Monza - 1. závod SBK
vydáno 8. 5. 2011, text Jiří Nykodým, foto Yamaha
Do prvního závodu superbiků v italské Monze nejlépe odstartoval Australan Troy Corser na BMW, který se v první zatáčce ujal vedení. Na druhou pozici se zařadil Max Biaggi, na třetí příčce figuroval Marco Melandri, čtvrté místo patřilo Eugenu Lavertymu a první pětku uzavíral Leon Haslam. Jakub Smrž se po startu pohyboval na deváté pozici.
V nájezdu do druhého kola šel do vedení Eugene Laverty, na druhém místě zůstal Biaggi, třetí jel Melandri, čtvrtý Corser a pátý Haslam. Ve třetím kole se na konci cílové rovinky dostal do vedení domácí Biaggi na Aprilii, o několik zatáček později mu ale Laverty předjetí vrátil. Mezitím na druhého Biaggiho zezadu začal útočit i Melandri. Jakub Smrž se v této fázi závodu pohyboval na jedenácté pozici. Po čtyřech odjetých kolech vedl stále Laverty, za ním vyčkával druhý Biaggi, na třetí pozici se držel Leon Haslam, čtvrté místo patřilo Marco Melandrimu a na páté pozici se držel Troy Corser. Deset okruhů před cílem závodu držel vedení neohrožený Laverty s minimálním náskokem na Biaggiho, třetí byl Haslam, čtvrtý Melandri a na pátou pozici se posunul Fabrizio. Kuba Smrž se stále pohyboval na jedenáctém místě. Sedm kol před cílem chyboval Biaggi a na druhé místo se před něj posunul Haslam i Melandri, na konci cílové rovinky ale Max využil výkonu své Aprilie a vybojoval druhou pozici zpět. Kuba Smrž postoupil na desáté místo. Tři kola před cílem disponoval první Laverty již dvousekundovým náskokem na druhého Biaggiho, který se bránil útokům Leona Haslama. Následoval čtvrtý Melandri a pátý Fabrizio.
Z vítězství v první superbikové jízdě se tak radoval Eugene Laverty na Yamaze, druhé místo uhájil Max Biaggi na Aprilii a na pódium se probojoval ještě třetí Leon Haslam s motocyklem BMW. Na čtvrtém místě byl klasifikován Marco Melandri na Yamaze a první pětku uzavřel Michel Fabrizio na Suzuki. Jakub Smrž závod dokončil na desáté pozici.
Výsledky:
1. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 31'09.584
2. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 31'11.159
3. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 31'12.662
4. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 31'12.839
5. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 31'21.396
6. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 31'21.955
7. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 31'22.864
8. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 31'27.003
9. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 31'27.153
10. Jakub Smrž (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 31'28.004
11. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 31'29.615
12. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 31'29.989
13. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 31'36.277
14. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 31'48.013
15. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 31'49.748
16. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 31'58.665
17. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 32'07.514
18. Fabrizio Lai (Echo Sport Racing Company) Honda CBR1000RR 32'12.623
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...