EICMA 2016: Oranžová smršť II.

vydáno 14. 11. 2016, text David M. Bodlák, foto KTM

Dva veletrhy znamenají dvojí nálož. Po modernizované řadě Adventure došlo i na silniční modely Duke a jeden speciální prototyp, se kterým se KTM pouští do úplně nové kapitoly!

Taky vám přišlo na Intermotu málo novinek od KTM? Lépe řečeno, že se vše točilo jen okolo jedné skupiny strojů? My jsme však tušili, že nás KTM ještě trochu poškádlí, a nemýlili jsme se. Tentokrát je hlavním bodem programu asfalt, a těšit se můžete hned na čtyři nové Vévody z Matighoffenu.

Super Duke R plný sil!

Už to bude 22 let, kdy KTM vlítla na silnice se svou modelovou řadou Duke a už je to tři roky, co do světa poslala pana nepřemožitelného – 1,3litrového Super DukeRa. Na příští rok přichází tahle nahatá Beast ve verzi 2.0. Výkon lehce poklesl ze 180 koní na 177 (195 kg), ovšem nyní v normě Euro 4, což znamenalo zrevidovat motor i jeho plnění. Jezdec dostal k dispozici širší řídítka, monobloková Bremba, 48 mm tlustou USD vidlici WP se sportovnějšími schopnostmi, nechybí chytrý systém MSC se zatáčecím ABS, vylepšená kontrola trakce, moderní multifunkční TFT displej ani nová LED maska, která DukeRovi sluší rozhodně víc než Advíkům. Co je ovšem hodně zajímavé, že za příplatek bude konečně i oboustranný quickshifter (u první verze nebyl v plánu ani ten obyčejný jednosměrný), se kterým budete moci nálož rozdivočelého stáda plnokrevníků řádně využít. Teoretický výčet tedy hodně slušný, včetně toho, že bude k dispozici tempomat a konektivita s chytrými telefony, prakticky to ale bude prostě ZLO.

Super Duke R je totiž možná jediná sériovka, která jde v kilu postavit na trojku plynem na zadní, samozřejmě až potom, co povypínáte všechny ty systémy, které vám jinak pohlídají zadek v jakýchkoliv extrémních situacích, přičemž zůstává i supermoto mód, se kterým můžete driftovat a dávat stoppie, aniž byste se museli bát, že vám podklouzne přední kolo. A pokud si hodláte tuhle mašinu pořídit, můžeme jen tiše závidět. Alespoň vám ale popřejeme, ať vám duševní i fyzické zdraví a hlavně papíry zůstanou co možná nejdéle. V případě Super DukeRa je to však spíš o štěstí, stejně jako neztratit klíč, který budete mít za jízdy nově kdesi po kapsách, nikoliv ve spínačce.

Nová mladá krev 125 a 390

Modernizací na rok 2017 prošly také malé naháče – 125 a 390 Duke. Nová LEDková maska jim sluší zrovna tak, jiný je podsedlový rám, ocelové nádrže dostaly větší objem a dosavadní budíky nahradil ultramoderní TFT displej. Podvozkově se Duky budou moci pochlubit přední 43milimetrovou vidlicí WP s otevřenou cartridží a vůbec nejlepšími brzdami v daném segmentu (radiální čtyřpístek ByBre na předním kole)! Větší menší Duke nafasoval navíc elektronicky řízený plyn a výkon obou strojů – 15, respektive 44 koní na 137 kg, respektive 149 kg váhy bude na street řádění jistě dostatečný. Vzhledem k tomu, že je řeč o motorkách hlavně pro mlaďase, příplatkově bude k dispozici rovněž konektivita se „smartfouny“ KTM My Ride, bez čehož to dneska prostě nejde.

Kam dál? Prototyp 790!

Už dlouho se mluví o nové KTM s „menším“ dvouválcovým řaďákem, což je koncept, který je pro Rakušáky zcela novou výzvou. A právě v Miláně byl představen Prototyp 790, nový level a pohled do blízké budoucnosti od renomovaného studia Kiska design. Paralelní Twin s označením LC8c (c – jako compact neboli kompaktní) je zavěšen v rámu z ocelových trubek a doplňuje ho speciální hliníkový podsedlák. Podvozkové komponenty nesou všeříkající logo WP a dá se čekat, že motorka bude nabušená tou nejmodernější elektronikou v podobě ride-by-wire, integrované konektivity, rychlořazení či jezdcem nastavitelné kontroly trakce. Představený prototyp vypadá hodně drsně, a doufejme, že se nejen designéři nebudou při plánování finálního civilního stroje držet při zdi!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu
  • Šeri testuje - Yamaha MT-09

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 5 hodinami
Vzpomínka na poslední závod "Okruhu Stanislava Maliny" v roce 1975 vyplňuje další dílek v mozaice historie silničních závodů minulého století v Československu..
www.moto.cz/.../863-pisek-1975
Motocyklová asociace ČR
před 15 hodinami
Policejní hlídka chtěla zastavit k silniční kontrole motorkáře, kterému předtím radarem naměřila rychlost přes 200 km/hod. Následná honička skončila smrtí motorkáře.
Časopis Motorbike
před 24 hodinami
MOTO ITALIA s.r.o. slaví 20 let zastupování značky Ducati v České republice a chystá jaro plné předváděcích akcí! DUCATI SEASON OPENING otevře sezónu na dealerstvích v sobotu 24. dubna. DUCATI TOUR - 12. ročník seriálu testovacích dnů Ducati. Od konce dubna do začátku června vždy v sobotu.
Ducati Multistrada Experience, 3 dny zaměřené výhradně na Multistrady. Jako bonus tradiční okruhový DUCATI DEN v Mostě.
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:46
Filip Tichý představil Aprilia Tuono 660 s ovladatelností stopětadvacítky a sílou litru! Technická data k motorce najdeš na bikes.cz: https://www.bikes.cz/2021/aprilia-tuono-660
Všechny příspěvky ...