EICMA 2016: Oranžová smršť II.

vydáno 14. 11. 2016, text David M. Bodlák, foto KTM

Dva veletrhy znamenají dvojí nálož. Po modernizované řadě Adventure došlo i na silniční modely Duke a jeden speciální prototyp, se kterým se KTM pouští do úplně nové kapitoly!

Taky vám přišlo na Intermotu málo novinek od KTM? Lépe řečeno, že se vše točilo jen okolo jedné skupiny strojů? My jsme však tušili, že nás KTM ještě trochu poškádlí, a nemýlili jsme se. Tentokrát je hlavním bodem programu asfalt, a těšit se můžete hned na čtyři nové Vévody z Matighoffenu.

Super Duke R plný sil!

Už to bude 22 let, kdy KTM vlítla na silnice se svou modelovou řadou Duke a už je to tři roky, co do světa poslala pana nepřemožitelného – 1,3litrového Super DukeRa. Na příští rok přichází tahle nahatá Beast ve verzi 2.0. Výkon lehce poklesl ze 180 koní na 177 (195 kg), ovšem nyní v normě Euro 4, což znamenalo zrevidovat motor i jeho plnění. Jezdec dostal k dispozici širší řídítka, monobloková Bremba, 48 mm tlustou USD vidlici WP se sportovnějšími schopnostmi, nechybí chytrý systém MSC se zatáčecím ABS, vylepšená kontrola trakce, moderní multifunkční TFT displej ani nová LED maska, která DukeRovi sluší rozhodně víc než Advíkům. Co je ovšem hodně zajímavé, že za příplatek bude konečně i oboustranný quickshifter (u první verze nebyl v plánu ani ten obyčejný jednosměrný), se kterým budete moci nálož rozdivočelého stáda plnokrevníků řádně využít. Teoretický výčet tedy hodně slušný, včetně toho, že bude k dispozici tempomat a konektivita s chytrými telefony, prakticky to ale bude prostě ZLO.

Super Duke R je totiž možná jediná sériovka, která jde v kilu postavit na trojku plynem na zadní, samozřejmě až potom, co povypínáte všechny ty systémy, které vám jinak pohlídají zadek v jakýchkoliv extrémních situacích, přičemž zůstává i supermoto mód, se kterým můžete driftovat a dávat stoppie, aniž byste se museli bát, že vám podklouzne přední kolo. A pokud si hodláte tuhle mašinu pořídit, můžeme jen tiše závidět. Alespoň vám ale popřejeme, ať vám duševní i fyzické zdraví a hlavně papíry zůstanou co možná nejdéle. V případě Super DukeRa je to však spíš o štěstí, stejně jako neztratit klíč, který budete mít za jízdy nově kdesi po kapsách, nikoliv ve spínačce.

Nová mladá krev 125 a 390

Modernizací na rok 2017 prošly také malé naháče – 125 a 390 Duke. Nová LEDková maska jim sluší zrovna tak, jiný je podsedlový rám, ocelové nádrže dostaly větší objem a dosavadní budíky nahradil ultramoderní TFT displej. Podvozkově se Duky budou moci pochlubit přední 43milimetrovou vidlicí WP s otevřenou cartridží a vůbec nejlepšími brzdami v daném segmentu (radiální čtyřpístek ByBre na předním kole)! Větší menší Duke nafasoval navíc elektronicky řízený plyn a výkon obou strojů – 15, respektive 44 koní na 137 kg, respektive 149 kg váhy bude na street řádění jistě dostatečný. Vzhledem k tomu, že je řeč o motorkách hlavně pro mlaďase, příplatkově bude k dispozici rovněž konektivita se „smartfouny“ KTM My Ride, bez čehož to dneska prostě nejde.

Kam dál? Prototyp 790!

Už dlouho se mluví o nové KTM s „menším“ dvouválcovým řaďákem, což je koncept, který je pro Rakušáky zcela novou výzvou. A právě v Miláně byl představen Prototyp 790, nový level a pohled do blízké budoucnosti od renomovaného studia Kiska design. Paralelní Twin s označením LC8c (c – jako compact neboli kompaktní) je zavěšen v rámu z ocelových trubek a doplňuje ho speciální hliníkový podsedlák. Podvozkové komponenty nesou všeříkající logo WP a dá se čekat, že motorka bude nabušená tou nejmodernější elektronikou v podobě ride-by-wire, integrované konektivity, rychlořazení či jezdcem nastavitelné kontroly trakce. Představený prototyp vypadá hodně drsně, a doufejme, že se nejen designéři nebudou při plánování finálního civilního stroje držet při zdi!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů