Patrick Peschel

vydáno 18. listopadu, text Šeri, Patrick Peschel, foto IG a FB Patrick Peschel

Na rozhovor prijal pozvanie Patrick Peschel, predstaviteľ Stunt Ridingu a člen „Special Brothers Crew“. Patrick sa pre nás ochotne podelil so svojimi začiatkami v sedle kaskadérskych motoriek, porozprával nám ako sa mu darilo v uplynulej sezóne a prezradil, čo chystá do tej nasledujúcej.

Ahoj Patricku, vitaj v našom rozhovore! Motorkárska sezóna nám pomaly ale isto končí a končí aj tá Stunt Ridingová. Aká teda bola z pohľadu Patricka Peschela?

Ahoj, tak na začátek bych moc rád poděkoval za pozvání a možnost přiblížit divákům něco málo z mé stuntové kariéry. Letošní sezonu bych dá se říct přirovnal k houpačce, Ve zkratce jsem v této sezoně zažil jak úplné dno, kdy jsem si uprostřed rozjeté sezony zlomil kotník, tudíž jsem bohužel přišel o spousty shows, ale i závodů. Ovšem ihned jak jsem se vrátil zpět do sedla, tak mě čekal pro změnu dalo by se říct, jeden z vrcholů mé kariéry a to byl odcestování do Německa, kde se momentálně živím jako profesionální Stuntrider v Cirkuse Flic Flac. Takže tak nějak bych pro úvod popsal mou sezonu 2021.

Z toho mám samozrejme veľkú radosť, že bola plná, nakoniec hlavne aj tých pozitívnych emócií! Sezóna 2021 ale nebola zďaleka Tvoja prvá v sedle Stunt Ridingovej motorky. Ak Ťa môžeme poprosiť, vráťme sa trochu v čase na úplný začiatok. V podstate do doby kedy si vyzliekol hokejový dres, a naopak navliekol motorkárske rukavice, prilbu a posadil sa na PitBike.

Ano, hezky jsi to nakousl Jelikož nás s bráchou náš taťka odmalička vedl k sportu, tak jsem měl možnost toho vyzkoušet opravdu hodně. Několik let jsem hrál závodně fotbal, zmíněný hokej, badminton, ale také i florbal. No ve směs to byly všechno převážně kolektivní sporty. Nicméně jsem po čase zjistil, že mi vlastně kolektivní sporty až tak nevyhovují. V té době, kdy jsem všechny tyto sporty dělal, tak jsem do toho i jezdil na motorce. Jako první jsem si k motorkám přičichnul ve svých šesti letech, kdy jsem si to šílenou rychlostí (celých 10km/h) dával na minibiku. Poté když mi bylo asi 9 let, tak mi brácha Adam pořídil již zmíněného Pit Bika 125. To už bylo oproti minibiku jiné kafe a zařadit tehdy na něm dvojku byl takřka nadlidský výkon hehe. Nicméně tahle motorka pro mě byla tehdy „přelomová“ jelikož to byla právě ona, na které jsem to poprvé začal ve svých 13ti letech zkoušet pozadním.

Aj keď to bola motorka s určitými limitami aj tak si na nej si absolvoval aj svoju prvú show, vystúpenie pred ľuďmi. Bolo to tak cca v Tvojich štrnástich rokoch, však?

Ano máš pravdu, bylo mi tehdy čerstvě 14 a pamatuji si to jako dnes. Bylo to v Opavě na parkovišti u Tesca, takže si určitě dokážeš představit kolik lidí to přilákalo. Mělo to své kouzlo a hrozně rád na tuhle show vzpomínám a jsem neskutečně vděčný bráchovi, že mi dopřál takovou zkušenost v tak útlém věku!

Pre „mlaďocha“ Určite skvelá skúsenosť a vlastne otvorenie cesty k tomu čomu sa venuješ i dnes. Prirodzeným vývojom si sa posunul aj v technike a prišla CBR 125. dvoj-takt verzus štvor-takt... Veľa vecí bolo určite inak no bola to už isto motorka na ktorej sa dalo posúvať limity na ďalšie úrovne?

Ano CBR125 sehrálo obrovskou roli v mém stuntovém rozvoji. Na tuto motorku mám skvělé vzpomínky! Ačkoli jsem si na ní odpadal své, tak mi dala velkou školu a troufnu si říct, že mě doslova připravila na velké „šestikilo“. Malá, hravá, obratná motorka, na které jsem krom driftů dokázal zajet téměř stejné triky, jako nyní na mé Kawasaki 636. Zároveň, byla klidná a spoustu chyb dokázala odpustit, jelikož je to malý obsah, tak na ní pády nebyly tak strašné a bolestivé. Jezdil jsem s ní další 3 roky a za tu dobu jsme spolu stihli objet desítky shows, což pro mě byla v té době, také cenná zkušenost a určitě „příprava“ na budoucí léta.

A na akej technike jazdíš dnes? O aký stroj sa jedná?

Momentálně jezdím na Kawasaki zx6r 636 Ninja rv. 2003-2004. Je to taková nejběžnější motorka pro stuntriding. Jezdí jí troufnu si říct, třeba 70-80% jezdců. Ideální na drifty, skvělá geometrie pro jízdu po předním a především tím, že je to nejběžnější motorka pro stunt, tak se již spousta firem zabývá výrobou stuntových dílů na tuto motorku. Tudíž jsou lehce k sehnání jak díly na stunt tak i originální díly.

Kde všade si sa počas tohtoročnej sezóny objavil? Vystúpenie, show, súťaže, exhibície...?

No myslím si, že oba dobře víme, jak to letos s akcemi zase bylo, takže bohužel účast na shows a různých eventech, jako třeba motosalon v Brně, Bratislavě apod. letos neproběhla. Nicméně i přesto jsme letos tradičně zavítali například na Gulášfest Harley Davidson v Ostravě. Je to pro nás s bráchou dlouholetá tradice a co si budeme, jezdit před domácím publikem má vždycky něco do sebe. Nicméně jak už bylo zmíněno kvůli zranění, které se mi stalo v červenci, tedy uprostřed rozjeté sezony, jsem o spoustu akcí přišel a to včetně i důležitého závodu Czech Stunt Day. Ovšem v září nás čekal další tradiční event v Ostravě a to byl Road Circus v centru Ostravy. Velká akce, kde je každý rok návštěvnost v několika tisících diváků a tam jsem prostě nechtěl chybět. Spousta lidí kolem, dokonce i organizátor této akce mi nevěřili, že bych byl kvůli svému oslabenému kotníku schopen odjezdit naší Special Brothers show. Ovšem tohle byl pro mě ten hnací motor a makal jsem o to víc abych se tam nakonec objevil a taky, že se mi to podařilo. Poté jsem ještě absolvoval další akce, včetně naší motoškoly po zadním v Brně a ve výsledku se konec sezony náramně vydařil. Beru to jako cennou zkušenost do budoucna a taky jsem sám sobě dokázal, že když člověk chce a něco pro to dělá, tak je schopen i takřka „nemožného“.

Zranenie z tohto roka bohužiaľ zabrzdilo Tvoju účasť na 9. ročníku Czech Stunt Day. Moc sa k tomu zraneniu vracať nebudeme, pretože to už je za nami... Určite si ale brúsiš zuby na jubilejný desiaty ročník na ktorom si ako sa ľudovo hovorí „napravíš chuť“!

Ano to každopádně! Letos jsem na Czech Stunt Day makal opravdu tvrdě, což se mi paradoxně nakonec stalo osudným. Nicméně chuť mě stále nepřešla a jsem ochoten zajít si až na své úplné dno, abych si pro ten vytoužený titul Mistra České republiky nakonec došel.

Poďme ešte nachvíľu k Tvojej účasti v Cirkuse Flic Flac. Mali sme Ťa možnosť na sociálnych sieťach vidieť aj v show, ktorá nie je „klasicky“ pod holým nebom, ale šapito. Ako to tam celé prebieha?

Toto beru jako jednu z největších a nejcennějších zkušeností nejen v celé své stuntové kariéře, ale i v životě. Byl to pro mě splněný sen odcestovat do zahraničí a živit se tím, co mě v životě baví a naplňuje! Ovšem samozřejmě to nebyla procházka růžovým sadem. Náš sport doprovází spousta podmínek, které jsou celkem zásadní. V cirkuse například nebyl asfalt, nýbrž plech, na kterém se pochopitelně nejezdilo tak dobře. Dále prostor pro show měl na šířku 6 metrů což je pro nás velice málo. Pro představu poloměr koleček, které děláme má 6 metrů, takže si dokážete představit, jak moc milimetry hrály v mé show roli. No a samozřejmě jsem diváky ochudil o drifty a pálení gum, protože plech mi tyto prvky prostě neumožnil. Takže abych to shrnul bylo tam spoustu stižených podmínek, nicméně nic s čím bych se nepopral a co by mi neumožnilo odjet pořádnou show.

Vystúpenia, spokojnosť divákov a posúvanie limitov Ťa isto ženie dopredu. Skrátka dať ľuďom ďalší a ďalší trik, lepšiu show. Stojí to ale mnoho úsilia, ktoré bežný divák z vášho eventu nemá šancu vidieť. Ja viem z dobrých zdrojov (týmto zdravím i brata Adama ;) ), že trénuješ veľmi usilovne a je to vidieť. Priblíž čitateľom, ako vyzerá Tvoja tréningová jednotka?

Co se týče mé zimní přípravy, tak se vždy svěřuji do těch nejlepších rukou a tím je můj kondiční trenér Filip Budzel, který je zároveň i můj bratranec. Filip se snažil a věnoval, dost času tomu, aby náš sport poznal a pochopil a mohl tak pro mě sestavit tréninkový plán, který mi pomůže být na motorce, co nejflexibilnější. Trénovat mimo motorku musím ale i především, abych co nejvíce předcházel zranění, a neměl tak stopku. Dříve, když byla sezona v plném proudu, tak jsem mimo motorku netrénoval. Nyní to však mám nastavené tak, že trénuji i během sezony, aby pak v zimní přípravě nebyl tak velký… jak to nazvat „svalový úbytek“, například. Jinak co se týče zimní přípravy, tak to s Fildou trénujeme 4x týdně. Tak ať tělo dostatečně regeneruje a na další trénink jsem vždy na 100% ready.

Ako by si charakterizoval svoj súťažný štýl? Preferuješ vysoké rýchlosti, pálenie gumy vo veľkom tempe, alebo radšej technickejšiu jazdu?

Za tu dobu, kterou se věnuji závodění a celkově soutěžím po Evropě jsem zjistil, že klíč k úspěchu tkví především ve všeobecném stylu. Snad je to dostatečně srozumitelné. Nicméně abych to přiblížil. Jezdec, který chce vyhrávat potřebuje umět od každého něco, a tak nějak se pohybovat ve všech stylech. Neříkám, že je špatné mít jeden styl a toho se držet a jít si zatím, ale pokud chce člověk vyhrávat musí se naučit být všestranný. V našem sportu je totiž spousta atributů, které se hodnotí. Ať už je to wheelie, stoopie, agresivita, návaznost, styl apod. Pokud je jezdec zaujatý čistě například na agresivní styl, dá se předpokládat, že mu budou v ostatních sekcích chybět body, a tudíž se nedostane na nejvyšší příčku. Nicméně někdo s takovým unikátním stylem je zase pro změnu zajímavý a atraktivní pro lidi, protože je prostě originální. Proto bych můj soutěžní styl nazval „všestranný“ tak ať jsem v každé sekci ohodnocen a mám tak větší šanci na výhru.

Ako to vyzerá s budúcoročnou show nazvanou tak trochu pracovne „od Ostravy po Plzeň“ pre 2022 ktorú pripravujete s celým tímom? Exhibície po celej Českej republike s vaším kamiónom, mobilnou tribúnou a pod. Na čo všetko sa môžeme tešiť?

Na tento projekt se obzvlášť těším! Je to něco unikátního, co tady v česku ještě nebylo. Určitě to nebude jednoduché uskutečnit, nicméně vše připravujeme a v brzké době určitě přineseme více informací. Jen abych to lidem malinko přiblížil, tak se jedná o tour po české republice, kdy celá naše Special Brothers crew s kompletně celým zázemím (tj. teamový kamion, tribuny, DJ, moderátor atd atd) bude jezdit bavit lidi naší show od města k městu. Nicméně jak už jsem řekl, vše je zatím ve fázi řešení a budeme určitě včas informovat.

Odbočme chvíľu od trikov a Stunt Ridingu. Ty si si tento rok vyskúšal aj jazdu na okruhu, s tímovou Yamahou MT-07 a mohli sme Ťa zazrieť aj v cestnom teste Aprilie Tuono 125. Ako sa Ti to páčilo? Nechystáš sa nám aj na dráhu žurnalistu :)?

Ano přesně tak a samozřejmě to byla pro mě obrovská zkušenost. Měl jsem i tu možnost nechat se vodit mistrem v oboru Kájou Abrahámem a to byl teprve zážitek. Dokonce jsem byl překvapen, jak dobře se na okruhu s MT07 jezdilo. Měl jsem z toho ze začátku obavy, jelikož to není žádný supersport a především „dvoubuch“, což na okruh není úplně ideální, nicméně nakonec jsem si to s ní opravdu užil. Jak jsi již zmínil, tak jsem měl také možnost vyzkoušet novou Aprillii Tuono 125. Byl to pro mě vůbec první komplexní test, kdy jsme točili video, nafotili nějaké fotky, jak statické, tak dynamické. No, a nakonec jsem motorku samozřejmě i ohodnotil. Co se týče samotné motorky, tak musím uznat, že mě Tuono hodně překvapilo. I když jsem již zvyklý na daleko větší obsahy, tak „tuňák“ mi ukázal, že i se slabým obsahem se dá slušně zajezdit. Testování bylo rozvrženo do několika dní a až na tvorbu videa bylo všechno takřka v mé režii, takže jsem to měl, jak se říká se vším všudy. Určitě to byla pro mě další cenná zkušenost a pokud v budoucnu bude množnost tak si to rád zopakuji s jakoukoli další motorkou.

Ako počujeme, pocity máš z týchto skúseností iba parádne. K čomu Ťa to ťahá keď sa pozrieme smerom k jazdeniu na bežnej ceste? Páčia sa Ti úplné novinky z katalógu, alebo Ťa to tiahne niekde viac do minulosti, povedzme k starým Hornetom, Banditom, SRAD-om alebo Fireblade-om?

Hele asi nejsem nijak zaujatý na určitý typ motorek. Líbí se mi staré „kafáče“, ale rád se například svezu na nějakém motárdu od Husqvarny, či enduru od KTM. Momentálně se mi hodně líbí motorky od MV AUGUSTY, které jsou podle mě prostě jedinečné. Ovšem co se třeba týče nějakého supersportu, tak mě nejvíce zaujala Ducati Panigale V4. Na té jsem však ještě neměl možnost se svézt. Bohužel mimo své stuntové Kawasaki nevlastním žádnou další motorku, protože by to bylo pro mě finančně náročné, nicméně v budoucnu bych si určitě rád něco pořídil, ale zatím nedokážu říct jakým směrem se budu koukat.

Particku, v čom jazdíš počas súťaží alebo show? Aké oblečenie a výbavu používaš? Predsa len váš šport je celkom nebezpečná záležitosť a nie je to vôbec sranda...

Už několik let spolupracuji s firmou Motozem, která se vlastně od začátku mé stuntové kariéry o mně stará. Touto cestou bych jim rád za tuto dlouhodobou spolupráci poděkoval. Nicméně motorkářské oblečení používám značky Street Racer právě od zmíněné firmy. Pod bundou samozřejmě nesmí chybět páteřový chránič no a samozřejmě v bundě mám jak loketní, tak i ramenní chrániče. Už několikrát jsem se vypekl při tréninku, kdy jsem pro frajeřinu jezdil pouze v tričku no a pak jsem byl na několik dní, ale i týdnů out, jelikož pády bez bundy opravdu bolely. Kevlarové jeansy stejnojmenné značky s chrániči kolen, nesmějí chybět. No a co se týče bot, tak jsem si oblíbil kotníkové boty značky Forma. Je to jedna z nejpodstatnějších části výbavy, protože potřebujeme boty, které nás dostatečně ochrání při pádu, ale zároveň abychom v nich měli co největší možný cit pro zadní brzdu. No a najít takový kompromis trvalo dlouho, ovšem naštěstí jsem jej našel ve zmíněné značce. No a samozřejmě abych nezapomněl na nejpodstatnější část výbavy – helma. Další dlouhodobá spolupráce připadá belgické firmě LAZER, se kterou jsem maximálně spokojený a helmy této značky si nemůžu vynachválit. Také bych rád touto cestou poděkoval především českému zastoupení za naší dlouhodobou spolupráci. Sponzoři, kteří jsou na mé cestě od začátku si nejvíce vážím a hrdě nosím jejich značku.

Je tam i nejaký špeciálny rituál ktorý nemôžeš pred vystúpením vynechať? Ja musím mať napr. pred výjazdom z garáže vždy dokonale vyleštenú prilbu, inak ten výjazd stojí za prd :D... Čo tam máš pre nás Ty?

Hehe tuto otázku slýchávám často nicméně sám nedokážu říct zdali mám něco bez čeho bych nemohl vyjet. Určitě to bude rozcvička že jo, bez ní by to nešlo. Nicméně nic zásadního asi nedělám.

Prezraď nám i niečo o sebe z osobnejšej roviny. Čomu sa venuješ keď zrovna nejazdíš a netrénuješ v posilňovni? Ostáva Ti čas ešte na niečo iné?

Stuntu věnuji sto procent svého času, nicméně nemyslím to stuntu jako takovému, ale věcí kolem něj. Když zrovna netrénuji na motorce, nebo nedřu v gymu, tak se vždy snažím svůj čas věnovat věcem, které se kolem stuntu točí. Například, spravuji naše týmové stránky Special-brothers.cz, pomáhám bráchovi v kanceláři, když je třeba. Dále pak samozřejmě pracujeme na větších projektech, které vyžadují trpělivost a především čas. Jako třeba zmíněný projekt Stunt tour. No anebo se věnuji s mým kamarádem Víťou Seidlerem grafickým návrhům a zpracování našeho brandu (Special Lifestyle Brand) a všem věcem, které se kolem něj pohybují.

Sezóna 2021 je teda už za nami. Aké sú plány na tú ďalšiu? Na čo sa môžeme konkrétne v Tvojom podaní tešiť a kde sa môžu čitatelia s Tebou stretnúť na show?

Tak plány jsou samozřejmě velké, nicméně uvidíme, co situace dovolí. Samozřejmě se chci dál zlepšovat a můj největší cíl je pro další sezonu rozhodně Czech Stunt Day 2022 v Ostravě, na který se již připravuji. Zatím nedokážu říct na jaké show/akci by se semnou lidé mohli potkat, nicméně vždy s předstihem o tom informuji na svém Instagramu nebo Facebooku, takže mě tam určitě sledujte ať Vám nic neunikne. Tak doufejme, že to situace dovolí a budeme se moct potkat i třeba na Slovensku.

Ďakujem za pokec a nech sa všetky plány vydaria. Budeme fandiť a zase niekedy ahoj!

Taky děkuji, jsem rád, že jsem mohl být součástí a snad se brzy vidíme na nějaké motoakci.


Patrick Peschel Stuntrider

FACEBOOK

IG

Motozem

LAZER

   

Zdroje fotografií:

EgoZabijiLidi

FotografzOstravy

Steisi_foto

FB Patrick Peschel Stuntrider

IG Patrick Freestyle



Další články z rubriky

  • Blood Ridaz
  • Blažek moto
  • Lojzo - výrobca sedlových tašiek a tankvakov

Kam dál

  • Motorbike 12/2021
  • Šeri testuje - Aprilia Tuono 660 E5
  • Matěj Vít – 600 ccm Czech Champion 2021