GP Malajsie - závod MotoGP

vydáno 10. 10. 2010, text Jiří Nykodým, foto Yamaha

Vítězství vybojoval Valentino Rossi, Jorge Lorenzo získal titul mistra světa.

Do závodu královské kubatury MotoGP v Sepangu nejlépe odstartoval Jorge Lorenzo a v první zatáčce se ujal vedení. Na druhou pozici se zařadil Andrea Dovizioso, třetí jel Casey Stoner, čtvrtý Nicky Hayden a páté místo držel Ben Spies.

Hned v úvodu závodu přišel první pád, havaroval ze třetího místa Casey Stoner na Ducati. Na čele jel mezitím stále Jorge Lorenzo, za ním se držel v těsném závěsu Andrea Dovizioso. Jednu sekundu ztrácel třetí Nicky Hayden, čtvrté místo patřilo Benu Spiesovi, který stále bojoval s Marco Simoncellim. Ve třetím kole závodu jela na čele stále dvojice Lorenzo - Dovizioso, za nimi bojoval o třetí místo Simoncelli s Rossim, následoval Nicky Hayden a Ben Spies. O jedno kolo později ze závodu odstoupil Loris Capirossi na Suzuki. V šestém okruhu přišla další nehoda, pád na přední kolo potkal Aleixe Espargara na Ducati týmu Pramac. V osmém kole závodu úspěšně zaútočil Andrea Dovizioso a převzal vedení závodu. Na druhé místo byl odsunut Jorge Lorenzo, jenž už měl v zádech Valentina Rossiho, následoval s menším odstupem čtvrtý Marco Simoncelli a pátý Ben Spies. O jedno kolo později podjel Rossi Lorenza a zahájil útok na vedoucího Doviziosa. Přesně v polovině závodu Valentino úspěšně zaútočil i na Doviho a stal se novým lídrem závodu. Druhý jel Dovizioso, třetí Lorenzo, čtvrtý Simoncelli a pátý Spies. Šest kol před cílem závodu vedl stále Valentino Rossi na Yamaze před Doviziosem na Hondě a třetí místo patřilo Jorge Lorenzovi na Yamaze. Za Lorenzem byla již osmisekundová díra, kterou uzavírala Yamaha čtvrtého Bena Spiese a první pětku končil Alvaro Bautista na Suzuki.

Z vítězství se tak mohl radovat Valentino Rossi, na druhé pozici do cíle dorazil Andrea Dovizioso a třetí místo obsadil Jorge Lorenzo, který díky tomuto výsledku předčasně získal titul mistra světa. Na čtvrté příčce byl klasifikován Ben Spies a první pětku uzavřel Alvaro Bautista.

Výsledky:
1. Valentino Rossi – Fiat Yamaha Team – Yamaha YZR M1 – 41'03.448
2. Andrea Dovizioso – Repsol Honda Team – Honda RC212V – + 0.224
3. Jorge Lorenzo – Fiat Yamaha Team – Yamaha YZR M1 – + 6.035
4. Ben Spies – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 13.676
5. Alvaro Bautista – Rizla Suzuki MotoGP – Suzuki GSV-R – + 15.402
6. Nicky Hayden – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP10 – + 18.826
7. Hiroshi Aoyama – Interwetten Honda MotoGP – Honda RC212V – + 20.218
8. Marco Simoncelli – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V – + 23.574
9. Marco Melandri – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V – + 23.964
10. Randy De Puniet – LCR Honda MotoGP – Honda RC212V – + 31.850
11. Hector Barberá – Paginas Amarillas Aspar – Ducati Desmosedici GP10 – + 38.579
12. Mika Kallio – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP10 – + 38.849


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před týdnem v 15:54
MotoRoute Magazin 2/2025 od 9. dubna v prodeji
MotoLife
16. dubna
Fotogalerie ze zahájení motorkářské sezóny
MotoLife
11. dubna
Nehodovost motorek roste. Začátek sezony je rizikový
Všechny příspěvky ...