Monza - 1. závod SBK
vydáno 8. 5. 2011, text Jiří Nykodým, foto Yamaha
Do prvního závodu superbiků v italské Monze nejlépe odstartoval Australan Troy Corser na BMW, který se v první zatáčce ujal vedení. Na druhou pozici se zařadil Max Biaggi, na třetí příčce figuroval Marco Melandri, čtvrté místo patřilo Eugenu Lavertymu a první pětku uzavíral Leon Haslam. Jakub Smrž se po startu pohyboval na deváté pozici.
V nájezdu do druhého kola šel do vedení Eugene Laverty, na druhém místě zůstal Biaggi, třetí jel Melandri, čtvrtý Corser a pátý Haslam. Ve třetím kole se na konci cílové rovinky dostal do vedení domácí Biaggi na Aprilii, o několik zatáček později mu ale Laverty předjetí vrátil. Mezitím na druhého Biaggiho zezadu začal útočit i Melandri. Jakub Smrž se v této fázi závodu pohyboval na jedenácté pozici. Po čtyřech odjetých kolech vedl stále Laverty, za ním vyčkával druhý Biaggi, na třetí pozici se držel Leon Haslam, čtvrté místo patřilo Marco Melandrimu a na páté pozici se držel Troy Corser. Deset okruhů před cílem závodu držel vedení neohrožený Laverty s minimálním náskokem na Biaggiho, třetí byl Haslam, čtvrtý Melandri a na pátou pozici se posunul Fabrizio. Kuba Smrž se stále pohyboval na jedenáctém místě. Sedm kol před cílem chyboval Biaggi a na druhé místo se před něj posunul Haslam i Melandri, na konci cílové rovinky ale Max využil výkonu své Aprilie a vybojoval druhou pozici zpět. Kuba Smrž postoupil na desáté místo. Tři kola před cílem disponoval první Laverty již dvousekundovým náskokem na druhého Biaggiho, který se bránil útokům Leona Haslama. Následoval čtvrtý Melandri a pátý Fabrizio.
Z vítězství v první superbikové jízdě se tak radoval Eugene Laverty na Yamaze, druhé místo uhájil Max Biaggi na Aprilii a na pódium se probojoval ještě třetí Leon Haslam s motocyklem BMW. Na čtvrtém místě byl klasifikován Marco Melandri na Yamaze a první pětku uzavřel Michel Fabrizio na Suzuki. Jakub Smrž závod dokončil na desáté pozici.
Výsledky:
1. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 31'09.584
2. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 31'11.159
3. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 31'12.662
4. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 31'12.839
5. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 31'21.396
6. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 31'21.955
7. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 31'22.864
8. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 31'27.003
9. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 31'27.153
10. Jakub Smrž (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 31'28.004
11. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 31'29.615
12. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 31'29.989
13. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 31'36.277
14. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 31'48.013
15. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 31'49.748
16. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 31'58.665
17. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 32'07.514
18. Fabrizio Lai (Echo Sport Racing Company) Honda CBR1000RR 32'12.623
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...