Ondra Klymčiw před startem

vydáno 21. 12. 2015, text hell, foto autor

V roce 2015 zajel Ondřej Klymčiw (narozen 1985) dvacátým místem nejlepší český dakarský výsledek. V roce 2016 se na dakarskou soutěž znovu vrací. „Jsme teď mnohem dál, po všech stránkách,“ komentuje přípravu jeho jezdecký trenér Karel Scheder.

„Ne, že by nebylo kam v dalších letech postupovat, ještě se má Ondra co učit, hlavně po jezdecké stránce, i technická by se dala asi vylepšovat,“ dodává bývalý soutěžní motocyklový reprezentant Scheder. „Připravený je ale dobře.“
Ondřej Klymčiw zanedlouho nastoupí na nejtěžší rallye světa se startovním číslem 31 na motocyklu Husqvarna. „Dostal jsem se do továrního béčka Husqvarny,“ komentuje svůj nový motocykl. „Má to obrovskou výhodu, že se nebudeme muset během soutěže starat o zázemí a servis.“

20. místo v roce 2015
Před rokem nastupoval Ondřej na Dakar s velkými ambicemi. Ne všichni mu věřili, že bude schopný bez zkušeností zajet nějaký kloudnější výsledek. Jen ti, co tušili, jak cílevědomě se věnoval přípravě a že má už za sebou několik odjetých dálkových soutěží a zajímavých výsledků, věřili, že by to nemuselo být tak marné. Bývalý úspěšný dragsterový jezdec pak všem předvedl, že do dakarské špičky mu schází jen málo. Ondřej kolem sebe nabral samé zajímavé a zkušené lidi, vedle svého otce například právě Karla Schedera nebo kondičního trenéra Ivana Svědíka. Oba si sebou také přivedl na tiskovku v pražském Letenském zámečku.
Ani během tohoto roku nebral přípravu na lehkou váhu. Dres týmu Barth Racing, za který před rokem na dakarském dobrodružství startoval, vyměnil za vlastní tým Klymciw Racing. Ostrý motocykl Husqvarna 450 Rally Replica už je dávno naloděný z přístavu Le Havre do Argentiny, s sebou na Letnou si přivezl tréninkové KTM z předchozího roku. KTM a Husqvarna jsou vlastně jedna značka a spolu s japonskou Hondou budou chtít útočit na nejvyšší mety. Nestartuje legendární vítěz Marc Coma, ale možná bude soutěž o to zajímavější. Budou tu premiérově stát na startu hned tři mistři světa v enduru, Francouzi Antoine Meo a Pierre Renet a také Španěl Ivan Cervantes. Ale také špička posledních Dakarů, včetně dvou Slováků, Štefana Svitka a Ivana Jakeše. „Sázel bych možná na vloni třetího Australana Tobyho Price, myslím, že se před rokem tak rozjel, že ho museli v továrním týmu KTM trochu přibrzďovat, aby neporazil Marca Comu,“ prozradil svůj tip na favorita číslo jedna v nastávajícím Dakaru Karel Scheder. „Bude to nejspíš ještě napínavější než ročník 2015.“
Také Ondřej Klymčiw by si rád o nějaké místo polepšil, ale každý Dakar je sázka na štěstí. Sám potom přiznal, že: „Loňské dvacáté místo není dvacáté místo v roce 2016. Bude to asi o hodně těžší, konkurence se zvětšila.“
Klymčiw v tomto roce startoval například v soutěži MS na Rallye Sardinia, kde se mu podle jeho slov moc nedařilo. Zato se jemu i jeho trenérovi povedla řecká Serres rallye, v motocyklové kategorii zvítězil, Karel Scheder byl druhý. Teprve na třetím místě v sedmdesátičlenném startovním poli skončila známá rallyová nizozemská hvězda, Frans Verhoeven. David Pabiška soutěž nedokončil. Osmý pak byl Klymčiw v marocké pouštní Merzouga Rallye. 
„Ondra dokáže zajíždět podobné časy jako například Ital Allesandro Botturri, možná i lepší,“ přisadil si Karel Scheder ještě. A Ondřej se také rozpovídal o svém letošním dakarském tréninku: „Hodně jsme se soustředil na fyzickou přípravu, kromě tělocvičny jsem toho spoustu najezdil na kole, byl jsem mnohokrát u fyzioterapeuta i ortopeda. Ani manželka si mě moc neužila, posledních několik měsíců spím v hypoxickém stanu, který mi má pomoci zvyknout si na vysoké nadmořské výšky,“ nechal se slyšet. „Dakar 2016 se nepojede přes Chile, a tedy poušť Atacamu, jen přes Argentinu a Bolivii, tak budeme častěji ve vysokých Andách…“

Start po Novém roce
Dakar 2016 začíná už druhého ledna slavnostním prologem a první ostrá etapa čeká na jezdce následující den. Na startu bude stát v motocyklové kategorii pět českých jezdců (Klymčiw, Pabiška, Engel, Veselý a Lhotský). Budeme je sledovat v našem webovém každodenním zpravodajství (icmn.cz), obsáhlé reportáže a rozhovory po návratu našich jezdců přineseme jako každoročně v ČMN.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife