Jak přežít tropické počasí na motorce

vydáno 5. 8. 2008, text Torm, foto rz

Venku je čarokrásné počasí, sluníčko svítí, obloha vymetená a my plní elánu na pořádný výlet. Ovšem krásnou idylku nám pokazí letmý pohled na teploměr, který ukazuje na teploty lehce přes 30 °C, což už dneska nikoho nikterak nepřekvapí.

Venku je čarokrásné počasí, sluníčko svítí, obloha vymetená a my plní elánu na pořádný výlet. Ovšem krásnou idýlku nám pokazí letmý pohled na teploměr, který ukazuje na teploty lehce přes 30 °C, což už dneska nikoho nikterak nepřekvapí. A co teď Buď vezmete sandále, kraťase, tričko a ponesete vlastní kůži na trh a nebo se oblečete do kožené kombinézy a vypotíte ze sebe duši. Ani jedna varianta nezní příznivě, ovšem v dnešní době je na trhu již plno vychytávek, které nám zpříjemní letní tropické odpoledne na motorce.


Škrtáme první variantu se sandály a oblékáme se do kožené či textilní kombinézy. Jen co si kombošku na sebe navlečeme, lije z nás jak z pra***. Myslím, že to nemusím dále rozvádět, určitě to každý zná a ví, jak rychle se člověk dokáže unavit, pokud ho celý den žhne slunko a přísun tekutin je silně omezený. Přinejlepším si přivodíme úžeh či úpal, při té horší variantě může dehydratace a snížená pozornost ukončit naši spanilou jízdu nehodou.


Už na základní škole nás učili, že tělo je složeno z 80 procenty vody a tak jednou z podmínek proto, aby nám bylo fajn, je dostatečný přísun tekutin. Pokud budeme popíjet colu a podobné bublinkové chémky, nepomůže nám ani tisíc vychytávek.


Určitě již každý slyšel o funkčním prádle, termoprádle nebo termooblečení. Jeden ze skvělých vynálezů, který nám odvádí pot z těla a přesunuje ho do dalších vrstev, kde se může vsáknout a vypařit. Sice se potíme, ale nemáme ten nepříjemný pocit, kdy cítíme, jak nám kapička potu, či u někoho jezero potu, brouzdá po celém těle a hledá cestu ven z kombinézy.

Termoprádlo může být vyrobeno z mnoha různých materiálů, nejběžnější způsob je prádlo na bázi 100% syntetické pleteniny z polyesterových vláken. Důležitá pravidla pro správnou funkci našeho termoprádlou jsou: oděv by měl přiléhat na tělo tak, aby se pot mohl lehce přenést do další vrstvy a druhé pravidlo, dodržovat správné vrstvení. Pokud si oblečeme na termooblečení například triko z umělé tkaniny, které není schopno vsáknout pot, tak nám je funkce prádla k ničemu.


V tuzemsku již máme solidní výběr a tak můžeme spekulovat a vybírat mezi specializovanými firmami, které se zaměřují na oblečení pro motorkáře a nebo můžeme zvolit funkční prádlo pro sport a turistiku, které budou plnit funkci odvodu potu na 100 % tak jako ty „motorkářské“.
Další skvělou vlastností funkčního prádla je schopnost udržet naší teplotu v ideální míře. Jak se říká: „Zahřeje i zchladí.“ Při nákupu musíme zvolit správnou tloušťku vrstvy, existují totiž vrstvy, které mají větší gramáž a jsou tlustší, více se hodí do chladnějších počasí a naproti tomu jsou typy jako extra light, které tvoří spíše jen membránu mezi tělem a „vsakovacím trikem“.


Poslední vrstvou by měla být neprodyšná tkanina, která nás chrání před větrem, sice v parném létu věc nežádoucí, ovšem uvádím to, abychom měli funkci termoprádla kompletní.


Můžete si ovšem také místo termoprádla pořídit fukar do hřbetu kombinézy, tak jak jste to mohli vidět u Troye Corsera při letošních WSBK v Brně a nebo zainvestovat do chladivých gelových polštářků, které se zmrazí a pak vás nějakou tu hodinku příjemně chladí.


Nepoť se a jeď.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...