5 rozdílů: Jawa 350 Special vs. Jawa 350 OHC

vydáno 15. 5. 2018, text Petr Pour, foto Jan Rameš a David M. Bodlák

Jawa letos přišla s projektem 350 Special, který navazuje na loňský model 350 OHC. Máme za sebou test této novinky, který si budete moct přečíst v ČMN 11/2018 - v prodeji od čtvrtka 24. května. Jako ochutnávku tu pro vás máme pět základních rozdílů mezi oběma modely.

1 BRZDY

Special dostal vpředu větší kotouč. Ten je plovoucí a má průměr 320 mm, což je o 40 mm více, než má model 350 OHC. Nově se do něj navíc zakusují čtyřpístkové třmeny oproti dvoupístkům na naháči. Kotoučová zadní brzda brzda u Specialu nahradila bubnovou.


2 PODVOZEK

Nová je silnější přední vidlice o průměru 41 mm. Kyvná vidlice je nově z trubek obdélníkového průřezu. Změněna byla i podsedlová část rámu tak, aby se dostala do roviny. Přední kolo má stejně jako zadní průměr osmnáct palců (o palec méně než u 350 OHC).


3 VZHLED

Special je café racer. Má nízká řídítka s zrcátky z jejich konců. Sedlo s „bobkem“ a krovkou. Special je sice homologovaný pro dvě osoby, ale spolujezdkyně se bude muset hodně tulit, aby neseděla na tom hrbolu. Jiné jsou také koncovky výfuků. „Nortony“ s parádním zvukem byly efektně namířeny do nebe.


4 PŘÍBĚH

Loňská Jawa 350 OHC má odkazovat na slavnou éru dvodobých třiapůlí 634. Tomu odpovídá kompletní plechařina a vůbec celé pojetí motocyklu. Speciál se historicky vrací ještě hlouběji, a to až do časů Františka Šťastného a dalších legend československé silnice. Proto také Special dostal spodek kapotáže, která přímo vychází ze závodních Jaw. Ten příběh můžete nebo nemusíte přijmout, faktem ale je, že Special je po designové stránce povedeným motocyklem.


5 JÍZDNÍ POZICE

Tohle je radikální změna (viz obrázek níže). Na Specialu je jízdní pozice hodně sportovní. Nohy máte zalomené dozadu a jste více v předklonu s váhou na rukách. Bezesporu vás takový posez bude vybízet k ostřejší jízdě, ovšem rozhodně není tak pohodlný jako na 350 OHC.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife