Matěj Vít – 600 ccm Czech Champion 2021

vydáno 4. listopadu, text Šeri, Matěj Vít, foto IG a FB Matěj Vít

Do rozhovoru sme po roku znova prizvali nášho kamaráta a pretekára Matěja Víta. Matěj má za sebou nabitú sezónu a veľmi ochotne sa s nami podelil o svoje dojmy!

Ahoj Matěji, vitaj znova po roku! Rád by som Ťa privítal a zároveň poďakoval, že si si našiel svoj čas. Sezónu 2021 máme za sebou... Aká teda bola?

Ahoj, děkuji za pozvání. Ano, sezóna je za námi a jedním slovem byla NEUVĚŘITELNÁ.

To verím! K sezóne samotnej sa hneď dostaneme a pekne si ju rozoberieme. Skúsme sa ale vrátiť do zimného obdobia. Ako si sa na sezónu pripravoval?

Část zimy jsem jezdil motocross a také jsem chodil do Kolína k Jardovi Černému na individuální tréninky. Sám jsem si vyrobil taková umělá řídítka, na kterých dělám kliky a samozřejmě trénuji i rovnováhu například na jednokolce.

Poďme už k samotnej sezóne. Začal si skutočne skvelo. Na Jarnej cene Brna si odštartoval sezónu vo veľkom štýle. Padali tam „osobáčiky“ na jedno kolo a v druhých pretekoch si urval hneď tretie miesto. Perfektný štart. Ako sa Ti jazdilo po zime?

Návrat po zimě jsem osobně čekal trochu náročnější, ale porval jsem se s tím a překvapilo mě, že jsem dokázal jet na Masarykově okruhu v Brně stejné časy jako v sezóně 2020. Každý závod na Jarní ceně Brna jsem si zlepšoval osobní rekordy, což pro mě znamenalo první pódiové umístění v Brně.

Pokračoval si na Slovensko a Slovakiaring. Okruh v Orechovej Potôni je jeden z tých rýchlejších. Ako to vidíš Ty a ako sa Ti tam spoločne s Dafitom jazdilo?

Na Slovakiaringu jsem jel vlastně poprvé s Dafitem. Bral jsem to spíše jako seznamování s tratí kvůli šampionátu Alpe Adria. Konkurence byla obrovská ale i tak jsem byl se svým umístěním a časem spokojený.

Na Slovensku si následne odštartoval i „letiská“ ak to takto môžeme nazvať. Dolný Hričov 2021 - Prvé preteky P2, druhé preteky P3! Asi dobrý víkend :).

V Hričově se na této trati dlouho předtím nejelo, tuším že tak 20 let se zde neuskutečnily žádné závody, a proto si osobně myslím, že to pro všechny závodníky byla velká výzva. Ano, byl to pro nás skvělý víkend a až na můj letecký den přes retardér :D jsem si závody užil. Po přeskočení retardéru jsem spadl na čtvrtou pozici, ale nakonec jsem dojel v závodě třetí.

Slovakiaring po druhý krát a na ňom Alpe Adria Cup. Získal si tam pohár za 1. miesto v 600. Bol to ale trochu upršaný víkend...

Tenhle závodní víkend byl trochu hektičtější než předešlé závody. V sobotu nám na jedné motorce vypověděla službu převodovka, a tak jsme museli odjet zbytek víkendu na druhé motorce. Celkově jsem v závodě dojel osmý na vodě, ale pohár mi byl udělen za první místo v MČR na přírodních okruzích v kategorii do 600.

Na divokú kartu si odštartoval v IRRC Hořice. Road Racing je poriadne náročná disciplína. Tvoje dojmy, zajazdiť si znova po boku jazdcov z IRRC? To je taký malý sen. Bolo to isto úžasné.

Hrozně dlouho dobu jsem vůbec přemýšlel, zda se přihlásit do závodu, protože jsem měl z trati určitý respekt. Po dokončení závodu jsem vůbec nelitoval toho, že jsem přihlášku odeslal a bylo pro mě velké překvapení, že mi byla vůbec udělena Divoká karta. Pocity z jízdy jsou nepopsatelné. Z atmosféry po závodě jsem měl doslova husí kůži. Bylo neuvěřitelné sledovat radost fanoušků a velice mě těšilo, že jsem s nějakými fanoušky mohl i prohodit pár slov.

Druhý krát v tomto roku na letisku si sa objavil pod Trenčianskym hradom. Napriek tomu, že počasie moc neprialo, výsledky boli krásne. Prvé preteky v poradí druhé miesto, a v tých druhých priečka najvyššia! Potvrdilo sa, že si rodený vodník, podobne ako Kenny Roberts Jr. svojho času!

Jako první bych řekl to, že do Kennyho Robertse Jr. mám ještě hodně daleko :D… Celý víkend svítilo sluníčko, ale v neděli začalo neuvěřitelně pršet, a to mi vlastně hrálo do karet. Nedělní závod byl přerušen asi po 4 kolech, vlastně hned po tom, co jsem se dostal do vedení závodu, z důvodu velkého množství vody na trati. Závod byl poté obnoven ale já se hned po odstartování bál, že bude závod opět přerušen, proto jsem sebral veškerou sílu a do vedení jsem se dostal po druhém kole. V závodě jsem skončil na prvním místě ale nutno podotknout, že mě celý víkend bavil souboj na trati s Tomášem Tothem, kterého jako soupeře velice respektuji a mohu od něj čekat korektní předjíždění.

Dostávame sa pomaly k vrcholu sezóny. Dymokury, domáce preteky, a zlatý veniec na krku. Ja sám mám zimomriavky. Podeľ sa s nami ako si celý víkend vnímal.

No vlastně do depa jsme přijeli s týmem už ve středu :D, aby bylo vše perfektně připravené. Celý víkend jsem si užíval plnými doušky a do depa za námi přišlo i velké množství fanoušků, známých a kamarádů, což mě velice potěšilo a motivovalo. Jelikož mám trať doslova za domem, tak při jejím projíždění mám pořád husí kůži a vybavují se mi krásné vzpomínky na tento závodní víkend. Sice to byl skvělý a užitý víkend ale na druhou stranu to pro mě bylo hodně psychicky náročné, protože to je domácí trať, kde jsem se chtěl ukázat jen v tom nejlepším. V Dymokurech jsem jel vlastně podruhé v životě a hned se nám povedlo zajet třetí nejrychlejší čas, co se kdy jel na trati v kategorii Supersport 600.  Zároveň se mi poprvé v životě povedlo zajet Pole Position, a tudíž jsem poprvé startoval z prvního místa. O to víc náročnější pro mě závod byl. A teď už k závodu. Celý závod jsem se držel na prvním místě, a tudíž jsem závod na domácí trati dokázal vyhrát. Pocity po průjezdu cílovou čárou byly nepopsatelné, doslova mi to vehnalo slzy do očí.

!!! VIDEO: LoStav RACING TEAM - Dymokury 2021 !!!

Pred pár týždňami sa sezóna uzatvárala na podujatí „Velká cena Bohumila Staši“. Uzatváranie sezóny v sobotu tretím miestom a v nedeľu pozícia číslo dva.

Tento víkend byl pro mě víkend překonávání osobních rekordů na Masarykově okruhu. Poprvé se mi povedlo se dostat s časem pod 2:10 a oproti Jarní ceně Brna 2021 jsem se zlepšil o 3 vteřiny na kolo. Tenhle víkend jsme si společně s týmem užili a sezóna 2021 byla tímto závodem ukončena.

!!! VIDEO: LoStav RACING TEAM - Velká cena Bohumila Staši 2021 !!!


V Tvojej výbave sme si všimli, že si spojil sily so spoločnosťou TTRace. Máš od nich kombinézu a rukavice úplne na mieru. Ako vznikla táto spolupráca a ako si s výbavou spokojný?

Tato spolupráce vznikla, tak že jsem v sezóně 2020 dojel celkově na třetím místě a společnost TTRace mi nabídla, že mi ušije kombinézu na míru. S kombinézou jsem velice spokojen.

Motorka ostala tá istá? Yamaha R6?

Ano, motorku máme stejnou. Oproti roku 2020 je změna pouze v tom, že jsme sestavili druhou motorku, také Yamaha R6.

Čo pretekársky tím? Máš tam nejaké zmeny? Čo taťka, stále s Tebou jazdí a podporuje Ťa?

Momentálně jezdím pod týmem LoStav RACING TEAM, který je opravdu skvělý a je mi vždy velkou oporou a mohu se na něj v čemkoliv spolehnout. Zde bych chtěl jmenovitě poděkovat každému členu týmu. Děkuji svému tátovi, který mi pomáhá úplně se vším, Ondrovi Martincovi za podporu a možnost jezdit pod LoStav Team, Pavlovi Králíčkovi za pomoc s motorkou, Karolíně Doležalové za všechno, Pájovi Senohrábkovi za motivaci, Péťovi Jirkovi, Petrovi Slámovi, Týně Martincové, Edovi Novotnému, Elišce Vítové. Také bych chtěl poděkovat Petrovi Košťálovi za užitečné rady, PEPOŠ-MOTO za sestavení motorek a všem fotografům, kteří zachycují momenty z trati.

Sezónu 2021 teda ukončuješ titulom „600 ccm Czech Champion 2021“. Veľká gratulácia! Aké sú plány na tú ďalšiu? Na čo sa môžeme v Tvojom podaní tešiť?

Děkuji a ano, sezónu 2021 ukončuji na prvním místě v Mistrovství České republiky v kategorii do 600. Na následující sezónu máme nějaké plány, avšak vše není úplně jasné. Jediné, co teď mohu říct, že budete včas informování pomocí mého Facebooku a Instagramu.

Ďakujem za pokec a nech sa darí. Budeme fandiť a zase niekedy ahoj!

Děkuji. Doufám, že se ještě někdy znovu potkáme a ahoj.


Matěj Vít:

FACEBOOK

IG

 

Sponzorship

MMB

LOSTAV

STK NOUZOV

AUTODÍLNA ZÁHORNICE

NKB STŘECHY, FASÁDY

TTRACE

JDM

KOVO VÍT



Další články z rubriky

  • Špeciálne farby MotoGP - 2010 až 2021
  • Špeciálne farby MotoGP - 2003 až 2009
  • Ondřej Ježek

Kam dál

  • Motorbike 12/2021
  • Blood Ridaz
  • Šeri testuje - Aprilia Tuono 660 E5