Dešť se nekonal, body však ano

vydáno 2. 5. 2011, text TZ, foto jakubkornfeil.com

Nebýt zádrhelu v prvním kole závodu, nejspíše by si český mladíček připsal do tabulky více než tři body. Na druhé straně však může být rád, že body vybojoval, neboť mnohým jiným se to dnes nepodařilo. V průběžné klasifikaci šampionátu je tak jezdec italského týmu Ongetta-Centro Seta se dvanácti body na průběžném 11. místě.

Jakub Kornfeil: „Možná to vypadalo tak, že se mi start nevydařil, nicméně opak byl pravdou. První moment, tedy samotná reakce na světla a odlepení se vpřed bylo brutální, nicméně celou moji snahu o poskočení minimálně o jednu řadu vpřed zhatil můj týmový kolega Harry Stafford, který se mi navezl do stopy v místě, kde to zavánělo pádem. Nakonec došlo i na kontakt, který byl v této úvodní fázi podle mého zcela zbytečný, a to, že jsme neskončili na zemi, považuji za velké štěstí. Samozřejmě následoval propad polem vzad místo postup vpřed,a tak jsem po prvním kole byl jednadvacátý. Snažil jsem se tohle zaváhání co nejdříve napravit, jenže nejenom že to nešlo tak rychle, jak bych si přál, ale na konci cílové rovinky mne navíc dokonce předjel i můj druhý týmový kolega a já pak ještě navíc při výjezdu z první zatáčky prořadil. Trvalo mi zhruba čtyři kola, než jsem dokázal všechny jezdce ve skupině přede mnou zdolat a odpoutat se od nich, abych mohl jet vzápětí konečně „svůj“ vlastní závod. Během několika kol jsem smazal dvanáctivteřinový rozestup mezi mnou a Španělem Sergio Gadeou, který na to, jaký má materiál, jel dost „tragicky“. V momentě, kdy jsem jej však předstihl a myslel jsem si, že mu i stejné rychle dokážu ujet, on doslova ožil a tak jsme spolu jeli až do cíle. Zkoušel jsem na něj něco vymyslet a někde mu to vsadit, ale prostě to nešlo. Jeho Aprilia RSA měla na rovinkách mnohem větší rychlost a on mi tak vždycky o pár metrů ujel. Škoda! Na druhé straně, byť jsem skončil třináctý, tak jsem vlastně jako jediný zachraňoval čest týmu, protože jak Harry, tak Jasper závod nedokončili. Tři body se ale počítají, přičemž podíl na nich má samozřejmě i tým, protože motorka fungovala po motorové stránce rozhodně lépe než v Jerezu, ale ještě o trošku lepší to být pravda mohlo. Tak uvidíme v Le Mans.“



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před týdnem v 15:54
MotoRoute Magazin 2/2025 od 9. dubna v prodeji
MotoLife
16. dubna
Fotogalerie ze zahájení motorkářské sezóny
MotoLife
11. dubna
Nehodovost motorek roste. Začátek sezony je rizikový
Všechny příspěvky ...