Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky

vydáno 7. září, text Pecmen

Odvěká rivalita velké čtyřky z východu šla stranou. Honda, Yamaha, Kawasaki a Suzuki nyní spolupracují na vývoji standardizované sady baterií pro elektrické biky.


Velká čtyřka z východu se odedávna předháněla ve vývoji a snaze zaujmout na trhnu co největší místo. To nám přineslo spoustu úžasných motorek i skůtrů. Nyní šla ale rivalita stranou. Všichni čtyři výrobci si velmi dobře uvědomují, kam moderní doba směřuje a že v těchto nových elektro vodách bude lepší spolupracovat. Nyní přichází s myšlenkou společných, vyměnitelných baterií.


V dubnu 2019 dokonce vzniklo oficiální konsorcium těchto značek za účelem společného vývoje v sektoru elektromobility.


Zkušební verze „e-Yan Osaka“ vznikala ve spolupráci s univerzitou v Osace. Má být rozsáhlou ukázkou toho, jak by elektrické motocykly s vyměnitelnou baterií mohly způsobit revoluci v městské dopravě. Možnost výměny vybité baterie za novou, nabitou, by odstranila obavy z dojezdu, doby nabíjení a hledání dobíjecích bodů.


„Jsme si vědomi, že při rozšiřování elektrických motocyklů bude potřeba vyřešit spoustu problémů. Budeme pokračovat v práci na zlepšování uživatelského prostředí našich zákazníků v oblastech, kde může každá společnost spolupracovat.“


Během testování budou elektrické stroje zapůjčeny studentům a zaměstnancům na univerzitě v Osace. Stanice pro výměnu baterií budou zřízeny v areálech univerzity a v místních samoobsluhách. Myšlenka spočívá zejména v novém přístupu, kdy se výrobci nesnaží narvat do stroje co největší baterii s obrovským dojezdem. Tím se řidiči elektrických motorek zbavují starostí s dojezdem a hledáním dobíjecích bodů. Jednoduše vymění během pár minut baterky jak v tamagoči a jedou dál.


Test by měl trvat přibližně rok, aby se odstranily jakékoliv problémy se specifikacemi baterií nebo provozem systému, než bude vytvořen konečný společný design baterií spolu s nezbytnými nabíječkami a stanicemi pro výměnu baterií.


Sada Mobile Power Pack společnosti Honda již ilustrovala, jak tato myšlenka funguje. Je navržena tak, aby vyhovoval více vozidlům, včetně skútrů PCX Electric a Benly-e, ale také všeho od sekaček na trávu po čtyřkolky.

Na východě se zřejmě blíží doba elektrická.



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Jawa přichází s novým cestovním endurem za skvělou cenovku
  • Triumph ukázal koncept nového bojovníka střední váhy
  • Road Racing Free party Hořice 2020 byla vskutku vydařená akcička!

Kam dál

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.