Co je nového

vydáno 22. 4. 2009, text Ladislav Záruba

V testu jedné z nejikoničtějších a nejinovativnějších motorek současnosti, Aprilie RSV4, se dozvíte všechno o její konstrukci, kolik různých variant výfuku u Aprilky udělali a proč, jak došli k úhlu rozevření válců právě 65 stupňů, na kolik přišel její vývoj a kdo všechno se na něm podílel. Asi nejvíc vás ale bude zajímat, jak to všechno jezdí. Zatím vám prozradíme, že fantasticky, ale víc se dozvíte na straně 6.

Druhý test je testem motocyklu, na jehož stavbě se podílel závodní tým. Když vám řekneme, že tím motocyklem je Harley Davidson, tak méně znalí si budou myslet něco o marjánce, ti více znalí možná už tuší, že půjde o HD VRSCF V-Rod Muscle, který vznikal za pomoci dragsterových odborníků, kteří připravují H-D pro závody NHRA, kde i H-D v současnosti vede. A když už jsme u těch zkratek, tak se na něm podíleli i specialisté z CVO, výsledek s USD vidlicí a DOHC motorem se podezřele podobá konceptům fy NLC, o přípravu směsi se stará ESPFI a stroj je vybavený ABS. Zůstává otázkou, zdali s tím výfukem nebude mít problém PČR, ale asi ne, když plní EURO III i ve STD provedení.

Příloha o přilbách nabídne mnoho pestrých obrázků helem rozdělených do jednotlivých kategorií. A nejen obrázky, ale i základní údaje a informace o tom, jak jsou ty vaše helmy konstruované a jak si dobře takovou helmu vybrat. Otázka pro vás: najdete v příloze sprosté slovo?

Ocean Beast 2.1 je stavba, která vzývá boha funkcionalismu. To je směr, který říká, že „forma následuje funkci“ - prostě nejdříve se přemýšlí nad tím, k čemu a jak bude ta která součást fungovat, a teprve podle toho je navržena. Takže Mořská potvora 2.1 třeba vůbec nemá zadní pérování, nemůže pérovat ani přední vidlice, která se spíš ohne než by propružila, jak je položená, nejde nastartovat (respektive jde, ale umí to jen majitel), ale to je všechno v pořádku, protože k jízdě moc určená nebude. Nicméně motor to má, moderní véčko Ultima El Bruto o objemu 2100 ccm, a všechna kabeláž na motorce je ukrytá uvnitř trubek.

Na straně 12 najdete třetí test čísla, a sice v Junior Zone test české Blaty BXM 125 Motard. Exceluje podvozkem, vidlice Marzocchi a zadní centrál Sachs odvádějí vynikající práci, motorka v zatáčkách neplave a perfektně drží stopu. Tak to má být....a na ten trochu slabý motor zapomeňte :o)

Slibovali jsme, že vám prozradíme, jak si nejlépe podřezat žíly. Nejsou to ale přímo žíly, jsou to takzvané fascie, takové blány, kterými jsou obalené svaly na ruce, a které svalu neumožní se roztáhnout, když motokrosař jede dlouho pilu. Proto bolí ruce a proto si je někteří borci nechávají naříznout. Ale k tomu potřebujete jiné borce, nejlépe Mudr. Radka Kebrleho z Ústavu chirurgie ruky a plastické chirurgie ve Vysokém nad Jizerou. Ten vám to vysvětlí na straně 14.

S cestopisem do Francie. Ovšem když se tam vypravíte s ojetou zadní gumou, tak musíte počítat s tím, že se v gumě objeví pláténko, a že pak budete o minimálně 220 Euro za novou gumu lehčí. Pak vám nezbyde, než spát pod širým nebem, a to nejlépe uprostřed kruhového objezdu. Jestli tam partička z Bíliny fakt spala, se dozvíte na straně 16.

Tak příjemné čtení!

Příští ČMN 17 přinesou již ve čtvrtek 29. 4.:
Test: Kawasaki ER-6n
10 Nejlevnějších šestek
Technická poradna

Motocykl roku
Příloha: Motohospody
A dále novinky, srazy, sport a spoustu dalších informací ze světa jedné stopy.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...