Ahoj Matěji, vitaj znova po roku! Rád by som Ťa
privítal a zároveň poďakoval, že si si našiel svoj čas. Sezónu 2021 máme
za sebou... Aká teda bola?
Ahoj,
děkuji za pozvání. Ano, sezóna je za námi a jedním slovem byla
NEUVĚŘITELNÁ.
To verím! K sezóne samotnej sa hneď
dostaneme a pekne si ju rozoberieme. Skúsme sa ale vrátiť do zimného
obdobia. Ako si sa na sezónu pripravoval?
Část zimy
jsem jezdil motocross a také jsem chodil do Kolína k Jardovi Černému
na individuální tréninky. Sám jsem si vyrobil taková umělá řídítka, na kterých
dělám kliky a samozřejmě trénuji i rovnováhu například na jednokolce.
Poďme už k samotnej sezóne. Začal si
skutočne skvelo. Na Jarnej cene Brna si odštartoval sezónu vo veľkom štýle.
Padali tam „osobáčiky“ na jedno kolo a v druhých pretekoch si urval
hneď tretie miesto. Perfektný štart. Ako sa Ti jazdilo po zime?
Návrat po
zimě jsem osobně čekal trochu náročnější, ale porval jsem se s tím
a překvapilo mě, že jsem dokázal jet na Masarykově okruhu v Brně
stejné časy jako v sezóně 2020. Každý závod na Jarní ceně Brna jsem si zlepšoval
osobní rekordy, což pro mě znamenalo první pódiové umístění v Brně.
Pokračoval si na Slovensko a Slovakiaring.
Okruh v Orechovej Potôni je jeden z tých rýchlejších. Ako to vidíš Ty
a ako sa Ti tam spoločne s Dafitom jazdilo?
Na
Slovakiaringu jsem jel vlastně poprvé s Dafitem. Bral jsem to spíše jako
seznamování s tratí kvůli šampionátu Alpe Adria. Konkurence byla obrovská
ale i tak jsem byl se svým umístěním a časem spokojený.
Na Slovensku si následne odštartoval i „letiská“
ak to takto môžeme nazvať. Dolný Hričov 2021 - Prvé
preteky P2, druhé preteky P3! Asi dobrý víkend :).
V Hričově
se na této trati dlouho předtím nejelo, tuším že tak 20 let se zde
neuskutečnily žádné závody, a proto si osobně myslím, že to pro všechny
závodníky byla velká výzva. Ano, byl to pro nás skvělý víkend a až na můj
letecký den přes retardér :D jsem si závody užil. Po přeskočení retardéru jsem
spadl na čtvrtou pozici, ale nakonec jsem dojel v závodě třetí.
Slovakiaring po
druhý krát a na ňom Alpe Adria Cup. Získal si tam pohár za 1. miesto
v 600. Bol to ale trochu upršaný víkend...
Tenhle
závodní víkend byl trochu hektičtější než předešlé závody. V sobotu nám na
jedné motorce vypověděla službu převodovka, a tak jsme museli odjet zbytek
víkendu na druhé motorce. Celkově jsem v závodě dojel osmý na vodě, ale
pohár mi byl udělen za první místo v MČR na přírodních okruzích
v kategorii do 600.
Na divokú kartu si odštartoval v IRRC Hořice.
Road Racing je poriadne náročná disciplína. Tvoje dojmy, zajazdiť si znova po
boku jazdcov z IRRC? To je taký malý sen. Bolo to isto úžasné.
Hrozně
dlouho dobu jsem vůbec přemýšlel, zda se přihlásit do závodu, protože jsem měl
z trati určitý respekt. Po dokončení závodu jsem vůbec nelitoval toho, že
jsem přihlášku odeslal a bylo pro mě velké překvapení, že mi byla vůbec
udělena Divoká karta. Pocity z jízdy jsou nepopsatelné. Z atmosféry po
závodě jsem měl doslova husí kůži. Bylo neuvěřitelné sledovat radost fanoušků a velice
mě těšilo, že jsem s nějakými fanoušky mohl i prohodit pár slov.
Druhý krát v tomto roku na letisku si sa
objavil pod Trenčianskym hradom. Napriek tomu, že počasie moc neprialo,
výsledky boli krásne. Prvé preteky v poradí druhé miesto,
a v tých druhých priečka najvyššia! Potvrdilo sa, že si rodený vodník,
podobne ako Kenny Roberts Jr. svojho času!
Jako první
bych řekl to, že do Kennyho Robertse Jr. mám ještě hodně daleko :D… Celý víkend
svítilo sluníčko, ale v neděli začalo neuvěřitelně pršet, a to mi vlastně
hrálo do karet. Nedělní závod byl přerušen asi po 4 kolech, vlastně hned po
tom, co jsem se dostal do vedení závodu, z důvodu velkého množství vody na
trati. Závod byl poté obnoven ale já se hned po odstartování bál, že bude závod
opět přerušen, proto jsem sebral veškerou sílu a do vedení jsem se dostal
po druhém kole. V závodě jsem skončil na prvním místě ale nutno
podotknout, že mě celý víkend bavil souboj na trati s Tomášem Tothem,
kterého jako soupeře velice respektuji a mohu od něj čekat korektní
předjíždění.
Dostávame sa pomaly k vrcholu sezóny.
Dymokury, domáce preteky, a zlatý veniec na krku. Ja sám mám zimomriavky.
Podeľ sa s nami ako si celý víkend vnímal.
No vlastně
do depa jsme přijeli s týmem už ve středu :D, aby bylo vše perfektně
připravené. Celý víkend jsem si užíval plnými doušky a do depa za námi přišlo
i velké množství fanoušků, známých a kamarádů, což mě velice potěšilo
a motivovalo. Jelikož mám trať doslova za domem, tak při jejím projíždění
mám pořád husí kůži a vybavují se mi krásné vzpomínky na tento závodní
víkend. Sice to byl skvělý a užitý víkend ale na druhou stranu to pro mě
bylo hodně psychicky náročné, protože to je domácí trať, kde jsem se chtěl
ukázat jen v tom nejlepším. V Dymokurech jsem jel vlastně podruhé
v životě a hned se nám povedlo zajet třetí nejrychlejší čas, co se
kdy jel na trati v kategorii Supersport 600. Zároveň se mi poprvé v životě povedlo
zajet Pole Position, a tudíž jsem poprvé startoval z prvního místa.
O to víc náročnější pro mě závod byl. A teď už k závodu. Celý
závod jsem se držel na prvním místě, a tudíž jsem závod na domácí trati
dokázal vyhrát. Pocity po průjezdu cílovou čárou byly nepopsatelné, doslova mi
to vehnalo slzy do očí.
!!! VIDEO: LoStav RACING TEAM - Dymokury 2021 !!!
Pred pár týždňami sa sezóna uzatvárala na
podujatí „Velká cena Bohumila Staši“. Uzatváranie sezóny v sobotu tretím
miestom a v nedeľu pozícia číslo dva.
Tento
víkend byl pro mě víkend překonávání osobních rekordů na Masarykově okruhu. Poprvé
se mi povedlo se dostat s časem pod 2:10 a oproti Jarní ceně Brna
2021 jsem se zlepšil o 3 vteřiny na kolo. Tenhle víkend jsme si společně
s týmem užili a sezóna 2021 byla tímto závodem ukončena.
!!! VIDEO: LoStav RACING TEAM - Velká cena Bohumila Staši
2021 !!!
V Tvojej výbave sme si všimli, že si spojil
sily so spoločnosťou TTRace. Máš od nich kombinézu a rukavice úplne na mieru.
Ako vznikla táto spolupráca a ako si s výbavou spokojný?
Tato
spolupráce vznikla, tak že jsem v sezóně 2020 dojel celkově na třetím
místě a společnost TTRace mi nabídla, že mi ušije kombinézu na míru.
S kombinézou jsem velice spokojen.
Motorka ostala tá istá? Yamaha R6?
Ano,
motorku máme stejnou. Oproti roku 2020 je změna pouze v tom, že jsme
sestavili druhou motorku, také Yamaha R6.
Čo pretekársky tím? Máš tam nejaké zmeny? Čo
taťka, stále s Tebou jazdí a podporuje Ťa?
Momentálně
jezdím pod týmem LoStav RACING TEAM, který je opravdu skvělý a je mi vždy
velkou oporou a mohu se na něj v čemkoliv spolehnout. Zde bych chtěl
jmenovitě poděkovat každému členu týmu. Děkuji svému tátovi, který mi pomáhá
úplně se vším, Ondrovi Martincovi za podporu a možnost jezdit pod LoStav
Team, Pavlovi Králíčkovi za pomoc s motorkou, Karolíně Doležalové za
všechno, Pájovi Senohrábkovi za motivaci, Péťovi Jirkovi, Petrovi Slámovi, Týně
Martincové, Edovi Novotnému, Elišce Vítové. Také bych chtěl poděkovat Petrovi
Košťálovi za užitečné rady, PEPOŠ-MOTO za sestavení motorek a všem
fotografům, kteří zachycují momenty z trati.
Sezónu 2021 teda ukončuješ titulom „600 ccm Czech
Champion 2021“. Veľká gratulácia! Aké sú plány na tú ďalšiu? Na čo sa môžeme
v Tvojom podaní tešiť?
Děkuji
a ano, sezónu 2021 ukončuji na prvním místě v Mistrovství České republiky
v kategorii do 600. Na následující sezónu máme nějaké plány, avšak vše
není úplně jasné. Jediné, co teď mohu říct, že budete včas informování pomocí
mého Facebooku a Instagramu.
Ďakujem za pokec a nech sa darí. Budeme
fandiť a zase niekedy ahoj!
Děkuji.
Doufám, že se ještě někdy znovu potkáme a ahoj.
Matěj Vít:
FACEBOOK
IG
Sponzorship
MMB
LOSTAV
STK NOUZOV
AUTODÍLNA ZÁHORNICE
NKB STŘECHY, FASÁDY
TTRACE
JDM
KOVO VÍT