Jawa přichází s novým cestovním endurem za skvělou cenovku

vydáno 30. srpna, text Pecmen

Snad každému českému bikerovi zaplesá srdíčko, když původem česká Jawa uvádí na trh novinku. Je to prostě legendární tuzemská srdcovka. Ovšem Jawa RVM 500 je moderní cestovní enduro, které si získá i zhýčkané milovníky moderních technologií. A ještě k tomu všemu přichází s cenovkou, které bude těžké odolat...


Jak už bylo řečeno, Jawa je výrobce převážně klasických motorek. Produkce se v posledních letech, jak všichni víme, směřovala hlavně pro asijský a zejména pak Indický trh. Obrovskou stopu však Jawa zanechala i v Jižní Americe. Jawa RVM 500 vznikla zejména pro trh v Argentině (RVM, nějvětší místní prodejce - dřívě Jawa Argentina), výraběna je však dle očekávání opět v Číně továrnou Chongqing New Summit Motor. Naštěstí tento model splňuje i velmi přísné evropské normy. Můžeme se tedy těšit, že bude brázdit i české silnice a nezpevněné cesty pod označením RVM by Jawa.

Jak už naznačují fotky a specifikace, nejedná se o designovou klasiku. Bude to pohodlný cesťák (že bychom zkusili Jardu Šímu přesvědčit, aby ji prověřil kolem světa?). RVM 500 vám rozhodně nerozhází šunky ani v terénu. 19" vepředu, 17" vzadu, obrácené vidle od Kayaby a necelých 180 kilo suché váhy znějí opravdu dobře. To jsou parametry, které nasvědčují dobré ovladatelnosti v terénu. Ovšem na papíře zní chutně všechno, uvidímě co přinesou první testy.

Motor vychází z kvalitní a léty prověřené pohonné jendotky Hondy CB500. Výkon motoru nabídne maximální rychlost kolem dostatečných 150 km/h. Velká nádrž na 20 litrů a spotřeba nominovaná do 4 litrů by měly nabídnou dojezd kolem 500 km. To jistě bude kvitovat každý nadšený cestovatel.

TECHNIKÁLIE

Obsah: 471 ccm, dvouválec DOHC
Výkon:
32,5kW(44 koní), 40,5 Nm
Max rychlost:
150km/h
Převodovka:
6-ti stupňová
Váha (suchá):
178 kg
Nádrž:
20 L (spotřeba 3,8 l/100km)
Výška sedla:
820 mm
Barvy:
Červená, Šedá
Cena:
154.900,- Kč

Novinku můžete už teď okouknout v showroomu MR43 v Praze.



Diskuze k článku

Bruk 30. srpna
Jo, paráda. Ale chtělo by to pořádný test, než se lidi vrhnou do prodejen.

Další články z rubriky

  • BMW - řetězy, na které můžete s klidem zapomenout?
  • Triumph ukázal koncept nového bojovníka střední váhy
  • Road Racing Free party Hořice 2020 byla vskutku vydařená akcička!

Kam dál

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.