Harley má Road Kinga ve verzi Special

vydáno 9. 2. 2017, text Jan Rameš, foto Harley-Davidson

Takhle to prostě Amíci mají. První, tu větší várku novinek představují pravidelně na konci léta, a na přelom zimy a jara si nechávají nějakou tu drobnost. Letos je to další zástupce řady Touring.

Road King, silnic král. Z téhle motorky její šlechtický původ prostě čiší, a to nemusíte být ani fanoušky H-D, abyste tohle podvědomě respektovali. "Rouďas" je přímým potomkem první Electra Glide, to v půlce 60. let ještě zdaleka nebyla taková almara jako teď, nýbrž šlo o poslední hádéčko s motorem Panhead a současně o prvního velkého Haryka s elektrickým startérem. A byl to prostě takový velký križník s kufry a světelnou rampou. Jako dnes Road King.

Ovšem i v rodině Králů silnic začíná být docela těsno. Hodně, opravdu hodně dlouho tady u nás označení Road King automaticky znamenalo Road King Classic, čili motorku s velkým plexi, koženými brašnami a bílými bočnicemi pneumatik. Až loni se nabídka (nejen) českého zastoupení rozšířila o další model, ten se jmenuje úplně jednoduše Road King a jde vlastně o základní verzi, která má pneumatiky obyčejně černé a místo brašen staré známé touringové kufry. Cenově ovšem oba tyto modely vycházejí úplně nastejno, 24 272 éček, čili asi 660 000 Kč.

A teď tady máme třetího do party. Právě dnes v Milwaukee padlo embargo na model nazvaný Road King Special, což je ze standardního "Rouďase" udělaný bagger a ještě vyvedený v barvě, která teď u H-D neskutečně frčí - vojenská zelená, tedy oni ji nazývají olivová zlatá, a k tomu všechno černé, chrom najdete jen na nezbytně malém množství detailů. Abychom byli přesní, na výběr jsou ještě další tři barevná provedení (černá lesklá, uhlově černá matná a hrubá červená metalíza), ovšem nejvíce mu sluší právě tahle a bude na tuty nejprodávanější.

A čím je bagger jiný od cesťáků? Zaprvé mu chybí plexi (paradoxně je ale o téměř 25 tisíc dražší než ostatní Road Kingové s plégem), zadruhé má trochu jiná řídítka, zatřetí... a víte co, kašleme na počty. Prostě dostal jiné sedlo, pro spolujezdce ne tak komfortní, ale to k baggerům patří, a taky jiná kola. Litá, se spoustou paprsků a hlavně je vepředu devatenáctka. Classic má drátovou šestnáctku, standard litou sedmnáctku. Velké přední kolo a pár designérských fíglů vytvářejí dojem, že je motocykl vzadu snížený, ale nebylo nutné do podvozku sahat.

Technicky samozřejmě Special vychází z novinek 2017, čili počítat můžete s úplně novým motorem Milwaukee-Eight a vylepšeným podvozkem, vybaveným hydraulicky ovládanými zadními tlumiči.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 6 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před týdnem ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...