Harley má Road Kinga ve verzi Special

vydáno 9. 2. 2017, text Jan Rameš, foto Harley-Davidson

Takhle to prostě Amíci mají. První, tu větší várku novinek představují pravidelně na konci léta, a na přelom zimy a jara si nechávají nějakou tu drobnost. Letos je to další zástupce řady Touring.

Road King, silnic král. Z téhle motorky její šlechtický původ prostě čiší, a to nemusíte být ani fanoušky H-D, abyste tohle podvědomě respektovali. "Rouďas" je přímým potomkem první Electra Glide, to v půlce 60. let ještě zdaleka nebyla taková almara jako teď, nýbrž šlo o poslední hádéčko s motorem Panhead a současně o prvního velkého Haryka s elektrickým startérem. A byl to prostě takový velký križník s kufry a světelnou rampou. Jako dnes Road King.

Ovšem i v rodině Králů silnic začíná být docela těsno. Hodně, opravdu hodně dlouho tady u nás označení Road King automaticky znamenalo Road King Classic, čili motorku s velkým plexi, koženými brašnami a bílými bočnicemi pneumatik. Až loni se nabídka (nejen) českého zastoupení rozšířila o další model, ten se jmenuje úplně jednoduše Road King a jde vlastně o základní verzi, která má pneumatiky obyčejně černé a místo brašen staré známé touringové kufry. Cenově ovšem oba tyto modely vycházejí úplně nastejno, 24 272 éček, čili asi 660 000 Kč.

A teď tady máme třetího do party. Právě dnes v Milwaukee padlo embargo na model nazvaný Road King Special, což je ze standardního "Rouďase" udělaný bagger a ještě vyvedený v barvě, která teď u H-D neskutečně frčí - vojenská zelená, tedy oni ji nazývají olivová zlatá, a k tomu všechno černé, chrom najdete jen na nezbytně malém množství detailů. Abychom byli přesní, na výběr jsou ještě další tři barevná provedení (černá lesklá, uhlově černá matná a hrubá červená metalíza), ovšem nejvíce mu sluší právě tahle a bude na tuty nejprodávanější.

A čím je bagger jiný od cesťáků? Zaprvé mu chybí plexi (paradoxně je ale o téměř 25 tisíc dražší než ostatní Road Kingové s plégem), zadruhé má trochu jiná řídítka, zatřetí... a víte co, kašleme na počty. Prostě dostal jiné sedlo, pro spolujezdce ne tak komfortní, ale to k baggerům patří, a taky jiná kola. Litá, se spoustou paprsků a hlavně je vepředu devatenáctka. Classic má drátovou šestnáctku, standard litou sedmnáctku. Velké přední kolo a pár designérských fíglů vytvářejí dojem, že je motocykl vzadu snížený, ale nebylo nutné do podvozku sahat.

Technicky samozřejmě Special vychází z novinek 2017, čili počítat můžete s úplně novým motorem Milwaukee-Eight a vylepšeným podvozkem, vybaveným hydraulicky ovládanými zadními tlumiči.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023
  • Výstava MOTOCYKL PRAHA 2023
  • Výsledky ankety Motocykl roku 2023
  • Motorbike 3/2023

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 3 dny ve 13:26
Nejvíce očekávaný stroj Honda tohoto roku, model XL750 Transalp, je nyní dostupný na všech autorizovaných dealerstvích společnosti Honda.
Časopis Motorbike
4. května
Motorbike 5/2023
Víc o květnovém vydání najdeš na  www.motolife.cz/.../motorbike-5-2023-motorbike-45fd
Moto.cz
28. dubna
Fotogalerie z Jarní ceny Brna silničních motocyklů - Mistrovství a Přebor ČR na přírodních okruzích, Mistrovství SR a International Sidecar Trophy, konané o víkendu 22-23.4. 2023 na autodromu v Brně...
Magazín Motoroute
14. dubna
Blíží se 2. jarní setkání MotoRoute - 12. až 14. května 2023 v krásném prostředí Vizovických vrchů.

Těš se na "Dakarský večer", motocestovatelské přednášky, testování motorek, tombolu atd.

Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Všechny příspěvky ...