EICMA Kawasaki: očekávaná H2 a tři malé modely

vydáno 13. 11. 2014, text Jan Rameš, foto Kawasaki

Zelená značka přišla v Miláně se čtyřmi zbrusu novými modely – silniční verzí H2 a malými jedno- a dvouválci, určenými pro držitele řidičáku A2.

H2

Snad nejočekávanější motorka celého veletrhu EICMA. V Kolíně nad Rýnem totiž Kawasaki ukázala okruhovou H2R s karbonovými kapotami, ovšem bez technických údajů, a v Miláně už přišla silniční homologovaná H2 plus byla zveřejněna všechna data.


Co jsme se tedy dozvěděli? Že to bude pořádný masakr. Z litrového čtyřválce vyšlape silniční H2 pořádné stádo 210 koní a 133,5 newtonmetru, ovšem okruhová H2R nebude mít výkon lehce zvýšený, ani tak nějak normálně zvýšený, nýbrž o brutální polovičku vyšší – 326 koní! Co na tohle řeknou pneumatiky… Hmotnosti (238, resp. 216 kg) napovídají, že tohle nejsou čistě okruhové superbiky, a je to přesně tak. H2, resp. H2R jsou technologické klenoty na dvou kolech, postavené na maximální rychlost a brutální zrychlení, skutečný milník ve vývoji motocyklů.


Z300

A teď přeskočíme do kategorie, která zažívá svůj zasloužený boom – mezi držitele řidičského oprávnění A2. Pro ně Kawa měla doposud jen sice velmi oblíbenou, nicméně osamocenou dvouválcovou Ninju 300, a nová Z300 je vlastně jejím nahatým klonem.


Co je jinak? Samozřejmě design, který naprosto ctí tvary řady Z a tříkilo rozhodně vypadá jako stroj s minimálně dvojnásobným objemem. Jenže i malý stroj může být pořádný chuligán, vždyť točivý dvouhrnek má 39 koní, a to je na 196 kg lehkého agresora, určeného pro osmnáctileté elévy, dostatečná porce.


Ninja 250SL & Z250SL

Naprostou novinkou v portfoliu Kawy je supersport Ninja 250SL a jeho hanbaté dvojče Z250SL. Hlavní rozdíl proti třístovkám? Motor. Dvěstěpadesátky dostaly jednoválec, což je určitě od Kawy dobrý tah.


Hlavně však jsou čtvrtlitry úplně jinak udělané než tříkila. Výkon je logicky nižší, ovšem 28 koní je na svou kategorii rozhodně parádní číslo, a velkým slovem do pranice je podstatně nižší hmotnost než u dvouválců – 152, resp. 150 kg, a to včetně ABS a plné bandasky! Tvary jsou opět velmi povedené, pneumatiky užší, takže ovladatelnost bude ještě lepší, a božsky vypadá obnažený příhradový rám. H2 bude zážitek pro náročné, ale tyhle malé dvou- a jednoválce budou králové zábavy!




Diskuze k článku

frak 14. 11. 2014
kdyžtak si opravte hmotnost u Z 300. Už se těšim na testy, píšete perfektně.

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...