Katedrála rychlosti ve znamení soubojů

aktualizováno 27. 6. 2015, text hell, foto MotoGP

Dvaadvacet kol třídy Moto3, z pole position podruhé za sebou Enea Bastianini, v první řadě stál i jeho úspěšnější parťák ze seriálu Red Bull Rookies Cup 2013, Karel Hanika. Podařilo se mu to poprvé v životě.

Tak to vypadalo na startovním roštu GP nizozemského Assenu. Tradiční podnik MS v „Katedrále rychlosti“, jak se přezdívá zdejšímu okruhu, mohl v 11.00 vypuknout.
Po startu šel na čelo Portugalec Miguel Oliveira, Karel Hanika vjížděl do první zatáčky šestý. V prvních kolech se pohyboval mezi šestým až devátým místem, pak upadl Efren Vazquez a Hanika se na chvilku propadl na dvanácté místo. V té chvíli už se oddělila sedmičlenná skupina, v níž ostatním poodjel Oliveira, Kent, Bastianini, Fenati, Navara, Quartararo a Binder. Jezdci mezi sebou sváděli v každém kole souboje a na čele se střídal kromě Oliveiry nejčastěji Fenati, pak také chvilku Bastianini, Navaro a v posledním kole i Quartararo. Ani jednou se na prvním místě tentokrát neobjevil vedoucí jezdec Moto3, Danny Kent a v závěru skupiny se stále držel Brad Binder. Rozdíl mezi první a druhou skupinou dělal přibližně pět sekund, v závěru závodu už kolem 20 sekund. Ve druhé skupině musel ale Karel Hanika svádět podobně těžké souboje jako o první místo, a přitom se mezi dalšími špičkovými jezdci pohyboval mezi osmým až třináctým místem. Závodil s I. Vinalesem, Antonellim, Mignem, McPheem a Bagnaiou. V jednu chvíli se dokonce propadl až na 19. příčku, aby se zase dotáhl na osmé, deváté místo. Dvě kola před koncem byl znovu devátý, ale do posledního kola vjížděl jedenáctý. Osmý jel Antonelli, kterého potkal podobný osud a v jednu chvíli jezdil až osmnáctý. Do cíle Karel Hanika přijel na čele druhé skupiny osmý a Antonelliho nechal za sebou. Byly to opravdu tvrdě vybojované body. Přitom stačilo jen malé zaváhání, aby mu ujela první skupina, Moto3 je neuvěřitelně vyrovnaná třída. Naštěstí ho nepotkal osud Kuby Kornfeila z Mugella 2014, kdy Jakuba po startu z první řady poslal ten samý Antonelli mimo trať a bylo po nadějích. Karel Hanika po posledních nepovedených závodech potřeboval hlavně bodovat.
Jakub Kornfeil měl v Assenu situaci velice ztíženou startem z 25. pozice. V jednu chvíli atakoval body patnáctým místem, pak však bojoval jen o první polovinu třetí desítky, aby si v cíli zajistil nebodovanou dvacátou příčku.
Ze souboje první skupiny vyšel podruhé v sezoně vítězně Hanikův týmový kolega Miguel Oliveira a na stupně vítězů ho doprovodili Fabio Quartararo a Danny Kent.
O cirkusovou vložku se v poslední zatáčce postaral ještě sedmnáctý v cíli, Niklas Ajo, který sice neupadl, ale visel vedle motorky v celém průběhu zatáčky až na cílovou rovinku. Za tenhle výkon by si zasloužil alespoň bod, ale nevyšlo mu to o dvě místa.
 
Moto2
Po startu byl závod zastaven červenou vlajkou po havárii tří jezdců v úvodní zatáčce a po úklidu tratě pokračoval ve zkrácené podobě na 16 kol.
Z druhé řady nejlépe odstartoval Němec Jonas Folger a okamžitě si utvořil malý náskok, za ním se potom vydal Rabat, Simeon a Zarco. Ten ale rychle postupoval dopředu a netrvalo dlouho, byl druhý. Dokonce se začal přibližovat k Folgerovi, pak se ale po chybičce propadl zpátky na čtvrtou pozici. Roli Folgerova pronásledovatele převzal Tito Rabat. Svého soupeře dokázal dojet, předjet a malinko se vzdálit i všem ostatním. Folger se postupně propadal a v cíli byl až sedmý. Vedoucí jezdec třídy Moto2 Johann Zarco se nevzdával, znovu se vrátil na druhé místo a přibližoval se k vedoucímu Rabatovi. Na třetí příčku se zase probojoval Sam Lowes. Tři kola před cílem postoupil Johann Zarco do vedení, druhý s menším odstupem jel Tito Rabat a na třetím místě se osamostatnil Sam Lowes. Dvě kola před cílem ještě na pátou pozici postoupil Švýcar Thomas Lüthi a na šestou se v závěru dostal Xavier Simeon.

MotoGP

Valentino Rossi (Yamaha) splnil přání svých fanoušků, startovat tentokrát z lepší než třetí řady a získal v kvalifikaci svou jubilejní šedesátou Pole position (padesátou v královské třídě). To byl největší rozdíl mezi Assenem a předchozími GP. Z první řady spolu s ním startoval ještě Aleix Espargaró (Suzuki) a Marc Márquez (Honda). A. Espargaró si navíc musel předtím vybojovat postup do kvalifikace2 vítězstvím v kvalifikaci 1. Rossiho týmový kolega Jorge Lorenzo zajel jen osmý čas. Karel Abraham po zranění z Barcelony nemohl nastoupit ani v Nizozemsku.
Ihned po startu Rossi potvrdil vedení, přes druhého Aleixe Espargara se rychle přehnal Marc Márquez a skvělý start se povedl Jorge Lorenzovi. Lorenzo je svými starty vyhlášený. Po pár zatáčkách už byl třetí. První trojice odjížděla ostatním a mezi sebou měla rozestupy přibližně půl sekundy. Zatímco se Márquez začal blížit k Rossimu, rozdíl mezi vedoucí dvojicí a třetím Lorenzem se zvětšoval. Šestnáct kol před cílem už mezi nimi byly více než tři sekundy. Zato se bojovalo o první místo, Rossi stále vedl, ale Márquez byl těsně za ním. Devět kol před cílem rozdíl mezi nimi a třetím Lorenzem dělal už více než šest sekund. Sedm kol před cílem se Márquez probojoval do vedení, ale Rossi souboj nevzdával. Jen se prohodili mezi sebou a znovu šlo o setiny. Rozsoudit je mohla snad jen chyba jednoho z nich. Vypadalo to, že si Rossi svého soupeře čtea že si jen chtěl na chvíli odpočinout na druhém místě. A přesně to se potvrdilo dvě a půl kola před cílem. Rossi se vrátil na první pozici a už ji udržel. Jen v poslední dvojici zatáček před cílovou rovinkou se Márquez ještě pokusil o nemožné a zaútočil. Jeho snaha však vyšla naprázdno, ohrozil hlavně sám sebe. Rossi už se na cílové rovince mohl radovat ze svého sto jedenáctého vítězství v závodě MS, v královské třídě pak šlo o jeho 85. první místo. Druhý dojel Marc Márquez, třetí se ztrátou více než 14,5 sekundy Lorenzo.
V závodě se zkraje vůbec nedařilo druhému jezdci týmu Repsol Honda, Danimu Pedrosovi, který byl nejprve jedenáctý, pak ale postoupil alespoň na osmé místo. Největší bitvy se odehrávaly za čtvrtým Andreou Iannonem mezi Polem Espargarem, Calem Crutchlowem, a Bradley Smithem.


Moto GP
Assen (NL)

Moto3:
1. Oliveira (P, KTM), 2. Quartararo (F), 3. Kent (GB, oba honda), 4. Navarro (E, Honda), 5. Fenati (I, KTM), 6. Bastianini (I, Honda)… 8. Hanika, 20. Kornfeil (oba KTM)
Průběžně: 1. Kent 165, 2. Bastianini 108, 3. Oliveira 102, 4. Fenati 86, 5. Vazquez (E, Honda) 76, 6. Quartararo 74… 14. Hanika 26, 17. Kornfeil 17

Moto2:
1. Zarco (F), 2.. Rabat (E, oba Kalex), 3. Lowes (GB, Speed Up), 4. Rins (E), 5. Lüthi (CH), 6. Simeon (B, všichni Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 159 2. Rabat 114, 3. Lowes 96, 4. Lüthi 89, 5. Rins 87, 6. Folger 75

MotoGP: 1. Rossi (I, Yamaha), 2. M. Márquez (E, Honda), 3. Lorenzo (E, Yamaha), 4. Iannone (I, Ducati), 5. P. Espargaró (E, Yamaha), 6. Crutchlow (GB, honda)
Průběžně: 1. Rossi 163, 2. Lorenzo 153, 3. Iannone 107, 4. M. Márquez 89, 5. Dovizioso (I, Ducati) 87, 6. Smith (GB, Yamaha) 77
 



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před týdnem ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před týdnem v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července v 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
19. července v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...