Rozhovor s Casey Stonerem

vydáno 8. 3. 2011, text mc, foto Repsol YPF

Letos podruhé dostává slovo nová akvizice továrního týmu Repsol Honda, Australan Casey Stoner.

Casey, to, co jsi předvedl v Malajsii během posledního dne testování, bylo jednoduše něco úžasného...

Den předtím jsme si v podvečer říkali, že během posledního dne jsme schopni zajet čas pod dvě minuty. V Sepangu je obvykle nejlepší doba k rychlým časům hned po ránu, ale já se během prvních kol naopak nikdy necítím stoprocentně. Dávám přednost snaze dosáhnout nejrychlejšího času na konci dne. Nakonec jsme se rozhodli nasadit měkké pneumatiky a pokusit se jako první dostat čas pod dvě minuty. Upřímně řečeno, ani jsem se při těch povětrnostních podmínek nedomníval, že už pak bude pouze jeden další jezdec, který se pod dvě minuty dostane. Dráha totiž byla v optimálních podmínkách pro dosahování těch nejrychlejších časů. Musíme být s tou prací spokojení, bylo to velmi dobré.


Katar je pro tebe zvláštní závod, už jsi tam několikrát vyhrál. Jak vidíš start do letošní sezony?

Jsem velmi vzrušený, protože jsme najezdili hodně testovacích dní, ale stále to není ono, protože před startem sezony nejezdíme na několika různých okruzích. Nemáme tedy tolik informací z různorodých profilů okruhů. Nicméně závody se blíží a já jsem zvědavý, jak se nám s tímto týmem bude dařit. Uvidíme, jak se srovnám s motorkou na dráze a hlavně uvidíme opravdu, jak na tom kdo je. Myslím, že tam bude víc jezdců, kteří budou bojovat o přední místa, takže bude zajímavé sledovat, kdo vyhraje první závod.


Jaký je tvůj názor na Grand Prix Kataru a její rozšíření na čtyři dny?

Nelíbí se mi to. Je to velmi náročné, protože v době, kdy tam musíme jezdit, jsou na dráze obtížné podmínky. Je tam chladno a velké vlhko. Vše je nepředvídatelné. Osobně bych byl radši, kdybychom tam startovali v dřívějších hodinách. Navíc jezdit Grand Prix čtyři dny je velmi dlouhé. Pro mne to není ideální, ale nakonec je to pro všechny stejné, takže co nám zbývá než udělat to, co musíme.


Ty a Dani jste v předsezónních testech ukázali obrovskou sílu, ovšem co myslíš, bude letos každý silnější?

Myslím, že ano. Viděl jsem spoustu jezdců, kteří podstoupili větší riziko a najednou z toho vytěžili daleko víc. Je to rázem daleko vyrovnanější, protože více jezdců pomýšlí na vítězství. Oni cítí, že jsou blíže k pódiu, a to je motivuje. Jdou do daleko většího rizika než předtím. Myslím, že letos uvidíme daleko víc vzrušující závody než v minulosti.


Myslíš si, že je Honda o krok před svými soupeři?

To je těžké říci. Pochopitelně jsme spokojení s tím, co pro nás Honda od testu ve Valencii udělala. Je to velký pokrok. Dani a já jsme trochu před ostatními, ale až do prvního závodu je těžké cokoliv v této záležitosti říkat. Momentálně jsme spokojeni s tím, co nám Honda dává. Musíme se ujistit, že vše bude pracovat i v závodech.


Po testech jsi hovořil o problémech se spojkou a motorovou brzdou, jak to vypadá nyní?

Je těžké posoudit, zda problém vzniká ve spojce nebo elektronickém ovládání. Motorka se hodně chvěje, když najíždí do zatáček. Je proto těžké pozdě brzdit, protože motorka je v tu chvíli nestabilní. Během dvou posledních testů jsme na tom usilovně pracovali. Trochu jsme to zlepšili, ale stále to není dost dobré. Musíme tomu věnovat více času. Pérování momentálně používáme loňský standard. Jednou jsme testovali nové vidlice 2011, ale s nimi jsme měli problémy a necítili se na nich dobře. Musíme počkat a udělat definitivní rozhodnutí, jaké vidlice na motorce používat. Každopádně potřebujeme k rozhodnutí ještě nějaký čas.


Myslíš, že i letos uvidíme na vrcholu stejné čtyři jezdce, nebo budou v popředí změny?

Očekávám nějaké překvapení, ačkoliv jsem to čekal i vloni a nakonec byli vpředu opět stejní čtyři jezdci. Jsem si jist, že vepředu bude Dani a Jorge. Ovšem rychle se zlepšuje Andrea a také Simoncelli. Zvětšit seznam jmen v popředí může i Ben Spies. Valentino může být na první závod připravený, ale asi budeme muset trochu počkat. Jsem si ovšem jist, že tam bude další nečekaný jezdec, který bude jezdit v popředí.




Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife