KTM a Honda už mají motokrosy 2014

vydáno 24. 5. 2013, text Jan Rameš, foto Honda, KTM

Sezona 2013 nám sotva začala, počasí se brání zuby nehty, a firmy už přichází s modely pro další rok. S první várkou MX modelů si pospíšila Honda a KTM.

Začneme Hondou, ta bude jednodušší na rozcvičení, neboť již klasicky nabízí pouze dva modely: čtyřdobou dvěpade a čtyřipade. Větší z jmenovaných byla totálně překopána pro rok letošní, čili tady se žádné mega změny neodehrály. Drobné poladění zadního i předního odpružení (připomínáme vpředu tu zajímavou „vzduchovou“ vidlici), ve spojce jsou měkčí pružinky, stříkačka má nový program a pár změn proběhlo i na dvojici tlumičů výfuku.


CRF250R kompletně jinak

Zato dvěstěpadesátka, na té nezůstal šroubek na matičce. Hliníkový rám šesté generace je úplně nový a přispívá k ještě větší centralizaci hmoty (veškerá možná elektronika je navíc nacpaná pod vstřikování, to taky udělá hodně), předělaná je kyvka, zadní tlumič je také funglovka, kratší a uchycený níže, a přední vidle Showa, pořád konvenční USD, má odlišné naladění a větší pístek. Vše bylo podřízeno dvěma zásadním parametrům, a sice trakci a ovladatelnosti, a to hlavně ve vzduchu, kde se pilot musí poprat s téměř 106 kilogramy hmotnosti nového céerefa.

Motor se dvěma výfuky dostal vyšší kompresní poměr, nyní už je na 13,5:1, makalo se jak na sacích a výfukových kanálech, tak na tvaru spalovacího prostoru, vše pro posílení spodního a středního pásma, jak je u dvěstěpadesátek obvyklé. Ceny ani výkony nových CRF ještě nebyly stanoveny.


Dvěpade podle 350 EXC-F

A co přichystali inženýři v Mattighofenu, během vedlejšáku na nových modelech Husqvarny, kterou si Stefan Pierer pořídil na začátku roku? Ti měli práce podstatně víc, vždyť výrobní program offroadů KTM zahrnuje tři minikrosy, osm endur (většinu z nich ještě ve verzi Six Days) a šest motokrosů!

Jedna novinka byla jasná už dopředu, čtyřdobá endurová 250 EXC-F. Ta hodně vychází z úspěšné třistapadesátky, má její rám i odpružení, a motor je úplně nový: jiné sací potrubí, kompletní výfuk, větší sací ventily, jiné vačky, nový válec s větším vrtáním, jiná klika i kartery, jiná spojka, no prostě až na logo KTM na víku nemá se starou dvěpade nic společného.

Na ostatní modely se samozřejmě nezanevřelo, a tak endura se mohou pochlubit jinými spodními brýlemi a čtyřtakty navíc lehčím rámem, samozřejmostí jsou jiné polepy, plasty a přední světlo.

V motokrosech, kde má KTM nabídku od 125 dvoutaktu po 450 čtyřtakt, proběhly největší změny stejně jako u Hond na čtyřdobých 250 a 450. Menší jmenovaná motorizace dostala pět místo šesti rychlostí, což zaprvé lehce ušetří hmotnost a zadruhé by převody měly lépe odpovídat potřebám motoru. Čtyřipade obdržela nový výfuk, třívrstvé těsnění pod hlavou, lehčí vačku a kartery už úplně bez domečku pro kick startér. Všechny motokrosové modely dostaly dále novou přední brzdu Brembo, přeladěné odpružení, novou nádrž a upravovala se i ergonomie. První offroadové modely KTM 2014 by měly být u dealerů již v červnu.



Diskuze k článku


Přečtěte si také

Offroady KTM pro rok 2013  28. 5. 2012  
Rekordně dlouhá výroba Kawy ZZ-R600  12. 4. 2013  

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife