V nové Kawasaki 1400GTR je spousta elektroniky

vydáno 21. 9. 2011, text Honzis, sal, foto David M. Bodlák

Podle Kawasaki samotné jde o transkontinentální supersport. Vážně by se na ni měla vztahovat výjimka na maximální povolenou rychlost, protože vás dokáže přenést z místa A do místa B tak rychle, jako by šlo o teleport.

Na první pohled má GTR výrazné průduchy na bocích kapot, ty mají lépe odvádět teplo od motoru, které dříve šlo jezdci rovnou na nohy


Velice příjemnou záležitostí jsou sériově montované vyhřívané hefty, škoda jen, že rukojeti narostly na průměru.

 

Bezklíčkové zapalování KIPASS a sledování tlaku v pneumatikách už měl předchozí model. Jako první Kawa dostalo GTR kontrolu trakce KTRC, sice jen jednostupňovou, ale lze ji i vypnout. Zatímco KTRC pocítíte zřídkakdy, nový brzdový systém poznáte okamžitě. K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) je druhou generací „pomocného“ brzdového asistenta. Pomocí tlakových senzorů a údajů o rychlosti řídicí jednotka vyhodnotí, jak moc chcete brzdit, a elektromotorem připumpuje do předku (když šlápnete na zadek) nebo do zadku (když zmáčknete přední brzdu).

 

Můžete si vybrat standardní mód - to má být pocit propojených brzd minimální a jezdec se má cítit jako na motorce s běžným brzdovým systémem, nebo „High Combined Mode“ - zásah je citelnější a hodí se hlavně při jízdě ve dvou.

Když víte, že vás nečeká žádné dramatické předjíždění nebo sportovní jízda, dlouhým stiskem čudlíku aktivujete chudší palivovou mapu. Při sledování okamžité spotřeby to bylo něco mezi půllitrem a litrem – a to už stojí za zmáčknutí čudlíku. Od Kawasaki to byl hrozně chytrý tah, zákazníkovi nabídne něco navíc a nikdo nemůže říct, že by GTR nejelo nebo moc žralo.


Který mód si nejčastěji vybíral Honzis? A jaké jsou optimální otáčky? I to se dočtete v rozsáhlém testu, který vyjde v ČMN 40/2011 6. října.



Přečtěte si také

Kawasaki: Vše odstartovalo v lodních docích  12. 3. 2012  

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 5 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 6 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...