HLASUJTE: Nejlepší Old School Superbike z konce 20. století!

vydáno 27. 4. 2016, text David M. Bodlák, foto RZ

Žádné elektronické nesmysly, ba ani ABS, jen rozumná dávka koní a jezdecké dovednosti, které jste museli mít, abyste tyto stroje dokázali povodit. Který superbike vás už tehdy chytil za srdce a jakou z těchto motorek byste chtěli mít dneska doma?


Ducati 916 (Biposto, Senna, SP, SPS)
1
Ducati 916 (Biposto, Senna, SP, SPS) Legendární superbike s desmo twinem, živeným stříkačkou, příhradovým rámem z ocelových trubek a letmo uchyceným zadním kolem, za jehož zrozením stojí „Michelangelo motocyklového designu“ Massimo Tamburini. Tvrdý závoďák s úžasným krouťákem a také držitel třech titulů WSBK v letech 1994 až 1996, a to zásluhou Carla Fogartyho a Troye Corsera. V2 • 916 cm3 • 108 až 130 k@9000 • 86 Nm@7000 • rozvor 1410 mm • sedlo 770 mm • 214 kg (provozní)
hlasuji pro tuto motorku
23%
Suzuki TL1000R
12
Suzuki TL1000R Rok od uvedení TL1000S představila Suzuki tento model v plně kapotované verzi a Yoshimura Suzuki USA ho dokonce postavila do amerického superbikového šampionátu proti ostřílené GSX-R750. V závodech se ale dvěma 160koňovým strojům nijak zvlášť nedařilo, a tak závodní program brzy skončil. Mezi běžnými motorkáři je TeLe vyhlášeným držákem. A i když je jeho nejčastější přezdívkou hroch a vzhledem k podvozku ho zvládnou jen zkušení jezdci, v posledních letech se z tohoto stroje stal hotový kult. V2 • 996 cm3 • 135 k@9500 • 106 Nm@7500 • rozvor 1405 mm • sedlo 815 mm • 197 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
15%
Honda NR750
9
Honda NR750 Demonstrace technologických možností, tak by se dal nazvat historicky nejzajímavější sportovní motocykl NR750 z roku 1992. Honda tímto kouskem, vyrobeným v 500 exemplářích, deklasovala všechny tehdejší výrobce. Technika oválných pístů s osmi titanovými ojnicemi, osmi svíčkami a 32 ventily, první stříkačka PGM-F1, totálně nadčasový design a rovněž astronomická cena, na něco takového neměl žádný z výrobců odpověď. V4 • 747,7 cm3 • 125 k@14 000 • 66 Nm@11 000 • rozvor 1435 mm • sedlo 785 mm • 244 kg (provozní)
hlasuji pro tuto motorku
13%
Kawasaki ZXR750
3
Kawasaki ZXR750 Prvním přímým konkurentem revoluční GSX-R750 byla Kawa ZXR750. Představená v roce 1989, zásadně překopaná v roce 1991 (USD vidlice, úplně jiný motor a charakteristické „hadice od vysavače“) a v roce 1993 (jiná geometrie, poladěný podvozek a první náporové sání). Nejvzácnější jsou homologované závodní verze ZXR750R (od 1991). Ř4 • 749 cm3 • až 121 k@11 000 • 78 Nm@9000 • rozvor 1430 mm • 231 kg (provozní)
hlasuji pro tuto motorku
12%
Honda RVF750 RC45
8
Honda RVF750 RC45 Silně limitovaná edice superbiku, vytvořeného oddělením HRC kvůli homologaci závodního speciálu pro WSBK. Po Ducati 916 další kousek s letmo uchyceným zadním kolem. Vyráběla se v letech 1994 až 1999 jakožto nástupce modelu VFR750R RC30 a v závodní verzi dosahovala výkonu přes 190 k! Na prahu Milénia ji vystřídal model VTR1000R SP-1 RC51. V4 • 749,2 cm3 • 120 k@12 000 • 77 Nm@10 000 • rozvor 1407 mm • sedlo 770 mm • 189 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
9%
Honda CBR900RR Fireblade
2
Honda CBR900RR Fireblade Při svém uvedení v roce 1992 se Fároš vymykal tehdejším standardům. Byl mimo hlavní dění a musel si počkat celých šest let, než mu Yamaha přihrála prvního konkurenta, který ho okamžitě sesadil z pomyslného trůnu. Každopádně byl první a dal prazáklad dnešním litrovým bikům. Ř4 • od 893 cm3 • 124 k@10 500 • 88 Nm@8500 • rozvor 1405 mm • sedlo 800 mm • 185 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
7%
Suzuki GSX-R750 (SRAD)
6
Suzuki GSX-R750 (SRAD) Deset let po uvedení prvního superbiku se Suzuki vrátila do boje, a to v plné síle. Však z toho bylo také několik vítězství ve vytrvalostních závodech, kde se inspirace Shwantzovým RGV500 Gamma náležitě zužitkovala. Více o této páté generaci v second handu v ČMN 9/2016. Ř4 • 749 cm3 • až 128 k@11 500 • 80,5 Nm@10 000 • rozvor 1400 mm • sedlo 830 mm • 179 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
6%
MV Agusta F4 750
11
MV Agusta F4 750 Formule 1 na dvou kolech, to byla MV Agusta F4 Massima Tamburiniho, představená již v roce 1997. Do série se tenhle superbike dostal až v roce 1999, a to hnedka ve dvou verzích, S jako Strada a luxusní limitovaná edice Serie Oro (jen 300 kusů), která byla více jak o půl miliónu dražší, ale také o 7 kg lehčí (karbon místo plastu, hořčík místo hliníku). V té době šlo o jediný čtyřválcový motocykl s radiálními ventily a kazetovou převodovkou. Ř4 • 749,4 cm3 • 126 k@12 500 • 72 Nm@10 500 • rozvor 1398 mm • sedlo 790 mm • 191 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
5%
Kawasaki ZX-7R Ninja
4
Kawasaki ZX-7R Ninja Nástupce modelu ZXR750 a přímý konkurent novodobého GSX-R750 SRAD taktéž s dvojicí vstupů náporového sání. Pro fanoušky dosavadních ZXR ale tak trochu zklamání a jinak vůbec poslední superbiková sedmpade od Kawasaki, která byla stejně jako předešlé modely dostupná i v jednomístné RR verzi. Ř4 • 748 cm3 • 123 k@11 400 • 76 Nm@8800 • rozvor 1435 mm • sedlo 790 mm • 203 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
4%
Yamaha YZF750R
7
Yamaha YZF750R Jeden z nejsportovnějších strojů své doby a zřejmě jediná motorka, které kdy slušela růžová. Souběžně s verzí R se dělala i jednomístná sportovnější varianta SP. Více o tomto modelu v second handu v ČMN 9/2016. Ř4 • 749 cm3 • 125 k@12 000 • 80,4 Nm@9500 • sedlo 785 mm • 194 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
4%
Suzuki GSX-R750 W
5
Suzuki GSX-R750 W S prvním vodníkem udělala Suzuki tak trochu krok zpátky a v konkurenci té doby se lehce propadla. Více o této čtvrté generaci v second handu v ČMN 9/2016. Ř4 • 749 cm3 • 117 k@11 500 • 78,5 Nm@9500 • rozvor 1435 mm • sedlo 735 mm • 199 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
2%
Bimota SB7
10
Bimota SB7 Italská exkluzivita s poladěným japonským motorem ze čtvrté generace GSX-R750 SP, který dostal stříkačku a úplně jiné, plně stavitelné šasi. Tvrdá a rychlá mašina, co patří do kategorie hodně vzácných rarit – vyrobeno jich bylo pouhých 200 kusů! Ř4 • 749 cm3 • 132 k@10 500 • 83,4 Nm@9500 • rozvor 1390 mm • sedlo 800 mm • 186 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
1%



Diskuze k článku

Beast1186 27. 4. 2016
Skvělé, pět z nich jsem projel. Těžko se budu rozhodovat, které dám hlas.

Beast1186 27. 4. 2016
A dostává ho stroj, který jen tak neprojedu... ale co vím........

Beast1186 27. 4. 2016
takže je to jasné, hlas dostává stroj ve vlastnictví!

Jochy 27. 4. 2016
Tak těžké rozhodování....Ducati,kawa či suza.....

Maxx 27. 4. 2016
Suzuki TL-R juhuuu 😃

v-twin 28. 4. 2016
Všechny jsou to bomba mašiny,ale protože už mám 14 let v garáži TL-R tak je volba jasná!!!!!!!!!!!!!!!

Pítrs 28. 4. 2016
Za mě jednoznačně RC45! :-)

mari 28. 4. 2016
Těžký rozhodování mezi tolika ikonama, ale nakonec jsem vybíral mezi mašinama, který jsem měl možnost si "osahat" a který mi tak nějak přirostli k srdci. za mě Kawa ZXR750

Jarin 28. 4. 2016
Zxr 750.Asi jako v životě. Byla to první velká láska a ta se nezapomíná.

Bobeš 28. 4. 2016
Jednoznacne RVF! :)

Magic Mira 28. 4. 2016
Konecne rozumne hlasovani mezi opravdovyma motorkama. Neni jine volby ..... nezli ...... (virbl ...... ) ...... Ducati 916 !!!!!!

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife