Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty

vydáno 16. září, text Pecmen

Po několika měsících domněnek na sociálních sítích a důkladném testování na zkušební trati potvrdila italská Bimota veškeré specifikace svého přeplňovaného modelu Tesi H2. A je to tak trošku zvíře!


Série je plánována na celkový počet 250 kusů. Každý s vlastním jedinečným štítkem a sériovým číslem. Od středy 9. září se dá dokonce už předobjednat. K dispozici by měli být dvě barevná schémata. Jedno klasické červeno-bílé a druhé tmavé s použitím více karbonu.


V loňském roce koupila Kawasaki 49,9% Bimoty a Tesi H2 by měl být první model založený na společné zkušenosti. H2 v názvu prozrazuje, že základem biku bude čtyřválcový motor o objemu 998 cm3 a výkonu 228 koní od japonské Ninja H2. O té si půjčí i materiál kapotáže a displej.

Tesi slibuje nekonvenční řešení nastavení vidlic a kyvných ramen, díky kterým si pilot může prý dovolit brzdit hlouběji do zatáčky. O brzdění se mimo jiné postarají i výkonné třmeny Brembo Stylema, které se budou zakousávat do robustních 330mm poloplovoucích kotoučů.


„Šli jsme do Magione, protože toto je nejtěžší závodní dráha pro brzdové zkoušky,."

„Je velmi snadné nechat brzdy„ vyvadnout“ kvůli omezenému času na ochlazení kotoučů a třmenů."


Bimota myslí i na různé výšky jezdců a sedlo by mělo být nastavitelné až od 20mm, tedy +10mm / -10mm, aniž by se měnila geometrie rámu.

Samotné odpružení bude ručně nastavitelné a bude se skládat ze dvou tlumičů Öhlins TTX umístěných v zadním kyvném rameni s dálkovým nastavením předpětí. Ačkoli jsou to kvalitní jednotky, nejedná se o poloaktivní zavěšení, které se zdálo být na původním konceptu z minulého roku.

Mimo toho je Tesi H2 vybavena kompletní sadou elektroniky Kawasaki, včetně quickshifter nahoru a dolů, devítistupňového ovládání trakce, elektronického tlumiče řízení Öhlins, Bosch IMU a dalších.


VIDEO Z TESTU BIMOTY ZDE V ODKAZE

A uvidíme ji na vlastní oči i v Česku? My sázíme na Martina z MR43, který nám do Česka dovezl už kopec podobných exkluzivek. Tak snad se budeme moct na Vrbovce pokochat už brzy.




Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Jawa přichází s novým cestovním endurem za skvělou cenovku
  • Triumph ukázal koncept nového bojovníka střední váhy
  • Road Racing Free party Hořice 2020 byla vskutku vydařená akcička!

Kam dál

  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.