Z ARCHIVU ČMN 2005: Suzuki GSF600Z Bandit: Klasika je klasika
CMN 2005

Klasika v nových barvách

Malý lotr se v nabídce Suzuki nachází již pěknou řádku let a za tu dobu si dokázal vybudovat solidní základnu příznivců. Ti preferují klasický motocykl s přívětivým řádovým čtyřválcem pro vyjížďky pohodovějšího rázu. Po návratu sice nebudou mít obroušené slidery až na suchý zip, ale také si odpustí bolavá záda a zápěstí, což je u sportovních strojů daň za adrenalin.

vydáno 27. 11. 2015, vyšlo v ČMN 14/2005, text Radek Holan, foto Petr Hájek

Jak se zdá, za dobu, co se GSF 600 prodává, nebylo nikdy potřeba jej nějak výrazně vylepšovat. Pohonnou jednotku tvoří agregát převzatý z legendy GSX-R 750 a přesto, že by určitě nebyl problém nabízené stádo lehkými úpravami rozšířit, fabrika se k tomuto kroku nikdy neuchýlila. Ještě tak v roce 2000 inovovala design polokapotovaného grázlíka a tím všechny její inovační choutky vyhasly. V letošním roce (2005 – pozn. red.) toho továrna, zaneprázdněná přípravou nové GSX-R 750, opět mnoho nepředvedla. Přichází limitovaná verze Z, která je na chlup stejná jako standardní GSF 600, jen je střižena do jiných barev a slibuje vylepšenou charakteristiku v pásmu nízkých a středních otáček.

Pohoda jazz

Ačkoli mám u Bandita jakýsi vztah k povedenému designu, musím uznat, že oproti mnohem sportovněji laděné konkurenci tento stroj poněkud zaostává, převedeno do čísel – o dvacet koní na motoru. Na druhou stranu čtyřválcový vzduchem a olejem chlazený agregát o objemu 600 cm3 netrpí dětskými nemocemi či hojnými poruchami a to se také počítá. Nakonec oněch 78 koní také není k zahození a točivý moment 54 Nm, byť není špičkou ve své kategorii, umí vystrčit své růžky. Na sportovní vyžití však raději zapomeň. Musel bys totiž motor držet v rozmezí dvou-tří tisíc otáček a to bys pak nedělal nic jiného, než jen stále řadil. Navíc ve vysokých otáčkách pocítíš nejen na řídítkách nepříjemné brnění, kterým ti motor dává jasně najevo, že tudy cesta opravdu nevede.

Klasika je klasika

Trubkový rám a hmotnost 204 kg bez náplní je dalším důvodem, proč raději vzít na tandem přítelkyni a jet se podívat k nějakému pěknému rybníku. Ve vyšších rychlostech je cítit slabé vlnění a podvozek jako takový také nepatří k nejlepším. Při jízdě na Banditu jsem si ale pochvaloval příjemný posez, kdy řídítka nezalamují zápěstí jako sportovní stroje. S chromovaným světlem a budíky budeš nejen zářit před každou hospodou, ale navíc tě informují o otáčkách motoru, rychlosti stroje a také stavu paliva. To je však na malém displeji z tekutých krystalů a ukazatel je velmi progresivní. Stále máš plnou nádrž a pak jsi během několika kilometrů na suchu. To není zrovna nejlepší dárek v pusté krajině bez čerpaček.

Spěch není v kurzu

Univerzálnost klasického stroje je prostě k nezaplacení. Ve městě oceníš ovladatelnost a absenci přebytečných rozbitných dílů pro případ, že ti některý z „metropole kamikadze“ manévrů nevyjde. Dálniční síť s vidinou trhání pozadí sportovním vozům si raději nechej od cesty, při maximálce lehce přes dvě stovky by ses mohl stát lacinou kořistí zamindrákovaného majitele „ostré oktávky“. Spíš se orientuj na příjemné klikaté okresky, kde se Bandit cítí jako ryba ve vodě, nehledě na to, že v nádrži nebudeš mít takový vír. Po pravdě, ani brzdy nejsou dimenzovány na trhání asfaltu, což ale neznamená, že nebrzdí. Jen si dávají trochu načas.

Technická data Suzuki GSF 600Z Bandit

motor čtyřdobý vzduchem a olejem chlazený řadový čtyřválec, SACS, DOHC

objem 600 cm3

vrtání x zdvih 62,6 x 48,7 mm

výkon 57 kW (78 k)/ 10500 ot./min.

točivý moment 54 Nm/ 9500 ot./min.

plnění motoru karburátor

startér elektrický

převodovka šestistupňová

brzdy vpředu 2 kotouče průměr 290 mm, dvoupístkové třmeny

vzadu 1 kotouč průměr 290 mm, dvoupístkový třmen

rozvor 1433 mm

výška sedla 800 mm

nádrž 20 l


Článek vyšel v tištěných ČMN 14/2005



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife