BMW G 450 X
krátce, vydáno 8. 1. 2009, text
BMW stavělo motorky odjakživa po svém, což samozřejmě jedni obdivují a druzí zatracují. Na silničních mašinách si výrobce může dovolit experimentovat s různými zavěšeními kol a typy motorů, jakmile se však vleze na hlínu, je většina neznámých z rovnice předem daná. I BMW, které si šlape tu svou jinou cestičku, zde muselo hodně povolit a vydat se, kudy kráčejí ostatní. Takže žádné Telelevery ani Paralevery, žádný boxer a už vůbec ne motor jako nosný prvek všech pomocných rámů – což je vlastně popis konstrukce celého motoparku BMW.
G 450 X je mladší, menší a hbitější sestra G 650 Xchallenge, což je motorka, slušně řečeno, pro dřevorubce. Čtyřipade by měla být přímým konkurentem všem ostatním značkám, které na objem 450 vsadily dávno.
Pro mírně pokročilé
krátce, vydáno 10. 12. 2008, text DMB
Postupné sbírání zkušeností a dělání menších krůčků je tím nejlepším, co může kdokoliv, kdo chce na motorce jezdit, udělat. Proto je dnešní srovnávací test zaměřen cíleně na menší motocykly, které jsou vhodné pro ty, kteří by se rádi přehoupli na tu pomyslnou hranici mezi světem malých a velkých motocyklů a dali si sami dostatečný čas na rozmyšlenou před dalším krokem.
Freddie Mercury vs. Tom Jones
krátce, vydáno 3. 12. 2008
Koho máte radši - rockového bouřliváka nebo popového krále? Fred dělal na pódiu bejkárny, Tom zvolil image důstojnou a elegantní. Nejde ale říct, který je lepší, protože každý na to šel odjinud. Obdobně se dá nahlížet na stroje v tomto testu.
Z města NE
krátce, vydáno 19. 11. 2008, text Radek Navrátil
Zkratka SH je v oddělení skútrů Honda synonymem úspěchu. Platí to i pro dvouročáka v třístovkovém vydání?
Rozum a cit
krátce, vydáno 13. 11. 2008, text Jan Rameš
Nahaté roadstery jsou v kurzu. Pěkné, dynamické i praktické stroje. Co ale vybrat – čtyřválec, nebo dvouválec? Postavili jsme proti sobě vítěze posledního srovnáváku japonských šestek Hondu Hornet a zbrusu novou sedmpade Aprilii Shiver.
Suzuki B-King
krátce, vydáno 5. 11. 2008, text David M. Bodlák
Je tu! Největší a nejsilnější, naháč s radikálním designem, showbike s historií sahající až na začátek jednadvacátého století. Je jiný, nekonvenční, vyzbrojený nejnovějšími technologiemi a čekalo se na něj několik dlouhých let. Stálo to čekání za to?
Podrobný test v ČMN 45/2008
Číslo pět žije
krátce, vydáno 5. 11. 2008, text -lz-
Sněžný skútr nebo pásy na čtyřkolku? Pokud je vám v uvažování bližší realismus, tak nejspíš dojdete k závěru, že čtyřkolka s pásy. Taková ohousenkovaná Kawasaki KVF 750i 4x4 stíhala v pohodě ostatní okolené čtyřkolky, ani se nemusela nijak zvlášť snažit.
Celý test v samostatné příloze Quad&Atv vložené v ČMN 45/2008
Pan Peřinka a pan Sporty
krátce, vydáno 5. 11. 2008, text -lz-
EMU alltrack 700 Vario a EMU alltrack 500 Sporty 4×4 jsou čtyřkolky čínského výrobce Hsun (Hisun), který mimochodem vyrábí moderně vypadající třísedadlové vodní skútry Hsun SHS1100 se čtyřdobou dvacetiventilovou jedenáctistovkou a 150 koni!
Jawáč 2008
krátce, vydáno 31. 10. 2008, text -jb-
Jeden z nejstarších srazů v české kotlině, pořádaný od začátku vždy v první poprázdninový víkend, si kdysi dávno dal do vínku velmi náročný cíl - předvést každý rok něco neotřelého. Z videa můžete posoudit, jak se s tím organizátoři z Jawa klubu Praha „popasovali“.
Versys versus Multistrada
krátce, vydáno 22. 10. 2008, text -ml-
Srovnávat v jednom testu mezi sebou jedenáctistovku Ducati Multistradu a Kawasaki Versyse s polovičním motorem může připadat jako holý nesmysl. Stačí si jen najít ten správný úhel pohledu.
Koukněte na video a čtěte více v ČMN 43/2008 (vychází 23. října).