Španělský mistrák
vydáno 6. 5. 2013, text Ivo Helikar, foto MotoGP.com
Vlastně to tak trochu vypadá jako španělské mezinárodní mistrovství, v Jerezu se jelo totiž třetí pokračování letošního seriálu MS Moto GP a stejně jako v Austinu a Losail, ani zde se nehrála jiná než španělská hymna. V jednotlivých třídách zvítězili Maverick Vinales, Esteve Rabat a Dani Pedrosa.
Ale vítězové nebyli jediní Španělé na pódiu, naopak. Ve třídě Moto3 skončil druhý Luis Salom, ve třídě Moto2 třetí Pol Espargaró a v královské MotoGP patřilo Španělsku celé pódium, Pedrosa, Márquez, Lorenzo.
Moto3 a Moto2
Nejrychlejší kvalifikaci nejslabší třídy zajel další Španěl, Alex Rins, první řadu s ním vybojovali jeho krajané, Vinales a Salom. Skutečným hrdinou se ale stal devátý Jakub Kornfeil. V pátek se nemohl zúčastnit volných tréninků, psal totiž doma maturitní písemku, a ta odložit nešla. Dovedete si jistě představit, kam mu během psaní bloudila hlava, jeho kolegové se totiž ve stejnou chvíli proháněli po okruhu v Jerezu. Kornfeil tam dorazil v sobotu nad ránem a po pár hodinách spánku nastupoval do třetího volného tréninku. Málo času na spánek, málo času na nastavení motocyklu, napůl ještě ponořený do maturitní písemky, zajel jedenáctý čas a ten potom v kvalifikaci ještě vylepšil na devátý, tedy na třetí startovní řadu. Do nedělního závodu odstartoval rovněž na devátém místě, potom však bojoval ve skupině o devátou až dvanáctou pozici a postupně se propadal až na její chvost. Na trati se vytvořily s odstupy tři čtyřčlenné skupiny, v té vedoucí jel Vinales, Rins, Salom a Folger. Po několika kolech se pro Kornfeila vytvořila šance na lepší než dvanácté místo, skupiny bojující o pátou až dvanáctou pozici se totiž propojily. Potom upadl z druhého místa Alex Rins, po něm i Jack Miller s Miguelem Oliveirou. Na čele se odpoutal Vinales a Salom, třetí byl s odstupem Jonas Folger, čtvrtý Brad Binder a na pátou příčku se probojoval Jakub Kornfeil. Vypadalo to, že se svým soupeřům může začít vzdalovat, na Bindera mu ale scházelo už příliš. V té chvíli v průběhu sedmnáctého kola ošklivě upadl Francouz Alan Techer a závod byl přerušen. Protože byla odjeta jeho minimální délka, tentokrát už se nepokračovalo. Zvítězil tedy Maverick Vinales před Luisem Salomem, čtyři a půl sekundy ztrácel třetí Němec Jonas Folger.
Prostřední třída Moto2 se stala jasnou záležitostí pro domácího Esteve Rabata. Celá první pětice jezdila ve stejném pořadí už od prvního kola, měnily se jen rozestupy, Rabat, Redding, Nakagami, Espargaró, Terol. V předposledním kole Nakagamiho předstihl Pol Espargaró a v tomto pořadí už jezdci dojeli až do cíle.
MotoGP bez Abrahama
Po operaci klíční kosti v Austinu před dvěma týdny Karel Abraham zkusil volné páteční tréninky. Nešlo to, ruka a rameno bolely příliš a bylo jasné, že by to jezdec celý závod nevydržel. Proto už v sobotu nenastoupil. Lukáš Pešek zajel poslední kvalifikační třiadvacátý čas. Nejprve ho v pátek postihly technické problémy s nastavením motocyklu, v úvodu sobotní kvalifikace zase upadl, a protože je letos na zajetí nejlepšího času menší prostor, už se mu výsledek nepodařilo vylepšit. Pole position vybojoval Jorge Lorenzo, druhý byl Dani Pedrosa, nejlepší warm up si zajistil jeho týmový kolega Marc Márquez, který skončil v kvalifikaci třetí. Do druhé startovní řady si stoupl Crutchlow, Rossi a Bautista.
Ihned po startu bylo pořadí Pedrosa, Lorenzo, Márquez, Rossi, Crutchlow, Pešek jel v té chvíli dvacátý. Lorenzo se rychle vrátil do vedení, Pešek dvě pozice ztratil. Potom však během krátké chvilky upadli nezávisle na sobě Hernandez, de Puniet, Iannone a během jednoho kola i Bradl a Pešek. Lorenzo s Pedrosou získali menší náskok před Márquezem, Rossim a Crutchlowem. Pedrosa předjel Lorenza a rychle mu ujel. Naopak, k Lorenzovi se přiblížil ještě Pedrosův týmový kolega Márquez a začal na něj útočit. Valentino Rossi se na čtvrtém místě zase bránil Crutchlowovi a přiblížil se k nim také Bautista. Největší boje se ale stále odehrávaly mezi Lorenzovou Yamahou a Márquezovou Hondou. Dokonce začali malinko stahovat vedoucího Pedrosu, ten už ovšem měl dostatečný náskok. O stříbrné příčce se rozhodovalo až v poslední zatáčce, Marc Márquez předjel nekompromisně Jorge Lorenza, ten si to ovšem nechtěl nechat líbit a do zatáčky vlétli skoro současně, trochu navrch měl stále Márquez. Kapoty se o sebe otřely, oba jezdci to však ustáli, jen Lorenzo trochu zaváhal a bylo rozhodnuto. Byl to vlastně přímý souboj o vedení v seriálu, oba totiž měli před závodem stejně bodů. Do cíle tedy za vítězným Pedrosou přijel druhý Márquez, třetí Lorenzo a čtvrtý Rossi. Nejlépe z jezdců startujících na motocyklech specifikace CRT dojel na devátém místě Aleix Espargaró, který sváděl vyrovnané boje s tovární Ducati. Na topspeed sice byla Ducati o cca 10 km/h rychlejší, v zatáčkách měl zase navrch Espargaró.
Moto GP
Jerez (E)
Moto3: 1. Vinales (E) 2. Salom (E, oba KTM) 3. Folger (D, Kalex KTM), 4. Binder (ZA, Suter Honda), 5. Kornfeil (Kalex KTM), 6. Ajo (FIN, KTM)
Průběžně: 1. Vinales 65, 2. Salom 61, 3. Rins 41, 4. Folger 40, 5. Khairuddin (MAL, KTM) 28, 6. Binder 24… 9. Kornfeil 17
Moto2: 1. Rabat (E), 2. Redding (GB), 3. P. Espargaró, 4. Nakagami (J, všichni Kalex), 5. Terol (E, Suter), 6. Simeon (B, Kalex)
Průběžně: 1. Rabat 52, 2. Redding 51, 3. P. Espargaró 41, 4. Terol 38, 5. Aegerter (CH, Suter) 34, 6. Nakagami 29
MotoGP: 1. Pedrosa (E), 2. M. Márquez (E oba Honda), 3. Lorenzo (E), 4. Rossi (I), 5. Crutchlow (GB, všichni Yamaha), 6. Bautista (E, Honda)
Průběžně: 1. M. Márquez 61, 2. Pedrosa 58, 3. Lorenzo 57, 4. Rossi 43, 5. Crutchlow 35, 6. Bautista 28
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...
-
Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců
Brno
– Na Automotodromu Brno se nepřestalo závodit ani s koncem hlavní okruhové
sezóny. Uplynulý víkend patřil Enduro sprintu, který pořádá Českomoravská
asociace motocyklového sportu. Terénní premiéru na Masarykově okruhu si
nenechalo ujít 260 jezdců.
Ačkoliv
se samotný závod odehrával na plochách mimo dráhu, do prvního kola jezdci vyrazili
symbolicky přímo ze startovního roštu. „Z kal...
-
Motorbike 11/2023
Čas letí jak Alvarova Ducati a tak tu máme další, letos již
předposlední vydání Motorbike. Na jeho stránkách najdete nejen naše testy jedno
i dvoustopých strojů, ale i informace z motosportu, techniky atd...prostě jsme
do něj vybrali všechno, co je v současnosti ve světě motorek aktuální a
zajímavé. A my věříme, že se vám tenhle náš výběr bude líbit!
Testy
Ducati Streetfighter V2 vs. V4 S
Až moc č...
-
Motorbike 10/2023
Na jaře jsme byli smutní, že ta
pořádná motorkářská sezóna ne a ne začít, ovšem podzim nám to, tedy alespoň
zatím, bohatě vynahrazuje. Na to, že už je říjen, je počasí doslova excelentní
a určitě letos ještě pár set kilometrů najedeme. Někteří z nás možná i pár
tisíc. Dny se ovšem již rapidně zkrátily
a abyste se po večerech nenudili, je tu nové vydání Motorbike, plné testů,
sportu, reportáží...
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...