Naši z Barcelony body nevezou
vydáno 14. 6. 2015, text hell, foto Yamaha
Katalánská Velká cena se od začátku nevyvíjela dobře pro naše barvy. Kornfeil ani Hanika neviděli po pádech šachovnicový prapor a Karel Abraham po zranění z volného tréninku vůbec do závodu nenastoupil.
Moto3: Kent zvyšuje náskok
Svou první životní pole position si vyjel Ital Enea Bastianini. Zatímco před dvěma lety nestačil na našeho Karla Haniku v Red Bull Rookies Cupu, do barcelonského závodu nastupoval na průběžné stříbrné příčce a vypadá to, že mu patří budoucnost této třídy.
Ve vedení se během závodu pravidelně střídala pětice, Portugalec Miguel Oliveira, Ital Enea Bastianini, Brit Danny Kent, Španěl Efren Vazquez a Ital Niccolo Antonelli. Později se na čele odpoutala šestičlenná skupina, v níž byli všichni jmenovaní a také další Španěl Jorge Navarro. Tedy hned pět motocyklů značky Honda a jedno KTM.
Naší dvojici se závod nepovedl a z Barcelony odjíždí opět bez bodů. V kvalifikaci si Karel Hanika zajistil dvanácté místo na roštu, Jakub Kornfeil byl dokonce až šestadvacátý. Hned v prvním kole navíc upadl, poté co ho srazil Gabriel Rodrigo, a závod pro něj předčasně skončil. Hanika začínal sedmnáctý, pak se po většinu závodu pohyboval mezi jedenáctou až patnáctou pozicí. Dvě a půl kola před cílem ho však postrčil Andrea Migno, Hanika upadl a do cíle už nedojel.
Stejný souboj o vedení, jaký jsme viděli během závodu, zakončil i průběh posledního kola. Na čele se ještě v jeho průběhu vystřídal Vazquez a Antonelli, a pak už byl až do cíle na prvním místě Brit Danny Kent. Vítězství nakonec těsně uhájil před Italem Bastianinim, který na něj v posledních zatáčkách zle dotíral. Pro třetí místo si přijel Kentův týmový kolega, Efren Vazquez. Kent už má na čele třídy Moto3 náskok 51 bodů.
Moto2: Zarco zvyšuje náskok
Z pole position startoval vedoucí jezdec MS třídy Moto2, Francouz Johann Zarco. Start se však nejlépe povedl úřadujícími mistru světa Esteve Rabatovi. Za vedoucím Rabatem se okamžitě vydal druhý Sam Lowes. Zarco se lehce zdržel a pokračoval až šestý. Dlouho to vypadalo, že si to o vedení rozdá v neustávajícím souboji španělská dvojice Rabat a Rins. Dokonce se několikrát vystřídali na prvním místě. V té chvíli byl na pódiových pozicích kromě Rabata a Rinse ještě Brit Lowes a za nimi s menším odstupem Zarco, Salom, Lüthi a Aegerter. Ani toto pořadí nevydrželo dlouho. Zarco se začal přibližovat k Lowesovi a pak ho i předjel. Vydal se stíhat vedoucí duo a zajížděl nejrychlejší časy. Dlouho za nimi visel jako na gumě, chvíli těsně za nimi, chvíli s malým odstupem. O pořadí na stupních vítězů se rozhodovalo až v posledních dvou kolech. Nejprve byl Rins v jedné ze zatáček delší a na druhé místo postoupil Zarco. V závěrečném kole šel Zarco dokonce do vedení a na druhou pozici se znovu probojoval Rins, který odsunul Rabata na třetí příčku.
Moto GP: Kvalifikační triumf Suzuki
Jestliže se minule v Mugellu konalo nepříjemné překvapení v podobě třinácté pozice Marca Márqueze na startovním roštu, tentokrát přímo do lepší druhé kvalifikace nepostoupili další dva z favoritů, Márquezův týmový kolega Dani Pedrosa a také poleman z Mugella, Andrea Iannone (Ducati). Oba ale nepřipustili další ostudu a vyjeli si v první kvalifikaci postup do dalšího pokračování. Hůř na tom byl Karel Abraham, v rychle rozjetém kole čtvrtého volného tréninku ho potkal těžký pád a byl odvezen na vyšetření do zdravotního střediska. Tam mu bylo diagnostikováno vykloubení palce na levé noze a do následné kvalifikace ani nedělního závodu nemohl nastoupit.
V kvalifikaci 2 zazářil letošní nováček v MotoGP, značka Suzuki. Její jezdci Aleix Espargaró a Maverick Vinales skončili na prvních dvou místech. Pro Suzuki to znamenalo první pole position po osmi letech, naposledy se jí to povedlo v Assenu roku 2007 v sedle s Australanem Chrisem Vermeulenem. V první řadě obě Suzuki doplnil Jorge Lorenzo, do druhé řady se postavil Marc Márquez, Andrea Dovizioso a Dani Pedrosa, ze sedmé pozice startoval Valentino Rossi.
Lorenzo dotahuje
Po startu Suzuki svou startovní výhodu nevyužila, na první místo šel okamžitě Jorge Lorenzo, následován Marcem Márquezem a Andreou Doviziosem. Hned zkraje spadl Cal Crutchlow. Valentino Rossi byl sedmý, ale brzy postoupil za čtvrtého Pola Espargara a za chvíli byl už před ním. O moment později sváděli souboj o šesté místo oba bratři Espargarovi. A na čele nevyšel Márquezův pokus překonat Lorenza, byl dlouhý do zatáčky a vyjel mimo trať. V kačírku potom upadl a pak už zamířil jen do boxů. Zato Rossi postoupil přes Doviziosa na třetí pozici a po pádu Márqueze byl najednou druhý se ztrátou 1,5 sekundy na vedoucího Lorenza. Čtvrtý jezdil Aleix Espargaró, pátý Bradley Smith, šestý Dani Pedrosa a ze sedmé příčky po pádu odpadl Pol Espargaró. V dalším průběhu upadl ještě Andrea Dovizioso a Pedrosa překonal Aleixe Espargara a postoupil na bronzovou příčku.
Oba jezdci Yamahy, Lorenzo i Rossi, se mu však vzdalovali. Když už to vypadalo, že Rossi tentokrát nebude stíhat Lorenza, najednou se oba jezdci začali k sobě přibližovat. Z dvousekundového odstupu bylo najenou 1,7 sekundy, šest kol před cílem už jen 1,4 sekundy, o další kolo později 1,3 sekundy. Mezitím ještě upadl Aleix Espargaró a nádherné dílčí souboje předvedli Redding s Vinalesem a Smith s Iannonem. V úplném závěru se Rossi k Lorenzovi přiblížil na 0,885 sekundy, ale týmového kolegu už nedohnal. Největší napětí muselo v té době panovat v boxu Yamahy. Chyba kohokoliv z vedoucí dvojice mohla značku připravit o všechno. Ale ani jeden z nich nechyboval a přijeli do cíle těsně za sebou. Třetí Pedrosa ztratil už skoro 20 sekund. Pro Lorenza to znamená čtvrté vítězství v řadě, pro Rossiho zase pokračuje skvělá série, stále ještě letos nechyběl na stupních vítězů. V souboji mezi oběma jezdci Yamahy chybí druhému Lorenzovi na vedoucího Rossiho jediný bod.
Moto GP
Barcelona - Catalunya, (E)
Moto3: 1. Kent (GB), Bastianini (I), 3. Vazquez (E), 4. Antonelli (I, všichni Honda), 5. Oliveira (P, KTM), 6. Navarro (E, Honda)
Průběžně: 1. Kent 149, 2. Bastianini 98, 3. Oliveira 77, 4. Vazquez 76, 5. Fenati (I, KTM) 75, 6. Vazquez (E, Honda) 60, 6. I. Vinales (E, Husqvarna) 64… 15. Hanika 18, 16. Kornfeil 17
Moto2: 1. Zarco (F), 2. Rins (E), 3. Rabat (E, všichni Kalex), 4. Lowes (GB, Speed Up), 5. Salom (E), 6. Lüthi (CH, oba Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 134 2. Rabat 94, 3. Lowes 80, 4. Lüthi 78, 5. Rins 74, 6.
5. Folger (D, Kalex) 66
MotoGP: 1. Lorenzo (E), 2. Rossi (I, oba Yamaha), 3. Pedrosa (E, Honda), 4. Iannone (I, Ducati), 5. Smith (GB, Honda), 6. M. Vinales (E, Suzuki)
Průběžně: 1. Rossi 138, 2. Lorenzo 137, 3. Iannone 94, 4. Dovizioso (I, Ducati) 83, 5. M. Márquez (E, Honda) 69, 6. Smith 68
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...
-
Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
Rudá kráska jménem Ducati Monster 1100 EVO už mi více než rok dělá milou společnost, a tak jsem se rozhodl, že je ten správný čas podělit se s Vámi o můj celkový dojem a zhodnocení. Pokud se hned na úvod ptáte, co od motorky můžete očekávat, tak vás mohu ujistit, že s touto dračicí se rozhodne nudit nebudete!Pocity ze sedlaPro vyjádření pocitů, které se dají v jejím sedle zažít, jsem si vybral tra...