Rabat mistrem světa Moto2
vydáno 26. 10. 2014, text hell, foto MotoGP
Po GP Malajsie zůstává nedořešena už jen poslední tajenka, totiž, kdo vybojuje světový mistrovský titul ve třídě Moto3. V Malajsii se definitivně rozhodlo o mistru světa třídy Moto2. Podle očekávání se jím stal Španěl Esteve Rabat.
Rabatovi v Malajsii stačilo dojet do sedmého místa, a to nezávisle na výsledcích svých soupeřů. Startoval z pole position a od začátku v závodě vedl. Dokonce to vypadalo, že se svým soupeřům, Kalliovi a Vinalesovi, vzdaluje. Pak ho ale problémy s pneumatikou zpomalily a Mika Kallio i Maverick Vinales ho předjeli. Rabat jezdil třetí a za ním byla velká propast a pak teprve Švýcar Aegerter. Maverick Vinales finského jezdce nakonec také předjel a přijel si pro druhé vítězství v řadě, třetí z posledních čtyř GP. Druhý skončil Mika Kallio a třetí Tito Rabat, který se mohl radovat ze zisku světového titulu v této třídě. On i Kallio zůstanou ve třídě Moto2 i příští rok, Maverick Vinales odchází k Suzuki do královské třídy. Boj o stříbro v MS ještě rozhodnut není, lépe je na tom Kallio, ale Vinales mu to může v závěrečném závodě ve Valencii ještě znepříjemnit.
Ještě není rozhodnuto
S velkými nadějemi jsme se v Malajsii dívali na nejslabší třídu Moto3. Od prvního tréninku se tu dařilo Kubovi Kornfeilovi, který v kvalifikaci zajel třetí nejlepší čas. Podruhé v této sezoně se tak mohl postavit do první startovní řady. Pole position získal Australan Jack Miller, který, chtěl-li si uchovat naději na zisk titulu, musel dojet před vedoucím jezdcem šampionátu, Španělem Alexem Márquezem. Ten startoval z pátého místa na roštu. Karel Hanika stál ve čtvrté řadě s dvanáctým časem.
Kornfeilovi se začátek závodu nepovedl. I když najížděl do první zatáčky na vedoucí příčce, na výjezdu ze zatáčky už na tom byl mnohem hůř a klesl až na deváté místo. Hanika byl až šestnáctý. O čelo se přetahoval Miller s Vazquezem, Rinsem, Márquezem a chvilku i s McPheem. Kornfeil se sice dotáhl na první skupinu, ale stále se pohyboval kolem osmého, devátého místa, nejlépe byl na chvíli šestý a sedmý. Hanika postupoval nejprve na třináctou pozici, pak byl nějakou dobu dvanáctý a ve druhé části závodu jezdil dokonce desátý. Stejně jako před týdnem se hodně padalo. V prvním kole upadl Oliveira, pak například Khairuddin, jeho krajan Rosli, Iwema, Isaac Vinales a další, jako poslední šel k zemi kolo před koncem McPhee. V boxech zastavil Fenati. Na čele došlo opakovaně ke kontaktu mezi Millerem a Márquezem, ale pokaždé to oba ustáli. Márqueze to však několikrát malinko zbrzdilo. Šlo o stejné incidenty, Miller jel vnitřní stopou, Márquez si ho z vnějšku všiml až na poslední chvíli. Vypadalo to, že Hondy jsou lepší v maximální rychlosti, Miller na KTM zase vše doháněl pozdějším brzděním. Do poslední zatáčky vjížděl na prvním místě Efren Vazquez a už před sebe nikoho nepustil. Pomohlo k tomu i malinké zaváhání Millera s Rinsem v průjezdu zatáčky. Miller potom bral druhou pozici, Rins byl třetí, Danny Kent čtvrtý a Alex Márquez pátý. Do Valencie tedy přijede A. Márquez s náskokem 11 bodů před Millerem a bitva bude pokračovat.
Jakub Kornfeil skončil osmý a Karel Hanika devátý. Deváté místo je Hanikovým nejlepším dosavadním výsledkem v GP.
Už v týdnu před GP Malajsie se objevila neoficiální verze startovní listiny pro rok 2015. Zatímco Karel Hanika by měl zůstat u továrního týmu Red Bull KTM Ajo, Jakuba Kornfeila čeká přestup na Mahindru stáje CIP.
Márquez vyrovnal Doohanův rekord
V královské třídě zajel nejrychlejší kvalifikační čas už jistý mistr světa Marc Márquez. Byla to jeho padesátá životní pole position. Po startu šel ale do čela jeho týmový kolega Dani Pedrosa, druhý byl Jorge Lorenzo. Márquez jel v té chvíli šestý. Karel Abraham startoval z patnáctého místa, závod ale znovu po pádu nedokončil. Nedojel už počtvrté za sebou.
Na první místo po nějaké době postoupil Lorenzo, a po pádu Daniho Pedrosy pokračoval na druhé pozici Valentino Rossi. To už byl Marc Márquez těsně za touto dvojicí. Pedrosa pokračoval s velkou ztrátou, ale později skončil po dalším pádu. Zatímco Márquez vyčkával, vepředu se rvali o každý metr dva aspiranti na světové stříbro, Lorenzo s Rossim. Valentino byl opět úspěšnější a svého týmového kolegu předjel. Před Lorenza postoupil i Márquez a za chvíli byl už na čele. Márquez si tak přijel pro své letošní dvanácté vítězství a vyrovnal stejný počet prvních míst Micka Doohana z roku 1997. Pokud zvítězí i v závěrečné Valencii, osamostatní se na čele tohoto dlouhodobého žebříčku. Pomohlo by mu k tomu i to, že se dříve v sezoně jezdilo méně GP, než je tomu v současnosti.
Druhý skončil Valentino Rossi, třetí Jorge Lorenzo, což znamená, že před Valencií má průběžně druhý Rossi na Lorenza už dvanáctibodový náskok. Sejně jako v Austrálii dokončilo závod jen 14 jezdců.
Moto GP
Sepang (MAL)
Moto3: 1. Vazquez (E, Honda), 2. Miller (AUS, KTM), 3. Rins (E, Honda), 4. Kent (GB, Husqvarna), 5. A. Márquez (E), 6. Masbou (F, oba Honda)… 8. Kornfeil, 9. Hanika (oba KTM)
Průběžně: 1. A. Márquez 262, 2. Miller 251, 3. Rins 226, 4. Vazquez 212, 5. Fenati (I, KTM) 174, 6. Masbou (F, Honda) 160… 12. Kornfeil 94, 18. Hanika 38
Moto2: 1. M. Vinales (E), 2. Kallio (FIN), 3. Rabat (E, všichni Kalex), 4. Zarco (F, Caterham Suter), 5. Aegerter (CH, Suter), 6. Simon (E, Kalex)
Průběžně: 1. Rabat 326, 2. Kallio 289, 3. M. Vinales 274, 4. Lüthi (CH, Suter) 169, 5. Aegerter 162, 6. Zarco 130
MotoGP: 1. M. Márquez (E, Honda), 2. Rossi (I), 3. Lorenzo (E, oba Yamaha), 4. Bradl (D, Honda), 5. Smith (GB), 6. P. Espargaró (E, oba Yamaha)
Průběžně: 1. M. Márquez 337, 2. Rossi 275, 3. Lorenzo 263, 4. Pedrosa (E, Honda) 230, 5. Dovizioso (I, Ducati) 174, 6. P. Espargaró 126… 17. Abraham (Honda) 33
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...
-
Motorbike 12/2024
Vydání posledního čísla roku je pro nás vždycky hektické,
zároveň už totiž usilovně pracujeme na Katalogu motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
které u nás budou dostupné v příští sezóně. No a do toho italská EICMA a další akce...kdepak,
podzim v žádném případě není obdobím klidu. Ale máme to vlastně rádi a pořád je
to lepší, než kdybychom se nudili – a doufáme, že se s námi nenudíte ani vy!
Testy
Honda ...
-
Motorbike 11/2024
Téměř všechny světové závodní
série už skončily, naše „soukromé“ redakční závody ale pokračují: dokončili
jsme listopadové vydání, poslali ho do tiskárny a vzápětí skočili na letadlo do
Milána, abychom na veletrhu EICMA nasbírali materiál nejen pro reportáž (bude v
příštím čísle), ale také pro Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
který vyjde letos tradičně před Vánocemi a na kterém zač...
-
Motorbike 10/2024
Na sociálních sítích se začíná
pomalu řešit, jestli už motorku zazimovat nebo ještě pár týdnů počkat. My
doporučujeme nijak se zimním spánkem nespěchat, určitě se ještě najde pár
hezkých dní a byla by škoda se neprojet. No a večer, až se vrátíte, se můžete
začíst do aktuálního vydání Motorbike, letos již desátého. Co vás v něm čeká? Testy Aprilia Tuono V4 Factory 1100
Zdá se to jako chv...