Motorbike 5/2024
vydáno 8. května, text Motorbike
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z motosportu. Přejeme příjemné počtení!
Testy
Suzuki GSX-S1000GX
Na loňské výstavě EICMA v Miláně budil tenhle nový
kousek od Suzuki obrovskou pozornost a zájem, především proto, že do segmentu
velkých cestovně sportovních crossoverů se pouští jen ty nejsebevědomější
značky a na trhu jich ve stylově čisté krevní skupině není až tak moc.
Trefit nároky jezdců v téhle disciplíně není totiž vůbec jednoduché a
většinou o úspěchu rozhodují poměrně neuchopitelné detaily. Hledání ideální
rovnováhy mezi ostrým sportem a cesťákem je v tomhle případě klíčem k úspěchu
a zároveň chůzí nad propastí extrémně individuálních požadavků. O to větší
respekt každému výrobci, který se do téhle cesty „hit or miss“ pustí.
KTM 1390 Super Duke R EVO
Aktuálně šedesátiletému testriderovi Jeremy McWilliamsovi
asi chtěli v Mattighofenu udělat radost a za jeho dlouholeté služby mu
řekli, ať si Super Duka vylepší, jak chce. Co tedy novinku 1390 Super Duke R
především definuje? Větší kompaktnost, nižší hmotnost a výkon, který snad otočí
zeměkoulí. Prostě street bike pro magory.
MV Agusta Enduro Veloce
Páni, tak to byl teda den, vzpomíná náš testrider Roman na
nedávnou cestu na Sardinii. Už po příchodu oficiálních materiálu od kluků a
holek z Varese si říkal, hmm, další Africa. V ten moment ale ještě nevěděl, jak
šeredně se spletl...jak je u MV Agusty zvykem, pojala i cestovní enduro značně
po svém.
Honda CB650R e-clutch
Je libo opravdu univerzální stroj? Pak může být Honda CB650R
tou správnou volbou. Navíc nyní i s technickou specialitou, kterou je
elektronicky ovládaná spojka E-Clutch. Tu najdete zatím pouze na tomto
„cébéčku“ nebo na jeho kapotovaném sourozenci CBR650R, kterého jsme pro vás
otestovali v minulém čísle a kde jsme se této nové vychytávce věnovali
dopodrobna. Ve srovnání s předchozím modelem 2023 se sice zase tolik
„cébéčko“ na první dojem nezměnilo, ale přece jen jsme se pár novinek dočkali.
Voge 900DSX
Po lehce rozpačitém příchodu na světové trhy s nakedy 300R a
500R, potažmo klasikou 300AC a 500AC, se rozhodla značka Voge vstoupit i do
segmentu velkých cestovních endur. Tedy do kolbiště plného těžkých soupeřů, kde
se nic neodpouští a kde sebemenší chyba může znamenat knockout. Jak v něm
obstojí letošní novinka 900DSX?
Ducati Scrambler
Nightshift 2G
Když Ducati
představila před lety novodobý Scrambler, byl to pro ní neznámý svět. O tom, že
se jí vstup do tohoto světa podařil, hovořily už první prodejní roky, kdy
patřil Scrambler do první desítky nejprodávanějších strojů. Po více než 100 000
prodanými kusech pak přišla v roce 2023 druhá generace a my jsme letos
dostali do pazourů asi ten nejhezčí model z této řady - Nightshift 2G
v krásné, tmavomodré barvě Nebula Blue.
Royal Enfield Himalayan 450
Cestovní endura vládnou rukou pevnou a neochvějnou všem moto
kategoriím. Jistě, všichni se rozplýváme nad výkonem sportovních motorek a
hypernakedů, obdivujeme práci designérů u customů a klasiků, ovšem stačí jeden
jediný pohled do statistik prodejů motocyklů a je jasné, kdo je tady králem. A
stejně jasné je tím pádem i to, že se téměř každá značka snaží této popularity
využít...a výjimkou není posledních pár roků ani Royal Enfield.
CFMOTO 800MT, rok v autoškole
Vloni na jaře jsme zveřejnili článek „Zkouška ohněm
autoškoly“. Cílem této zkoušky bylo
zjistit, jak obstojí výukový stroj, v tomto konkrétním případě CFMOTO 800MT v
prostředí, kde dostane kvůli nezkušenosti žáků opravdu zabrat. Zda tedy
sezónu vůbec přežije, jaké se případně vyskytnou závady atd. Šlo vlastně o
takový dlouhodobý test, jen pojatý trochu netradičně. Původně jsme ho chtěli
vyhodnotit už na konci loňské sezóny, ale nakonec jsme si řekli, že hezčí bude
nechat tomu rok a až pak pustit ke slovu Kubu Nevřalu, který ten rok s 800MT,
coby moto instruktor v autoškole, absolvoval.
Kult - Moto Guzzi V7
Zjednodušeně by se dalo říct, že italské značce, založené v
roce 1921, se do padesátých let dařilo, na co sáhla. Jenže potom se objevila
malá auta, která byla díky efektivitě výroby jen o málo dražší než motorky a
nejen Guzzi začala třít bídu s nouzí. Cest z krize zvolili v továrně několik a
jednou z nich měla být výroba motoru pro Fiat. K dohodě nakonec nedošlo, ale
agregát už na světě byl a tak kolem něj postavili v Mandellu motorku a
nastolili koncepci, která Moto Guzzi provází až do dneška.
Novinky jsme neopustili ani u čtyřkolek a vyzkoušeli jsme
tak quad Goes Terrox 5-A. Byli jsme se podívat i na mezinárodním představení
nových čtyřkolek CFMOTO, vyzkoušeli si Kurz pro cestovní endura s Davidem
Pabiškou, máme pro vás informace o letošním českém seriálu závodů v enduru a
vyzpovídali jsme Martina Heřmanského, který má u nás (a zdaleka nejen u nás) na
starost značku Harley-Davidson.
Také závody už jedou na plné pecky, takže nepřijdete ani o
reportáže z aktuálního dění v MotoGP, WSBK, MXGP, speedwaye a sidecarcrossu,
nechybí ani report z Jarní ceny Brna.
Aktuality, toolbox, redakční testy výstroje, soutěž…i to je
další, nedílnou součástí Motorbike a my věříme, že se vám všech 124 stran
májového vydání bude líbit!
Motorbike 5/2024 vychází ve čtvrtek
2.5. 2024 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin