Naši z Barcelony body nevezou
vydáno 14. 6. 2015, text hell, foto Yamaha
Katalánská Velká cena se od začátku nevyvíjela dobře pro naše barvy. Kornfeil ani Hanika neviděli po pádech šachovnicový prapor a Karel Abraham po zranění z volného tréninku vůbec do závodu nenastoupil.
Moto3: Kent zvyšuje náskok
Svou první životní pole position si vyjel Ital Enea Bastianini. Zatímco před dvěma lety nestačil na našeho Karla Haniku v Red Bull Rookies Cupu, do barcelonského závodu nastupoval na průběžné stříbrné příčce a vypadá to, že mu patří budoucnost této třídy.
Ve vedení se během závodu pravidelně střídala pětice, Portugalec Miguel Oliveira, Ital Enea Bastianini, Brit Danny Kent, Španěl Efren Vazquez a Ital Niccolo Antonelli. Později se na čele odpoutala šestičlenná skupina, v níž byli všichni jmenovaní a také další Španěl Jorge Navarro. Tedy hned pět motocyklů značky Honda a jedno KTM.
Naší dvojici se závod nepovedl a z Barcelony odjíždí opět bez bodů. V kvalifikaci si Karel Hanika zajistil dvanácté místo na roštu, Jakub Kornfeil byl dokonce až šestadvacátý. Hned v prvním kole navíc upadl, poté co ho srazil Gabriel Rodrigo, a závod pro něj předčasně skončil. Hanika začínal sedmnáctý, pak se po většinu závodu pohyboval mezi jedenáctou až patnáctou pozicí. Dvě a půl kola před cílem ho však postrčil Andrea Migno, Hanika upadl a do cíle už nedojel.
Stejný souboj o vedení, jaký jsme viděli během závodu, zakončil i průběh posledního kola. Na čele se ještě v jeho průběhu vystřídal Vazquez a Antonelli, a pak už byl až do cíle na prvním místě Brit Danny Kent. Vítězství nakonec těsně uhájil před Italem Bastianinim, který na něj v posledních zatáčkách zle dotíral. Pro třetí místo si přijel Kentův týmový kolega, Efren Vazquez. Kent už má na čele třídy Moto3 náskok 51 bodů.
Moto2: Zarco zvyšuje náskok
Z pole position startoval vedoucí jezdec MS třídy Moto2, Francouz Johann Zarco. Start se však nejlépe povedl úřadujícími mistru světa Esteve Rabatovi. Za vedoucím Rabatem se okamžitě vydal druhý Sam Lowes. Zarco se lehce zdržel a pokračoval až šestý. Dlouho to vypadalo, že si to o vedení rozdá v neustávajícím souboji španělská dvojice Rabat a Rins. Dokonce se několikrát vystřídali na prvním místě. V té chvíli byl na pódiových pozicích kromě Rabata a Rinse ještě Brit Lowes a za nimi s menším odstupem Zarco, Salom, Lüthi a Aegerter. Ani toto pořadí nevydrželo dlouho. Zarco se začal přibližovat k Lowesovi a pak ho i předjel. Vydal se stíhat vedoucí duo a zajížděl nejrychlejší časy. Dlouho za nimi visel jako na gumě, chvíli těsně za nimi, chvíli s malým odstupem. O pořadí na stupních vítězů se rozhodovalo až v posledních dvou kolech. Nejprve byl Rins v jedné ze zatáček delší a na druhé místo postoupil Zarco. V závěrečném kole šel Zarco dokonce do vedení a na druhou pozici se znovu probojoval Rins, který odsunul Rabata na třetí příčku.
Moto GP: Kvalifikační triumf Suzuki
Jestliže se minule v Mugellu konalo nepříjemné překvapení v podobě třinácté pozice Marca Márqueze na startovním roštu, tentokrát přímo do lepší druhé kvalifikace nepostoupili další dva z favoritů, Márquezův týmový kolega Dani Pedrosa a také poleman z Mugella, Andrea Iannone (Ducati). Oba ale nepřipustili další ostudu a vyjeli si v první kvalifikaci postup do dalšího pokračování. Hůř na tom byl Karel Abraham, v rychle rozjetém kole čtvrtého volného tréninku ho potkal těžký pád a byl odvezen na vyšetření do zdravotního střediska. Tam mu bylo diagnostikováno vykloubení palce na levé noze a do následné kvalifikace ani nedělního závodu nemohl nastoupit.
V kvalifikaci 2 zazářil letošní nováček v MotoGP, značka Suzuki. Její jezdci Aleix Espargaró a Maverick Vinales skončili na prvních dvou místech. Pro Suzuki to znamenalo první pole position po osmi letech, naposledy se jí to povedlo v Assenu roku 2007 v sedle s Australanem Chrisem Vermeulenem. V první řadě obě Suzuki doplnil Jorge Lorenzo, do druhé řady se postavil Marc Márquez, Andrea Dovizioso a Dani Pedrosa, ze sedmé pozice startoval Valentino Rossi.
Lorenzo dotahuje
Po startu Suzuki svou startovní výhodu nevyužila, na první místo šel okamžitě Jorge Lorenzo, následován Marcem Márquezem a Andreou Doviziosem. Hned zkraje spadl Cal Crutchlow. Valentino Rossi byl sedmý, ale brzy postoupil za čtvrtého Pola Espargara a za chvíli byl už před ním. O moment později sváděli souboj o šesté místo oba bratři Espargarovi. A na čele nevyšel Márquezův pokus překonat Lorenza, byl dlouhý do zatáčky a vyjel mimo trať. V kačírku potom upadl a pak už zamířil jen do boxů. Zato Rossi postoupil přes Doviziosa na třetí pozici a po pádu Márqueze byl najednou druhý se ztrátou 1,5 sekundy na vedoucího Lorenza. Čtvrtý jezdil Aleix Espargaró, pátý Bradley Smith, šestý Dani Pedrosa a ze sedmé příčky po pádu odpadl Pol Espargaró. V dalším průběhu upadl ještě Andrea Dovizioso a Pedrosa překonal Aleixe Espargara a postoupil na bronzovou příčku.
Oba jezdci Yamahy, Lorenzo i Rossi, se mu však vzdalovali. Když už to vypadalo, že Rossi tentokrát nebude stíhat Lorenza, najednou se oba jezdci začali k sobě přibližovat. Z dvousekundového odstupu bylo najenou 1,7 sekundy, šest kol před cílem už jen 1,4 sekundy, o další kolo později 1,3 sekundy. Mezitím ještě upadl Aleix Espargaró a nádherné dílčí souboje předvedli Redding s Vinalesem a Smith s Iannonem. V úplném závěru se Rossi k Lorenzovi přiblížil na 0,885 sekundy, ale týmového kolegu už nedohnal. Největší napětí muselo v té době panovat v boxu Yamahy. Chyba kohokoliv z vedoucí dvojice mohla značku připravit o všechno. Ale ani jeden z nich nechyboval a přijeli do cíle těsně za sebou. Třetí Pedrosa ztratil už skoro 20 sekund. Pro Lorenza to znamená čtvrté vítězství v řadě, pro Rossiho zase pokračuje skvělá série, stále ještě letos nechyběl na stupních vítězů. V souboji mezi oběma jezdci Yamahy chybí druhému Lorenzovi na vedoucího Rossiho jediný bod.
Moto GP
Barcelona - Catalunya, (E)
Moto3: 1. Kent (GB), Bastianini (I), 3. Vazquez (E), 4. Antonelli (I, všichni Honda), 5. Oliveira (P, KTM), 6. Navarro (E, Honda)
Průběžně: 1. Kent 149, 2. Bastianini 98, 3. Oliveira 77, 4. Vazquez 76, 5. Fenati (I, KTM) 75, 6. Vazquez (E, Honda) 60, 6. I. Vinales (E, Husqvarna) 64… 15. Hanika 18, 16. Kornfeil 17
Moto2: 1. Zarco (F), 2. Rins (E), 3. Rabat (E, všichni Kalex), 4. Lowes (GB, Speed Up), 5. Salom (E), 6. Lüthi (CH, oba Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 134 2. Rabat 94, 3. Lowes 80, 4. Lüthi 78, 5. Rins 74, 6.
5. Folger (D, Kalex) 66
MotoGP: 1. Lorenzo (E), 2. Rossi (I, oba Yamaha), 3. Pedrosa (E, Honda), 4. Iannone (I, Ducati), 5. Smith (GB, Honda), 6. M. Vinales (E, Suzuki)
Průběžně: 1. Rossi 138, 2. Lorenzo 137, 3. Iannone 94, 4. Dovizioso (I, Ducati) 83, 5. M. Márquez (E, Honda) 69, 6. Smith 68
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 10/2024
Na sociálních sítích se začíná
pomalu řešit, jestli už motorku zazimovat nebo ještě pár týdnů počkat. My
doporučujeme nijak se zimním spánkem nespěchat, určitě se ještě najde pár
hezkých dní a byla by škoda se neprojet. No a večer, až se vrátíte, se můžete
začíst do aktuálního vydání Motorbike, letos již desátého. Co vás v něm čeká? Testy Aprilia Tuono V4 Factory 1100
Zdá se to jako chv...
-
Hvězdné Dymokury!
Předposlední
roadracingový závod letošního roku – Dymokury, byl ve znamení úspěchu pro
všechny tři závodnice Wonder Women Racing Teamu. Všechny tři týmové závodnice
nastoupili do závodního víkendu s různými ambicemi a ty se jim nakonec
podařilo uskutečnit.
Kristýna Jakesh letos odjela většinu závodů a
v celkovém hodnocení si vede velice dobře. Do Dymokur nastoupila ve skvělé
formě...
-
Motorbike 9/2024
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už...
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...