Naši Junioři na dobré cestě

vydáno 5. 10. 2012, text hell, sal, foto Ivo Helikar

Mezinárodní šestidenní enduro soutěž v Německu skončila, další se pojede za rok na Sardinii.
Ve Světové trofeji překvapila Austrálie, která skončila mezi trofíky druhá. Hned první den se také ukázalo, jak je cesta bývalé světové soutěžácké velmoci z bývalého Československa obtížná.

Desátá příčka české reprezentace v trophy týmech znamenala, že od první chvíle pohasly nějaké přehnané naděje. Mezi prvními šesti nejrychlejšími z první etapy byli hned čtyři francouzští jezdci, dobře si vedli také Italové a Španělé.


2. den

Vedoucí Italové v juniorské soutěži přišli o dva jezdce a byli mimo hru. Vystřídali je Britové, kteří naposledy zvítězili ještě před 2. světovou válkou. A pak už nikdy, vloni ale byli už čtvrtí v juniorech. Světová trofej znala jen jediné vítěze. Francie pokračovala ve spanilé jízdě a zvyšovala svůj náskok před druhými Australany a třetími Italy, kteří postoupili z pátého místa přes Španělsko a Finsko. S velkým zpožděním dorazil do cíle osminásobný mistr světa Fin Juha Salminen a do třetího dne už jen odstartoval a nepokračoval dál. Naši trofíci zůstali desátí, v juniorech zajel výrazně nejlepší čas Milan Engel a družstvo se posunulo na osmé místo.


3. den

Francie už osmnáct a půl minuty náskok před druhou Austrálií, třetí Itálie, čtvrté Španělsko a šesté Finsko už jelo jen v pěti lidech. Třetí a čtvrtý den byl podle jezdců výrazně těžší než první dvě etapy a naše jezdce enduro testy přes uklouzané kořeny a výmoly zdržely natolik, že si v obou kategoriích pohoršili. Ve Světové trofeji spadli na jedenáctou pozici a junioři na devátou. V obou případech je překonalo domácí Německo. Mezi juniory úspěšně na první místo zaútočila Francie a odsunula Brity na druhé místo.


4. den

Jelo se po stejné trase, Francie ve Světové trofeji už vedla o dvaatřicet minut, pozice na stupních vítězů se neměnily. Na čtvrté místo se vrátilo Finsko i bez Salminena a o jednoho jezdce přišel šestý tým Švédska. Před námi tedy v této chvíli jela čtyři družstva jen v pěti. Našim zůstala jedenáctá příčka.

V juniorské trofeji se situace na špici neměnila, vedli Francouzi před Velkou Británií a USA. Naši se vrátili na osmé místo, nejrychleji zajel Patrik Markvart, dokonce měl nejrychlejší čas ze všech českých reprezentantů, a to byl velmi nadějný výkon a hlavně zlepšení, vždyť právě jemu se odečítal čas v prvním dni.


5. den

Už se jelo po jiné trase, snad už to bylo o trochu lehčí než v předchozích etapách. Do cesty se jezdcům dvakrát postavil dlouhý enduro test v pískovém lomu, ale toho písku tam moc nebylo, spíš kameny a hlína. Soutěžilo se a mezi tím popojížděly bagry. Francie zvýšila opět náskok, vedla už o 35 minut, top 5 zůstávalo stejné, Francie, Austrálie, Itálie, Finsko, Španělsko. A stejné bylo i jedenácté místo české reprezentace.

Mezi juniory vedli Francouzi s náskokem 2,41 minuty před Brity a o 14,7 minut před USA. Naše „Naděje“ se posunuly na sedmé místo, což už byl o jednu pozici lepší výsledek než vloni.


6. den

Poslední den bývá už jen závěrečný motokros, ovšem tentokrát to vypadalo docela jinak. Pořadatelé využili okruhu Sachsenring, a tak se závodilo nejen v terénu, ale ve větší míře přímo po dráze světové silniční GP. Místy prohrábli kačírek, odšroubovali kus svodidel a vypustili jezdce do terénu. Po chvíli se zase startovní pole vrátilo zpátky na silnici. Startovalo se na trávě ze žebříku, postaveném uprostřed okruhu, a po první zatáčce se vyjíždělo na asfalt.

Naši junioři ztráceli před startem 3,40 minuty na Finsko a měli náskok necelou minutu před Španělskem, byli tedy ve velice slušné enduro společnosti. Naši zajížděli velice slušné časy, po zdržení v první zatáčce například vyrazil Ondřej Helmich skoro jako poslední a jezdecké pole rychle dohonil a dokonce spoustu jezdců včetně našeho Davida Čadka stačil i předjet. Oba naši junioři byli už z poslední jízdy v cíli, teprve po dlouhé pauze dojel do cíle Fin a vypadalo to na výborné konečné šesté místo pro náš tým. Rozhodovaly sekundy - naši junioři přeskočili Finy na šestou pozici s náskokem 1,18 sekundy.


Francie zvítězila ve všech světových kategoriích, v juniorech, trofících i ženách. Ve Světové trofeji s náskokem 37,40 minuty před Austrálií. Naši skončili jedenáctí, zázrak se bohužel nekonal. V klubové soutěži si z našich nejlépe vedl sedmý Batex CL – Dukla tým s bratry Gottvaldovými a Josefem Kulhavým, který patřil k nejlepším klubovým jezdcům Šestidenní. Všech šest našich klubáků soutěž dokončilo.


Jaká byla německá Šestidenní? Má smysl systematická práce s mladými jezdci? Jak fungovalo zázemí na Sachsenringu? Měli diváci kde zaparkovat? I k takovýmto otázkám se vrací redaktor Ivo Helikar v Českých motocyklových novinách, ve výtisku č. 40, který vychází 11. října.



ISDE 2012

SACHSENRING (D)


WT: 1. Francie 27:57:45.30, 2. Austrálie +37:40.67, 3. Itálie +47:54.09, 4. USA +58:27.76, 5. Finsko +58:29.20, 6. Španělsko +59:02.84… 11. ČR +2:16:12.95

JWT: 1. Francie 17:23:17.05, 2. Velká Británie +2:43.68, 3. USA +15:06.02, 4. Austrálie +31:27.06, 5. Portugalsko +40:14.15, 6. ČR +50:58.03, 7. Finsko +50:59.21

WWT: 1. Francie, 2. Německo, 3. Austrálie, 4. Švédsko, 5. Finsko, 6. USA

Kluby: 1. RFME (E), 2. Team Ostra 1 (S), 3. Moto Club Italia (I)… 7. Batex CL – Dukla Team, 9. Motoklub Chrastava, 10. EnC Racing CZ, 27. Motosport Bozkov, 35. Motoklub Bílina



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife