EICMA Kawasaki: očekávaná H2 a tři malé modely
vydáno 13. 11. 2014, text Jan Rameš, foto Kawasaki
Zelená značka přišla v Miláně se čtyřmi zbrusu novými modely – silniční verzí H2 a malými jedno- a dvouválci, určenými pro držitele řidičáku A2.
H2
Snad nejočekávanější motorka celého veletrhu EICMA. V Kolíně nad Rýnem totiž Kawasaki ukázala okruhovou H2R s karbonovými kapotami, ovšem bez technických údajů, a v Miláně už přišla silniční homologovaná H2 plus byla zveřejněna všechna data.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O765716O33O58617785ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O765745O33O58620005ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O765774O33O58622225ONO04507O0854.jpg)
Co jsme se tedy dozvěděli? Že to bude pořádný masakr. Z litrového čtyřválce vyšlape silniční H2 pořádné stádo 210 koní a 133,5 newtonmetru, ovšem okruhová H2R nebude mít výkon lehce zvýšený, ani tak nějak normálně zvýšený, nýbrž o brutální polovičku vyšší – 326 koní! Co na tohle řeknou pneumatiky… Hmotnosti (238, resp. 216 kg) napovídají, že tohle nejsou čistě okruhové superbiky, a je to přesně tak. H2, resp. H2R jsou technologické klenoty na dvou kolech, postavené na maximální rychlost a brutální zrychlení, skutečný milník ve vývoji motocyklů.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O765803O33O70798072ONO04507O0854.jpg)
Z300
A teď přeskočíme do kategorie, která zažívá svůj zasloužený boom – mezi držitele řidičského oprávnění A2. Pro ně Kawa měla doposud jen sice velmi oblíbenou, nicméně osamocenou dvouválcovou Ninju 300, a nová Z300 je vlastně jejím nahatým klonem.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O765832O33O58626665ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O765861O33O58628885ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O765890O33O58631105ONO04507O0854.jpg)
Co je jinak? Samozřejmě design, který naprosto ctí tvary řady Z a tříkilo rozhodně vypadá jako stroj s minimálně dvojnásobným objemem. Jenže i malý stroj může být pořádný chuligán, vždyť točivý dvouhrnek má 39 koní, a to je na 196 kg lehkého agresora, určeného pro osmnáctileté elévy, dostatečná porce.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O765919O33O70808796ONO04507O0854.jpg)
Ninja 250SL & Z250SL
Naprostou novinkou v portfoliu Kawy je supersport Ninja 250SL a jeho hanbaté dvojče Z250SL. Hlavní rozdíl proti třístovkám? Motor. Dvěstěpadesátky dostaly jednoválec, což je určitě od Kawy dobrý tah.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O765948O33O58635545ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O765977O33O58637765ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O766006O33O58639985ONO04507O0854.jpg)
Hlavně však jsou čtvrtlitry úplně jinak udělané než tříkila. Výkon je logicky nižší, ovšem 28 koní je na svou kategorii rozhodně parádní číslo, a velkým slovem do pranice je podstatně nižší hmotnost než u dvouválců – 152, resp. 150 kg, a to včetně ABS a plné bandasky! Tvary jsou opět velmi povedené, pneumatiky užší, takže ovladatelnost bude ještě lepší, a božsky vypadá obnažený příhradový rám. H2 bude zážitek pro náročné, ale tyhle malé dvou- a jednoválce budou králové zábavy!
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O766035O33O70819520ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O766064O33O58644425ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O766093O33O58646645ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O766122O33O58648865ONO04507O0854.jpg)