GP Malajsie - závod MotoGP
vydáno 10. 10. 2010, text Jiří Nykodým, foto Yamaha
Vítězství vybojoval Valentino Rossi, Jorge Lorenzo získal titul mistra světa.
Do závodu královské kubatury MotoGP v Sepangu nejlépe odstartoval Jorge Lorenzo a v první zatáčce se ujal vedení. Na druhou pozici se zařadil Andrea Dovizioso, třetí jel Casey Stoner, čtvrtý Nicky Hayden a páté místo držel Ben Spies.
Hned v úvodu závodu přišel první pád, havaroval ze třetího místa Casey Stoner na Ducati. Na čele jel mezitím stále Jorge Lorenzo, za ním se držel v těsném závěsu Andrea Dovizioso. Jednu sekundu ztrácel třetí Nicky Hayden, čtvrté místo patřilo Benu Spiesovi, který stále bojoval s Marco Simoncellim. Ve třetím kole závodu jela na čele stále dvojice Lorenzo - Dovizioso, za nimi bojoval o třetí místo Simoncelli s Rossim, následoval Nicky Hayden a Ben Spies. O jedno kolo později ze závodu odstoupil Loris Capirossi na Suzuki. V šestém okruhu přišla další nehoda, pád na přední kolo potkal Aleixe Espargara na Ducati týmu Pramac. V osmém kole závodu úspěšně zaútočil Andrea Dovizioso a převzal vedení závodu. Na druhé místo byl odsunut Jorge Lorenzo, jenž už měl v zádech Valentina Rossiho, následoval s menším odstupem čtvrtý Marco Simoncelli a pátý Ben Spies. O jedno kolo později podjel Rossi Lorenza a zahájil útok na vedoucího Doviziosa. Přesně v polovině závodu Valentino úspěšně zaútočil i na Doviho a stal se novým lídrem závodu. Druhý jel Dovizioso, třetí Lorenzo, čtvrtý Simoncelli a pátý Spies. Šest kol před cílem závodu vedl stále Valentino Rossi na Yamaze před Doviziosem na Hondě a třetí místo patřilo Jorge Lorenzovi na Yamaze. Za Lorenzem byla již osmisekundová díra, kterou uzavírala Yamaha čtvrtého Bena Spiese a první pětku končil Alvaro Bautista na Suzuki.
Z vítězství se tak mohl radovat Valentino Rossi, na druhé pozici do cíle dorazil Andrea Dovizioso a třetí místo obsadil Jorge Lorenzo, který díky tomuto výsledku předčasně získal titul mistra světa. Na čtvrté příčce byl klasifikován Ben Spies a první pětku uzavřel Alvaro Bautista.
Výsledky:
1. Valentino Rossi – Fiat Yamaha Team – Yamaha YZR M1 – 41'03.448
2. Andrea Dovizioso – Repsol Honda Team – Honda RC212V – + 0.224
3. Jorge Lorenzo – Fiat Yamaha Team – Yamaha YZR M1 – + 6.035
4. Ben Spies – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 13.676
5. Alvaro Bautista – Rizla Suzuki MotoGP – Suzuki GSV-R – + 15.402
6. Nicky Hayden – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP10 – + 18.826
7. Hiroshi Aoyama – Interwetten Honda MotoGP – Honda RC212V – + 20.218
8. Marco Simoncelli – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V – + 23.574
9. Marco Melandri – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V – + 23.964
10. Randy De Puniet – LCR Honda MotoGP – Honda RC212V – + 31.850
11. Hector Barberá – Paginas Amarillas Aspar – Ducati Desmosedici GP10 – + 38.579
12. Mika Kallio – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP10 – + 38.849
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...