Nižší objem není omluva

vydáno 4. 12. 2009, text Jiří Nykodým, foto Honda

Říká to majitel předního týmu Honda v šampionátu WSBK, Ronald Ten Kate.

Šéf současného nejlepšího týmu používajícího motocykly Honda v mistrovství světa superbiků Ronald Ten Kate hovořil o současné situaci. Podle Ten Kateho není jediným důvodem toho, že italská Ducati patří k nejúspěšnějším v celém šampionátu, jen výhoda 200 cm3 objemu motoru, ale jsou zde i jiné věci.
"Ducati má výborné jezdce, techniky v boxech a k tomu ještě mnoho zkušeností. V posledních letech se toho moc nezměnilo, mají stále dílnu přímo v továrně, to je také určitě velká výhoda. To, že mají k dispozici o 200 cm3 více než my, není pro nás žádná omluva, proč bychom nemohli vyhrávat závody. V posledních závodech letošní sezony jsme již byli v pozici, kdy jsme mohli na Ducati útočit. Musíme ale také jasně rozlišovat tovární a satelitní motocykly od boloňské továrny.“

K důvodu povolení zvýšení objemu pro dvouválcové motory Ten Kate říká:
„Hlavním důvodem zavedení tohoto pravidla bylo snížení nákladů. Litrové motory od Ducati byly téměř prototypy. Chtěli raději jezdit s motorkou, která je blíže sériovým strojům. Teď mají motory o objemu 1200 cm3, ale jejich náklady nějak dramaticky neklesly...“


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před 8 dny v 15:54
MotoRoute Magazin 2/2025 od 9. dubna v prodeji
MotoLife
16. dubna
Fotogalerie ze zahájení motorkářské sezóny
MotoLife
11. dubna
Nehodovost motorek roste. Začátek sezony je rizikový
Všechny příspěvky ...