Přečtěte si v ČMN 32/2010

vydáno 11. 8. 2010, text Petr Pour

V aktualitách se tentokrát hned dvakrát podíváme za velkou louži. Nejprve si představíme novinky z indiánské rezervace. Údajně nejstarší americká značka Indian totiž představila modelovou řadu pro rok 2011. Nechybí zbrusu nový náčelník Blackhawk. Druhou zajímavostí je nový americký armádní motocykl, který dokáže jezdit na sedm různých druhů paliv. To je toho, u nás se svého času jezdilo na lehký topný olej.

V testu se tentokrát vypravíme do Itálie. Tam jsme totiž jako jediní z České republiky měli možnost pojezdit novinky Husqvarny. A to hned čtyři. Ač se jednalo o různé kubatury a druhy zaměření, něco měly společné - snoubí se v nich italský sex appeal s německou systematičností.

Fat Boye proslavil Arnold Schwarzenegger, když coby Terminátor na něm dokázal "zničit" truck a "skočit" z třímetrové zdi (kdyby tenkrát producent obsadil do role Pastranu, bylo by to nejmíň i s backflipem). Tento kultovní motocykl letos vstoupil do třetí dekády své existence, a proto dostal temnějšího sourozence pojmenovaného Fat Boy Special. A právě ten se stal terčem našeho druhého testu.

Kdysi jsem měl se svým motocyklem problém, že jsem přijel na křižovatku a najednou mi chcípnul motor. Nevím, jestli se tím Honda inspirovala, ale její skútr PCX má tuto funkci také namontovanou. Jenomže, zatímco já začal zmatečně hledat příčinu a posléze honit startpáku, u tohohle stroje stačí pootočit plynovou rukojetí a motor se zase rozběhne. Prý to šetří palivo, přírodu a bůhví co ještě. Jak PCX obstál v testu, se dočtete na straně 7.

Bezpečnosti není nikdy dost. Jsme si toho vědomi, a proto v rubrice Bezpečnost přiblížíme, jak bezpečně předjíždět.

Kuba Hawk je klučina hloubavá. Ve svém světě malorážek proto porovnal Yamahu YZF-R125 s Derbi GPR 125 4T 4V. A protože se nespokojil jen s vlastními dojmy, nechal si změřit výkony obou strojů. Výsledky graficky zpracované naleznete společně s testem v Junior zone.

Už vás nebaví, že se na svých cestách po cizině nedomluvíte? Tak právě pro vás jsme připravili stručný konverzační slovník těch nejzákladnějších a nejužitečnějších frází hned v několika evropských jazycích. Po přečtení budete určitě schopni uniknout ze spárů holandské policie nebo si říct o cestu do francouzského kempu.

Být záchranářem je náročné, občas dost nevděčné, ale také velmi důležité povolání. My jsme si to na jeden den zkusili na vlastní kůži. Jak to probíhalo, se dočtete na straně 10.

Karbonový rám, dva válce v řadě za sebou a maximálka 285 km/h. Nic nového, už před čtvrt stoletím se tím honosil závoďák Armstrong CF250. Více o této raritě se dočtete v historii.

Vortep alias Prapodivnostroj (to je slovo dlouhý, jak kdyby ho vymejšleli Němci). Každopádně se jedná o velmi zajímavou přestavbu, kde opravdu nic není normální. Tak třeba, obě kola jsou uložena letmo a nádrž se tak nějak prapodivně táhne z boku motoru.

Kawasaki zelená. To už japonské značce nikdo nikdy neodpáře. V sekáči jsme se mrkli na jednu echt zelenou KL250 z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Mimochodem, tento model byl prvním Kawasaki endurem s čtyřdobým motorem.

Ve sraze naleznete reporty ze čtrnácté Dragon's Fist a Motosrazu Topolná. A na závěr již tradičně nášup sportu, tentokrát okořeněný o rozhovor s vedoucím jezdcem Moto GP 125 cm3 Marcem Márquezem.


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife