Co je nového
vydáno 22. 4. 2009, text Ladislav Záruba
V testu jedné z nejikoničtějších a nejinovativnějších motorek současnosti, Aprilie RSV4, se dozvíte všechno o její konstrukci, kolik různých variant výfuku u Aprilky udělali a proč, jak došli k úhlu rozevření válců právě 65 stupňů, na kolik přišel její vývoj a kdo všechno se na něm podílel. Asi nejvíc vás ale bude zajímat, jak to všechno jezdí. Zatím vám prozradíme, že fantasticky, ale víc se dozvíte na straně 6.
Druhý test je testem motocyklu, na jehož stavbě se podílel závodní tým. Když vám řekneme, že tím motocyklem je Harley Davidson, tak méně znalí si budou myslet něco o marjánce, ti více znalí možná už tuší, že půjde o HD VRSCF V-Rod Muscle, který vznikal za pomoci dragsterových odborníků, kteří připravují H-D pro závody NHRA, kde i H-D v současnosti vede. A když už jsme u těch zkratek, tak se na něm podíleli i specialisté z CVO, výsledek s USD vidlicí a DOHC motorem se podezřele podobá konceptům fy NLC, o přípravu směsi se stará ESPFI a stroj je vybavený ABS. Zůstává otázkou, zdali s tím výfukem nebude mít problém PČR, ale asi ne, když plní EURO III i ve STD provedení.
Příloha o přilbách nabídne mnoho pestrých obrázků helem rozdělených do jednotlivých kategorií. A nejen obrázky, ale i základní údaje a informace o tom, jak jsou ty vaše helmy konstruované a jak si dobře takovou helmu vybrat. Otázka pro vás: najdete v příloze sprosté slovo?
Ocean Beast 2.1 je stavba, která vzývá boha funkcionalismu. To je směr, který říká, že „forma následuje funkci“ - prostě nejdříve se přemýšlí nad tím, k čemu a jak bude ta která součást fungovat, a teprve podle toho je navržena. Takže Mořská potvora 2.1 třeba vůbec nemá zadní pérování, nemůže pérovat ani přední vidlice, která se spíš ohne než by propružila, jak je položená, nejde nastartovat (respektive jde, ale umí to jen majitel), ale to je všechno v pořádku, protože k jízdě moc určená nebude. Nicméně motor to má, moderní véčko Ultima El Bruto o objemu 2100 ccm, a všechna kabeláž na motorce je ukrytá uvnitř trubek.
Na straně 12 najdete třetí test čísla, a sice v Junior Zone test české Blaty BXM 125 Motard. Exceluje podvozkem, vidlice Marzocchi a zadní centrál Sachs odvádějí vynikající práci, motorka v zatáčkách neplave a perfektně drží stopu. Tak to má být....a na ten trochu slabý motor zapomeňte :o)
Slibovali jsme, že vám prozradíme, jak si nejlépe podřezat žíly. Nejsou to ale přímo žíly, jsou to takzvané fascie, takové blány, kterými jsou obalené svaly na ruce, a které svalu neumožní se roztáhnout, když motokrosař jede dlouho pilu. Proto bolí ruce a proto si je někteří borci nechávají naříznout. Ale k tomu potřebujete jiné borce, nejlépe Mudr. Radka Kebrleho z Ústavu chirurgie ruky a plastické chirurgie ve Vysokém nad Jizerou. Ten vám to vysvětlí na straně 14.
S cestopisem do Francie. Ovšem když se tam vypravíte s ojetou zadní gumou, tak musíte počítat s tím, že se v gumě objeví pláténko, a že pak budete o minimálně 220 Euro za novou gumu lehčí. Pak vám nezbyde, než spát pod širým nebem, a to nejlépe uprostřed kruhového objezdu. Jestli tam partička z Bíliny fakt spala, se dozvíte na straně 16.
Tak příjemné čtení!
Příští ČMN 17 přinesou již ve čtvrtek 29. 4.:
Test: Kawasaki ER-6n
10 Nejlevnějších šestek
Technická poradna
Motocykl roku
Příloha: Motohospody
A dále novinky, srazy, sport a spoustu dalších informací ze světa jedné stopy.
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...