Naši z Barcelony body nevezou
vydáno 14. 6. 2015, text hell, foto Yamaha
Katalánská Velká cena se od začátku nevyvíjela dobře pro naše barvy. Kornfeil ani Hanika neviděli po pádech šachovnicový prapor a Karel Abraham po zranění z volného tréninku vůbec do závodu nenastoupil.
Moto3: Kent zvyšuje náskok
Svou první životní pole position si vyjel Ital Enea Bastianini. Zatímco před dvěma lety nestačil na našeho Karla Haniku v Red Bull Rookies Cupu, do barcelonského závodu nastupoval na průběžné stříbrné příčce a vypadá to, že mu patří budoucnost této třídy.
Ve vedení se během závodu pravidelně střídala pětice, Portugalec Miguel Oliveira, Ital Enea Bastianini, Brit Danny Kent, Španěl Efren Vazquez a Ital Niccolo Antonelli. Později se na čele odpoutala šestičlenná skupina, v níž byli všichni jmenovan�� a také další Španěl Jorge Navarro. Tedy hned pět motocyklů značky Honda a jedno KTM.
Naší dvojici se závod nepovedl a z Barcelony odjíždí opět bez bodů. V kvalifikaci si Karel Hanika zajistil dvanácté místo na roštu, Jakub Kornfeil byl dokonce až šestadvacátý. Hned v prvním kole navíc upadl, poté co ho srazil Gabriel Rodrigo, a závod pro něj předčasně skončil. Hanika začínal sedmnáctý, pak se po většinu závodu pohyboval mezi jedenáctou až patnáctou pozicí. Dvě a půl kola před cílem ho však postrčil Andrea Migno, Hanika upadl a do cíle už nedojel.
Stejný souboj o vedení, jaký jsme viděli během závodu, zakončil i průběh posledního kola. Na čele se ještě v jeho průběhu vystřídal Vazquez a Antonelli, a pak už byl až do cíle na prvním místě Brit Danny Kent. Vítězství nakonec těsně uhájil před Italem Bastianinim, který na něj v posledních zatáčkách zle dotíral. Pro třetí místo si přijel Kentův týmový kolega, Efren Vazquez. Kent už má na čele třídy Moto3 náskok 51 bodů.
Moto2: Zarco zvyšuje náskok
Z pole position startoval vedoucí jezdec MS třídy Moto2, Francouz Johann Zarco. Start se však nejlépe povedl úřadujícími mistru světa Esteve Rabatovi. Za vedoucím Rabatem se okamžitě vydal druhý Sam Lowes. Zarco se lehce zdržel a pokračoval až šestý. Dlouho to vypadalo, že si to o vedení rozdá v neustávajícím souboji španělská dvojice Rabat a Rins. Dokonce se několikrát vystřídali na prvním místě. V té chvíli byl na pódiových pozicích kromě Rabata a Rinse ještě Brit Lowes a za nimi s menším odstupem Zarco, Salom, Lüthi a Aegerter. Ani toto pořadí nevydrželo dlouho. Zarco se začal přibližovat k Lowesovi a pak ho i předjel. Vydal se stíhat vedoucí duo a zajížděl nejrychlejší časy. Dlouho za nimi visel jako na gumě, chvíli těsně za nimi, chvíli s malým odstupem. O pořadí na stupních vítězů se rozhodovalo až v posledních dvou kolech. Nejprve byl Rins v jedné ze zatáček delší a na druhé místo postoupil Zarco. V závěrečném kole šel Zarco dokonce do vedení a na druhou pozici se znovu probojoval Rins, který odsunul Rabata na třetí příčku.
Moto GP: Kvalifikační triumf Suzuki
Jestliže se minule v Mugellu konalo nepříjemné překvapení v podobě třinácté pozice Marca Márqueze na startovním roštu, tentokrát přímo do lepší druhé kvalifikace nepostoupili další dva z favoritů, Márquezův týmový kolega Dani Pedrosa a také poleman z Mugella, Andrea Iannone (Ducati). Oba ale nepřipustili další ostudu a vyjeli si v první kvalifikaci postup do dalšího pokračování. Hůř na tom byl Karel Abraham, v rychle rozjetém kole čtvrtého volného tréninku ho potkal těžký pád a byl odvezen na vyšetření do zdravotního střediska. Tam mu bylo diagnostikováno vykloubení palce na levé noze a do následné kvalifikace ani nedělního závodu nemohl nastoupit.
V kvalifikaci 2 zazářil letošní nováček v MotoGP, značka Suzuki. Její jezdci Aleix Espargaró a Maverick Vinales skončili na prvních dvou místech. Pro Suzuki to znamenalo první pole position po osmi letech, naposledy se jí to povedlo v Assenu roku 2007 v sedle s Australanem Chrisem Vermeulenem. V první řadě obě Suzuki doplnil Jorge Lorenzo, do druhé řady se postavil Marc Márquez, Andrea Dovizioso a Dani Pedrosa, ze sedmé pozice startoval Valentino Rossi.
Lorenzo dotahuje
Po startu Suzuki svou startovní výhodu nevyužila, na první místo šel okamžitě Jorge Lorenzo, následován Marcem Márquezem a Andreou Doviziosem. Hned zkraje spadl Cal Crutchlow. Valentino Rossi byl sedmý, ale brzy postoupil za čtvrtého Pola Espargara a za chvíli byl už před ním. O moment později sváděli souboj o šesté místo oba bratři Espargarovi. A na čele nevyšel Márquezův pokus překonat Lorenza, byl dlouhý do zatáčky a vyjel mimo trať. V kačírku potom upadl a pak už zamířil jen do boxů. Zato Rossi postoupil přes Doviziosa na třetí pozici a po pádu Márqueze byl najednou druhý se ztrátou 1,5 sekundy na vedoucího Lorenza. Čtvrtý jezdil Aleix Espargaró, pátý Bradley Smith, šestý Dani Pedrosa a ze sedmé příčky po pádu odpadl Pol Espargaró. V dalším průběhu upadl ještě Andrea Dovizioso a Pedrosa překonal Aleixe Espargara a postoupil na bronzovou příčku.
Oba jezdci Yamahy, Lorenzo i Rossi, se mu však vzdalovali. Když už to vypadalo, že Rossi tentokrát nebude stíhat Lorenza, najednou se oba jezdci začali k sobě přibližovat. Z dvousekundového odstupu bylo najenou 1,7 sekundy, šest kol před cílem už jen 1,4 sekundy, o další kolo později 1,3 sekundy. Mezitím ještě upadl Aleix Espargaró a nádherné dílčí souboje předvedli Redding s Vinalesem a Smith s Iannonem. V úplném závěru se Rossi k Lorenzovi přiblížil na 0,885 sekundy, ale týmového kolegu už nedohnal. Největší napětí muselo v té době panovat v boxu Yamahy. Chyba kohokoliv z vedoucí dvojice mohla značku připravit o všechno. Ale ani jeden z nich nechyboval a přijeli do cíle těsně za sebou. Třetí Pedrosa ztratil už skoro 20 sekund. Pro Lorenza to znamená čtvrté vítězství v řadě, pro Rossiho zase pokračuje skvělá série, stále ještě letos nechyběl na stupních vítězů. V souboji mezi oběma jezdci Yamahy chybí druhému Lorenzovi na vedoucího Rossiho jediný bod.
Moto GP
Barcelona - Catalunya, (E)
Moto3: 1. Kent (GB), Bastianini (I), 3. Vazquez (E), 4. Antonelli (I, všichni Honda), 5. Oliveira (P, KTM), 6. Navarro (E, Honda)
Průběžně: 1. Kent 149, 2. Bastianini 98, 3. Oliveira 77, 4. Vazquez 76, 5. Fenati (I, KTM) 75, 6. Vazquez (E, Honda) 60, 6. I. Vinales (E, Husqvarna) 64… 15. Hanika 18, 16. Kornfeil 17
Moto2: 1. Zarco (F), 2. Rins (E), 3. Rabat (E, všichni Kalex), 4. Lowes (GB, Speed Up), 5. Salom (E), 6. Lüthi (CH, oba Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 134 2. Rabat 94, 3. Lowes 80, 4. Lüthi 78, 5. Rins 74, 6.
5. Folger (D, Kalex) 66
MotoGP: 1. Lorenzo (E), 2. Rossi (I, oba Yamaha), 3. Pedrosa (E, Honda), 4. Iannone (I, Ducati), 5. Smith (GB, Honda), 6. M. Vinales (E, Suzuki)
Průběžně: 1. Rossi 138, 2. Lorenzo 137, 3. Iannone 94, 4. Dovizioso (I, Ducati) 83, 5. M. Márquez (E, Honda) 69, 6. Smith 68
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...