Ducati 916 (Biposto, Senna, SP, SPS)
|
1
Ducati 916 (Biposto, Senna, SP, SPS)
Legendární superbike s desmo twinem, živeným stříkačkou, příhradovým rámem z ocelových trubek a letmo uchyceným zadním kolem, za jehož zrozením stojí „Michelangelo motocyklového designu“ Massimo Tamburini. Tvrdý závoďák s úžasným krouťákem a také držitel třech titulů WSBK v letech 1994 až 1996, a to zásluhou Carla Fogartyho a Troye Corsera.
V2 • 916 cm3 • 108 až 130 k@9000 • 86 Nm@7000 • rozvor 1410 mm • sedlo 770 mm • 214 kg (provozní)
hlasuji pro tuto motorku
|
Suzuki TL1000R
|
12
Suzuki TL1000R
Rok od uvedení TL1000S představila Suzuki tento model v plně kapotované verzi a Yoshimura Suzuki USA ho dokonce postavila do amerického superbikového šampionátu proti ostřílené GSX-R750. V závodech se ale dvěma 160koňovým strojům nijak zvlášť nedařilo, a tak závodní program brzy skončil. Mezi běžnými motorkáři je TeLe vyhlášeným držákem. A i když je jeho nejčastější přezdívkou hroch a vzhledem k podvozku ho zvládnou jen zkušení jezdci, v posledních letech se z tohoto stroje stal hotový kult.
V2 • 996 cm3 • 135 k@9500 • 106 Nm@7500 • rozvor 1405 mm • sedlo 815 mm • 197 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
|
Kawasaki ZXR750
|
3
Kawasaki ZXR750
Prvním přímým konkurentem revoluční GSX-R750 byla Kawa ZXR750. Představená v roce 1989, zásadně překopaná v roce 1991 (USD vidlice, úplně jiný motor a charakteristické „hadice od vysavače“) a v roce 1993 (jiná geometrie, poladěný podvozek a první náporové sání). Nejvzácnější jsou homologované závodní verze ZXR750R (od 1991).
Ř4 • 749 cm3 • až 121 k@11 000 • 78 Nm@9000 • rozvor 1430 mm • 231 kg (provozní)
hlasuji pro tuto motorku
|
Honda NR750
|
9
Honda NR750
Demonstrace technologických možností, tak by se dal nazvat historicky nejzajímavější sportovní motocykl NR750 z roku 1992. Honda tímto kouskem, vyrobeným v 500 exemplářích, deklasovala všechny tehdejší výrobce. Technika oválných pístů s osmi titanovými ojnicemi, osmi svíčkami a 32 ventily, první stříkačka PGM-F1, totálně nadčasový design a rovněž astronomická cena, na něco takového neměl žádný z výrobců odpověď.
V4 • 747,7 cm3 • 125 k@14 000 • 66 Nm@11 000 • rozvor 1435 mm • sedlo 785 mm • 244 kg (provozní)
hlasuji pro tuto motorku
|
Honda RVF750 RC45
|
8
Honda RVF750 RC45
Silně limitovaná edice superbiku, vytvořeného oddělením HRC kvůli homologaci závodního speciálu pro WSBK. Po Ducati 916 další kousek s letmo uchyceným zadním kolem. Vyráběla se v letech 1994 až 1999 jakožto nástupce modelu VFR750R RC30 a v závodní verzi dosahovala výkonu přes 190 k! Na prahu Milénia ji vystřídal model VTR1000R SP-1 RC51.
V4 • 749,2 cm3 • 120 k@12 000 • 77 Nm@10 000 • rozvor 1407 mm • sedlo 770 mm • 189 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
|
Honda CBR900RR Fireblade
|
2
Honda CBR900RR Fireblade
Při svém uvedení v roce 1992 se Fároš vymykal tehdejším standardům. Byl mimo hlavní dění a musel si počkat celých šest let, než mu Yamaha přihrála prvního konkurenta, který ho okamžitě sesadil z pomyslného trůnu. Každopádně byl první a dal prazáklad dnešním litrovým bikům.
Ř4 • od 893 cm3 • 124 k@10 500 • 88 Nm@8500 • rozvor 1405 mm • sedlo 800 mm • 185 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
|
Suzuki GSX-R750 (SRAD)
|
6
Suzuki GSX-R750 (SRAD)
Deset let po uvedení prvního superbiku se Suzuki vrátila do boje, a to v plné síle. Však z toho bylo také několik vítězství ve vytrvalostních závodech, kde se inspirace Shwantzovým RGV500 Gamma náležitě zužitkovala. Více o této páté generaci v second handu v ČMN 9/2016.
Ř4 • 749 cm3 • až 128 k@11 500 • 80,5 Nm@10 000 • rozvor 1400 mm • sedlo 830 mm • 179 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
|
MV Agusta F4 750
|
11
MV Agusta F4 750
Formule 1 na dvou kolech, to byla MV Agusta F4 Massima Tamburiniho, představená již v roce 1997. Do série se tenhle superbike dostal až v roce 1999, a to hnedka ve dvou verzích, S jako Strada a luxusní limitovaná edice Serie Oro (jen 300 kusů), která byla více jak o půl miliónu dražší, ale také o 7 kg lehčí (karbon místo plastu, hořčík místo hliníku). V té době šlo o jediný čtyřválcový motocykl s radiálními ventily a kazetovou převodovkou.
Ř4 • 749,4 cm3 • 126 k@12 500 • 72 Nm@10 500 • rozvor 1398 mm • sedlo 790 mm • 191 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
|
Kawasaki ZX-7R Ninja
|
4
Kawasaki ZX-7R Ninja
Nástupce modelu ZXR750 a přímý konkurent novodobého GSX-R750 SRAD taktéž s dvojicí vstupů náporového sání. Pro fanoušky dosavadních ZXR ale tak trochu zklamání a jinak vůbec poslední superbiková sedmpade od Kawasaki, která byla stejně jako předešlé modely dostupná i v jednomístné RR verzi.
Ř4 • 748 cm3 • 123 k@11 400 • 76 Nm@8800 • rozvor 1435 mm • sedlo 790 mm • 203 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
|
Yamaha YZF750R
|
7
Yamaha YZF750R
Jeden z nejsportovnějších strojů své doby a zřejmě jediná motorka, které kdy slušela růžová. Souběžně s verzí R se dělala i jednomístná sportovnější varianta SP. Více o tomto modelu v second handu v ČMN 9/2016.
Ř4 • 749 cm3 • 125 k@12 000 • 80,4 Nm@9500 • sedlo 785 mm • 194 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
|
Suzuki GSX-R750 W
|
5
Suzuki GSX-R750 W
S prvním vodníkem udělala Suzuki tak trochu krok zpátky a v konkurenci té doby se lehce propadla. Více o této čtvrté generaci v second handu v ČMN 9/2016.
Ř4 • 749 cm3 • 117 k@11 500 • 78,5 Nm@9500 • rozvor 1435 mm • sedlo 735 mm • 199 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
|
Bimota SB7
|
10
Bimota SB7
Italská exkluzivita s poladěným japonským motorem ze čtvrté generace GSX-R750 SP, který dostal stříkačku a úplně jiné, plně stavitelné šasi. Tvrdá a rychlá mašina, co patří do kategorie hodně vzácných rarit – vyrobeno jich bylo pouhých 200 kusů!
Ř4 • 749 cm3 • 132 k@10 500 • 83,4 Nm@9500 • rozvor 1390 mm • sedlo 800 mm • 186 kg (bez náplní)
hlasuji pro tuto motorku
|