Co je nového?

vydáno 26. 11. 2008, text -lz-

Číslo 48 začíná úvahou o počtu kol. Reaguje tak na neopominutelný fakt, že v našem motorkářském životě se poslední dobou nějak stále víc a víc zabydlují tříkolky. Piaggio MP3, Can Am Spyder, Gilera Fuoco, to jsou jen ty nejznámější. K tomu ještě spousta projektů, například Yamaha Tesseract nebo Peugeot HYmotion.

Číslo 48 začíná úvahou o počtu kol. Reaguje tak na neopominutelný fakt, že v našem motorkářském životě se poslední dobou nějak stále víc a víc zabydlují tříkolky. Piaggio MP3, Can Am Spyder, Gilera Fuoco, to jsou jen ty nejznámější. K tomu ještě spousta projektů, například Yamaha Tesseract nebo Peugeot HYmotion.

Projektem je i americký nUCLEUS na straně 4, velmi, ale opravdu velmi netradičně kapotovaný motocykl. To je teda dílo, řeknu vám, to až uvidíte.

Výslech týdne navazuje na pitbikovou přílohu, protože redaktor Ondřej Hrůza zpovídá duchovního otce prvního českého pitbiku Pitmaxx, Pavla Kejmara.

Půlnoční hvězda, Midnight Star 950, to je nový custom od Yamahy. Motor je klasické vzduchem chlazené véčko, ale představte si – je bez vyvažováku! Taky vrtání a zdvih jsou netypické – Midnight Star 950 má totiž na cruisera netypický, skoro čtvercový motor, o rozměrech 85 x 83 mm. Motorka je to moderní konstrukce a tak nabízí výborné brzdy a úžasně lehké ovládání. K dalším plusům bude rozhodně patřit i fakt, že podle první informací to nemá být drahá motorka.

Klady a zápory dvou naháčů, které přijdou na trh v příštím roce, konkrétně Suzuki Bandit 650 a Yamahy XJ6 rozebírá Představení na straně 10. Bandit má samozřejmě výhodu ve vyšším objemu a Yamaha mu to motorově nijak nevrací, protože má jen 78 koní. Ale zase je o celých 30 kilo lehčí. A to už bude znát.

Uprostřed vydání na vás čeká kromě bazaru s více než 1300 motorkami příloha Pitbike, už druhá v tomto roce. V ní se dočtete snad všechno, co jste chtěli o pitbicích vědět a báli jste se zeptat, ale i mnohem víc. Například o pitbiku, se kterým Ivo Kaštan pojede letošní Dakar!

Svět malých objemů šel do terénu a představuje Kawasaki KLX250, která má na trhu hodně dobrou výchozí pozici. Je tu sice konkurence v podobě krásné Yamahy WR250R, ale ta stojí bez pár kaček 150 000 Kč, zatímco KLX250 vám poskytne prakticky totéž za 119 000 Kč.

Sekáč probírá Ducati 748, ale vy možná spíš zamíříte na stranu 34, kde najdete Claudii v šatech půjčených od Evy.

Freestyle na sněžném skútru a salta na motorkách byla vidět v Ostravě, a vy je můžete ještě jednou vidět, a taky něco si o tom přečíst, na straně 38.


Příští ČMN 49 přinesou již ve čtvrtek 4.12.:

Test: BMW R 1200 GS vs. Moto Guzzi Stelvio 4V
Představení: první sériově vyráběný superbike s kompresorem
+ jako bonus samostatná příloha Quad & ATV s koncepty čtyřkolek, srovnávacím testem tří velkých užitkáčů a spoustou dalšího čtení


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...