Naši Junioři na dobré cestě

vydáno 5. 10. 2012, text hell, sal, foto Ivo Helikar

Mezinárodní šestidenní enduro soutěž v Německu skončila, další se pojede za rok na Sardinii.
Ve Světové trofeji překvapila Austrálie, která skončila mezi trofíky druhá. Hned první den se také ukázalo, jak je cesta bývalé světové soutěžácké velmoci z bývalého Československa obtížná.

Desátá příčka české reprezentace v trophy týmech znamenala, že od první chvíle pohasly nějaké přehnané naděje. Mezi prvními šesti nejrychlejšími z první etapy byli hned čtyři francouzští jezdci, dobře si vedli také Italové a Španělé.


2. den

Vedoucí Italové v juniorské soutěži přišli o dva jezdce a byli mimo hru. Vystřídali je Britové, kteří naposledy zvítězili ještě před 2. světovou válkou. A pak už nikdy, vloni ale byli už čtvrtí v juniorech. Světová trofej znala jen jediné vítěze. Francie pokračovala ve spanilé jízdě a zvyšovala svůj náskok před druhými Australany a třetími Italy, kteří postoupili z pátého místa přes Španělsko a Finsko. S velkým zpožděním dorazil do cíle osminásobný mistr světa Fin Juha Salminen a do třetího dne už jen odstartoval a nepokračoval dál. Naši trofíci zůstali desátí, v juniorech zajel výrazně nejlepší čas Milan Engel a družstvo se posunulo na osmé místo.


3. den

Francie už osmnáct a půl minuty náskok před druhou Austrálií, třetí Itálie, čtvrté Španělsko a šesté Finsko už jelo jen v pěti lidech. Třetí a čtvrtý den byl podle jezdců výrazně těžší než první dvě etapy a naše jezdce enduro testy přes uklouzané kořeny a výmoly zdržely natolik, že si v obou kategoriích pohoršili. Ve Světové trofeji spadli na jedenáctou pozici a junioři na devátou. V obou případech je překonalo domácí Německo. Mezi juniory úspěšně na první místo zaútočila Francie a odsunula Brity na druhé místo.


4. den

Jelo se po stejné trase, Francie ve Světové trofeji už vedla o dvaatřicet minut, pozice na stupních vítězů se neměnily. Na čtvrté místo se vrátilo Finsko i bez Salminena a o jednoho jezdce přišel šestý tým Švédska. Před námi tedy v této chvíli jela čtyři družstva jen v pěti. Našim zůstala jedenáctá příčka.

V juniorské trofeji se situace na špici neměnila, vedli Francouzi před Velkou Británií a USA. Naši se vrátili na osmé místo, nejrychleji zajel Patrik Markvart, dokonce měl nejrychlejší čas ze všech českých reprezentantů, a to byl velmi nadějný výkon a hlavně zlepšení, vždyť právě jemu se odečítal čas v prvním dni.


5. den

Už se jelo po jiné trase, snad už to bylo o trochu lehčí než v předchozích etapách. Do cesty se jezdcům dvakrát postavil dlouhý enduro test v pískovém lomu, ale toho písku tam moc nebylo, spíš kameny a hlína. Soutěžilo se a mezi tím popojížděly bagry. Francie zvýšila opět náskok, vedla už o 35 minut, top 5 zůstávalo stejné, Francie, Austrálie, Itálie, Finsko, Španělsko. A stejné bylo i jedenácté místo české reprezentace.

Mezi juniory vedli Francouzi s náskokem 2,41 minuty před Brity a o 14,7 minut před USA. Naše „Naděje“ se posunuly na sedmé místo, což už byl o jednu pozici lepší výsledek než vloni.


6. den

Poslední den bývá už jen závěrečný motokros, ovšem tentokrát to vypadalo docela jinak. Pořadatelé využili okruhu Sachsenring, a tak se závodilo nejen v terénu, ale ve větší míře přímo po dráze světové silniční GP. Místy prohrábli kačírek, odšroubovali kus svodidel a vypustili jezdce do terénu. Po chvíli se zase startovní pole vrátilo zpátky na silnici. Startovalo se na trávě ze žebříku, postaveném uprostřed okruhu, a po první zatáčce se vyjíždělo na asfalt.

Naši junioři ztráceli před startem 3,40 minuty na Finsko a měli náskok necelou minutu před Španělskem, byli tedy ve velice slušné enduro společnosti. Naši zajížděli velice slušné časy, po zdržení v první zatáčce například vyrazil Ondřej Helmich skoro jako poslední a jezdecké pole rychle dohonil a dokonce spoustu jezdců včetně našeho Davida Čadka stačil i předjet. Oba naši junioři byli už z poslední jízdy v cíli, teprve po dlouhé pauze dojel do cíle Fin a vypadalo to na výborné konečné šesté místo pro náš tým. Rozhodovaly sekundy - naši junioři přeskočili Finy na šestou pozici s náskokem 1,18 sekundy.


Francie zvítězila ve všech světových kategoriích, v juniorech, trofících i ženách. Ve Světové trofeji s náskokem 37,40 minuty před Austrálií. Naši skončili jedenáctí, zázrak se bohužel nekonal. V klubové soutěži si z našich nejlépe vedl sedmý Batex CL – Dukla tým s bratry Gottvaldovými a Josefem Kulhavým, který patřil k nejlepším klubovým jezdcům Šestidenní. Všech šest našich klubáků soutěž dokončilo.


Jaká byla německá Šestidenní? Má smysl systematická práce s mladými jezdci? Jak fungovalo zázemí na Sachsenringu? Měli diváci kde zaparkovat? I k takovýmto otázkám se vrací redaktor Ivo Helikar v Českých motocyklových novinách, ve výtisku č. 40, který vychází 11. října.



ISDE 2012

SACHSENRING (D)


WT: 1. Francie 27:57:45.30, 2. Austrálie +37:40.67, 3. Itálie +47:54.09, 4. USA +58:27.76, 5. Finsko +58:29.20, 6. Španělsko +59:02.84… 11. ČR +2:16:12.95

JWT: 1. Francie 17:23:17.05, 2. Velká Británie +2:43.68, 3. USA +15:06.02, 4. Austrálie +31:27.06, 5. Portugalsko +40:14.15, 6. ČR +50:58.03, 7. Finsko +50:59.21

WWT: 1. Francie, 2. Německo, 3. Austrálie, 4. Švédsko, 5. Finsko, 6. USA

Kluby: 1. RFME (E), 2. Team Ostra 1 (S), 3. Moto Club Italia (I)… 7. Batex CL – Dukla Team, 9. Motoklub Chrastava, 10. EnC Racing CZ, 27. Motosport Bozkov, 35. Motoklub Bílina



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 4 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 5 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...