Suzuki po testech v Estorilu

vydáno 20. 11. 2009, text Jiří Nykodým, foto Suzuki

Tým Rizla Suzuki má za sebou třídenní testování na portugalském okruhu Estoril.

Tým Rizla Suzuki má za sebou poslední test letošní sezony, který se odehrál tento týden na portugalském okruhu Estoril. Třídenního testování se zúčastnil jak nováček v tomto týmu Španěl Alvaro Bautista, tak i testman továrního týmu Suzuki Japonec Nobuatsu Aoki. Druhý jezdec týmu Ital Loris Capirossi se testování nemohl zúčastnit kvůli zákazu, který platí pro všechny jezdce MotoGP až do konce ledna.
 
Bautista využil tři dny k adaptaci na nový motocykl Suzuki GSV-R a na portugalské trati najel více než 200 okruhů. Krok po kroku Alvaro zlepšoval své časy, až se dostal na konzistentní čas 1:38,5 s. I přes chladnější podmínky a tím horší grip byl schopen tento mladý Španěl konkurovat časům z letošní Grand Prix Portugalska. Bautista testoval nové specifikace motoru, vylepšené prvky aerodynamiky a nový výfukový systém Akrapovic.
 
Japonec Aoki pokračoval v testovacím programu, který započal Loris Capirossi během pozávodního testu ve Valencii. Tým nasbíral mnoho dat pro další vývoj motocyklu, aby mohl nasadit během únorového testu v Malajsii již nový motocykl.
 
Paul Denning - týmový manažer: „Jsme moc rádi, že jsme měli možnost zde testovat, a to ze dvou důvodů - zaprvé mohl Alvaro pokračovat v adaptaci na naši GSV-R a zadruhé dostal Nobu šanci otestovat několik důležitých věcí na trati mimo Japonsko, kde se jezdí závody MotoGP. To mu poskytlo šanci otestovat několik zásadních změn na „reálné trati“, kde se pojede příští rok Grand Prix. Každý u Suzuki ví, že náš motocykl potřebuje vyšší výkon, o jeho současné síle si neděláme iluze. Ačkoliv jsme zde netestovali nejdůležitější části motorky, jsem přesvědčen, že i tyto věci budou součástí nového stroje, který dostaneme již v Sepangu. Určitě budeme v příštím roce silnější.
Alvaro zde pracoval velmi působivě, za ty tři dny odjezdil celkem 212 okruhů, a to absolutně bez chyb. Jeho rychlost na konci testu velmi dobrá, a to i přesto, že na trati jezdily pouze dvě motorky, a trať tak byla nedostatečně pogumovaná a ještě k tomu byl asfalt studený. Velmi dobře si rozumí s celým týmem, mechanici si Alvara oblíbili, protože jezdil delší vzdálenost v kuse - minimálně 12 kol,a oni tak měli možnost si odpočinout!“


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2025
  • Motorbike 5/2025
  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoLife
před 2 dny v 19:28
Před čtvrtstoletím odešel nejslavnější český motocyklový závodník František Šťastný
Moto.cz
22. května v 21:36
V naší nedělní redakční fotogalerii vám přinášíme to nejzajímavější z dění na mosteckém autodromu při závodech WorldSBK 👍 🥰 🏍
Celá galerie: www.moto.cz/.../2988-worldsbk-most-2025-fotogalerie-z-nedelnich-zavodu
Všechny příspěvky ...