O1461600O33O135123305ONO04507O0854O12.jpg)
CFMOTO 800MT, rok v autoškole
Vloni na jaře jsme zveřejnili článek „Zkouška ohněm
autoškoly“. Cílem této zkoušky bylo
zjistit, jak obstojí výukový stroj, v tomto konkrétním případě CFMOTO 800MT v
prostředí, kde dostane kvůli nezkušenosti žáků opravdu zabrat. Zda tedy
sezónu vůbec přežije, jaké se případně vyskytnou závady atd. Šlo vlastně o
takový dlouhodobý test, jen pojatý trochu netradičně. Původně jsme ho chtěli
vyhodnotit už na konci loňské sezóny, ale nakonec jsme si řekli, že hezčí bude
nechat tomu rok a až pak pustit ke slovu Kubu Nevřalu, který ten rok s 800MT,
coby moto instruktor v autoškole, absolvoval.
![](/Photo/img_32007O54000O1461658O33O135128667ONO04507O0854O12.jpg)
Kult - Moto Guzzi V7
Zjednodušeně by se dalo říct, že italské značce, založené v
roce 1921, se do padesátých let dařilo, na co sáhla. Jenže potom se objevila
malá auta, která byla díky efektivitě výroby jen o málo dražší než motorky a
nejen Guzzi začala třít bídu s nouzí. Cest z krize zvolili v továrně několik a
jednou z nich měla být výroba motoru pro Fiat. K dohodě nakonec nedošlo, ale
agregát už na světě byl a tak kolem něj postavili v Mandellu motorku a
nastolili koncepci, která Moto Guzzi provází až do dneška.
![](/Photo/img_32007O54000O1461629O33O135125986ONO04507O0854O12.jpg)
Novinky jsme neopustili ani u čtyřkolek a vyzkoušeli jsme
tak quad Goes Terrox 5-A. Byli jsme se podívat i na mezinárodním představení
nových čtyřkolek CFMOTO, vyzkoušeli si Kurz pro cestovní endura s Davidem
Pabiškou, máme pro vás informace o letošním českém seriálu závodů v enduru a
vyzpovídali jsme Martina Heřmanského, který má u nás (a zdaleka nejen u nás) na
starost značku Harley-Davidson.
![](/Photo/img_32007O54000O1461049O33O135072366ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_15745O54000O1461107O33O117645210ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_15745O54000O1461078O33O117642875ONO04507O0854O12.jpg)
Také závody už jedou na plné pecky, takže nepřijdete ani o
reportáže z aktuálního dění v MotoGP, WSBK, MXGP, speedwaye a sidecarcrossu,
nechybí ani report z Jarní ceny Brna.
Aktuality, toolbox, redakční testy výstroje, soutěž…i to je
další, nedílnou součástí Motorbike a my věříme, že se vám všech 124 stran
májového vydání bude líbit!
![](/Photo/img_32007O54000O1461136O33O135080409ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_11280O54000O1461165O33O112863305ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_11280O54000O1461194O33O112865545ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_11280O54000O1461223O33O112867785ONO04507O0854O12.jpg)
Motorbike 5/2024 vychází ve čtvrtek
2.5. 2024 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
![](/Photo/img_7614O54000O1461252O33O108939761ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1461281O33O108941923ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1461310O33O108944085ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1461339O33O108946247ONO04507O0854O12.jpg)
Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin
![](/Photo/img_15745O54000O1461687O33O117691910ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_15745O54000O1461397O33O117668560ONO04507O0854O12.jpg)