Novinky 2008: Suzuki
vydáno 4. 10. 2007, text LZ, foto RZ
Suzuki byla letos hodně pilná. Kromě dříve představené Hayabusy, B-Kinga a dalších nám udělala radost i v Paříži svými novinkami GSX-R 600, GSX-R 750 a DR 125 SM.
GSX-R 600 a GSX-R 750
Fotky z Paříže odhalily nejen jejich novou tvář, ale i to, že je továrna podrobila podstatným ...
Suzuki byla letos hodně pilná. Kromě dříve představené Hayabusy, B-Kinga a dalších nám udělala radost i v Paříži svými novinkami GSX-R 600, GSX-R 750 a DR 125 SM.
GSX-R 600 a GSX-R 750



Fotky z Paříže odhalily nejen jejich novou tvář, ale i to, že je továrna podrobila podstatným změnám. Na první pohled je nová aerodynamická kapotáž se zajímavými předními světlomety. Potkávací světlo (uprostřed) je z obou stran obloženo dálkovkami, pod nimi jsou vstupy do přetlakového sání, kterými se tlačí vzduch do nejsilnějších motorů objemů 600 a 750, jaké kdy Suzuki udělala. Také výfuk doznal velkých změn. Je větší a vprostřed zlomený. Podle Suzuki jeho velikost byla podmíněna zvýšením výkonu za současného vyhovění emisním a hlukovým předpisům Euro 3. A to zalomení je zase kvůli co největšímu možnému náklonu. Nádrž je zvětšená na 17 litrů, komprese je u šestistovky zvětšená z 12.5:1 na 12.8:1, u 750 je beze změn. Ale největší novinkou je systém S-DMS (Suzuki Drive Mode Selector), díky kterému si můžete za jízdy hrát se třemi přednastavenými mapami motoru, měnícími jeho projev a výkon. Dále je zmodernizované vstřikování SDTV, přičemž osvědčené věci jako titanové ventily (jen s jedinou pružinou), přívěra výfuku SET, antihopingová spojka nebo radiální přední čtyřpístková Tokica zůstávají. Pérování vpředu i vzadu je od Showy, vzadu dokonce odděleně pro velkou a malou rychlost stlačování. Plně nastavitelné jsou i stupačky, a to do 14 poloh. Další technická vymoženost je elektronicky řízený tlumič řízení, který mění svou charakteristiku v závislosti na tom, jak rychle právě jedete. A nejlepší zpráva nakonec: celý tenhle paket váží jen 163 kg.

DR 125 SM
Dnešní mládež už nemá zájem pouštět se do přeplněných ranních prostředků MHD a tlačit se tam s důchodcema. A tak jim továrny připravily zmenšeniny velkých motorek. Suzuki jim pro rok 2008 připravila také jednu, DR 125 SM. V DR 125 SM si vrní čtyřtakt o objemu 124 cm3 se vstřikováním DCP-FI a katalyzátorem, který plní Euro 3. Takže žádný smrádek, žádný spálený olej z výfuku a také suprově nízká spotřeba. O chlazení se stará kromě vzduchu i olej, který je stříkán zespoda na píst a tím jej chladí. Kola jsou 17palcová s ráfky Excel, obutá do silničních Pirellek, která brzdí jako talíř velký přední brzdový kotouč o průměru 250 mm s brzdou Nissin.