Španělský mistrák

vydáno 6. 5. 2013, text Ivo Helikar, foto MotoGP.com

Vlastně to tak trochu vypadá jako španělské mezinárodní mistrovství, v Jerezu se jelo totiž třetí pokračování letošního seriálu MS Moto GP a stejně jako v Austinu a Losail, ani zde se nehrála jiná než španělská hymna. V jednotlivých třídách zvítězili Maverick Vinales, Esteve Rabat a Dani Pedrosa.

Ale vítězové nebyli jediní Španělé na pódiu, naopak. Ve třídě Moto3 skončil druhý Luis Salom, ve třídě Moto2 třetí Pol Espargaró a v královské MotoGP patřilo Španělsku celé pódium, Pedrosa, Márquez, Lorenzo.

Moto3 a Moto2
Nejrychlejší kvalifikaci nejslabší třídy zajel další Španěl, Alex Rins, první řadu s ním vybojovali jeho krajané, Vinales a Salom. Skutečným hrdinou se ale stal devátý Jakub Kornfeil. V pátek se nemohl zúčastnit volných tréninků, psal totiž doma maturitní písemku, a ta odložit nešla. Dovedete si jistě představit, kam mu během psaní bloudila hlava, jeho kolegové se totiž ve stejnou chvíli proháněli po okruhu v Jerezu. Kornfeil tam dorazil v sobotu nad ránem a po pár hodinách spánku nastupoval do třetího volného tréninku. Málo času na spánek, málo času na nastavení motocyklu, napůl ještě ponořený do maturitní písemky, zajel jedenáctý čas a ten potom v kvalifikaci ještě vylepšil na devátý, tedy na třetí startovní řadu. Do nedělního závodu odstartoval rovněž na devátém místě, potom však bojoval ve skupině o devátou až dvanáctou pozici a postupně se propadal až na její chvost. Na trati se vytvořily s odstupy tři čtyřčlenné skupiny, v té vedoucí jel Vinales, Rins, Salom a Folger. Po několika kolech se pro Kornfeila vytvořila šance na lepší než dvanácté místo, skupiny bojující o pátou až dvanáctou pozici se totiž propojily. Potom upadl z druhého místa Alex Rins, po něm i Jack Miller s Miguelem Oliveirou. Na čele se odpoutal Vinales a Salom, třetí byl s odstupem Jonas Folger, čtvrtý Brad Binder a na pátou příčku se probojoval Jakub Kornfeil. Vypadalo to, že se svým soupeřům může začít vzdalovat, na Bindera mu ale scházelo už příliš. V té chvíli v průběhu sedmnáctého kola ošklivě upadl Francouz Alan Techer a závod byl přerušen. Protože byla odjeta jeho minimální délka, tentokrát už se nepokračovalo. Zvítězil tedy Maverick Vinales před Luisem Salomem, čtyři a půl sekundy ztrácel třetí Němec Jonas Folger.
Prostřední třída Moto2 se stala jasnou záležitostí pro domácího Esteve Rabata. Celá první pětice jezdila ve stejném pořadí už od prvního kola, měnily se jen rozestupy, Rabat, Redding, Nakagami, Espargaró, Terol. V předposledním kole Nakagamiho předstihl Pol Espargaró a v tomto pořadí už jezdci dojeli až do cíle.

MotoGP bez Abrahama
Po operaci klíční kosti v Austinu před dvěma týdny Karel Abraham zkusil volné páteční tréninky. Nešlo to, ruka a rameno bolely příliš a bylo jasné, že by to jezdec celý závod nevydržel. Proto už v sobotu nenastoupil. Lukáš Pešek zajel poslední kvalifikační třiadvacátý čas. Nejprve ho v pátek postihly technické problémy s nastavením motocyklu, v úvodu sobotní kvalifikace zase upadl, a protože je letos na zajetí nejlepšího času menší prostor, už se mu výsledek nepodařilo vylepšit. Pole position vybojoval Jorge Lorenzo, druhý byl Dani Pedrosa, nejlepší warm up si zajistil jeho týmový kolega Marc Márquez, který skončil v kvalifikaci třetí. Do druhé startovní řady si stoupl Crutchlow, Rossi a Bautista.
Ihned po startu bylo pořadí Pedrosa, Lorenzo, Márquez, Rossi, Crutchlow, Pešek jel v té chvíli dvacátý. Lorenzo se rychle vrátil do vedení, Pešek dvě pozice ztratil. Potom však během krátké chvilky upadli nezávisle na sobě Hernandez, de Puniet, Iannone a během jednoho kola i Bradl a Pešek. Lorenzo s Pedrosou získali menší náskok před Márquezem, Rossim a Crutchlowem. Pedrosa předjel Lorenza a rychle mu ujel. Naopak, k Lorenzovi se přiblížil ještě Pedrosův týmový kolega Márquez a začal na něj útočit. Valentino Rossi se na čtvrtém místě zase bránil Crutchlowovi a přiblížil se k nim také Bautista. Největší boje se ale stále odehrávaly mezi Lorenzovou Yamahou a Márquezovou Hondou. Dokonce začali malinko stahovat vedoucího Pedrosu, ten už ovšem měl dostatečný náskok. O stříbrné příčce se rozhodovalo až v poslední zatáčce, Marc Márquez předjel nekompromisně Jorge Lorenza, ten si to ovšem nechtěl nechat líbit a do zatáčky vlétli skoro současně, trochu navrch měl stále Márquez. Kapoty se o sebe otřely, oba jezdci to však ustáli, jen Lorenzo trochu zaváhal a bylo rozhodnuto. Byl to vlastně přímý souboj o vedení v seriálu, oba totiž měli před závodem stejně bodů. Do cíle tedy za vítězným Pedrosou přijel druhý Márquez, třetí Lorenzo a čtvrtý Rossi. Nejlépe z jezdců startujících na motocyklech specifikace CRT dojel na devátém místě Aleix Espargaró, který sváděl vyrovnané boje s tovární Ducati. Na topspeed sice byla Ducati o cca 10 km/h rychlejší, v zatáčkách měl zase navrch Espargaró.

Moto GP
Jerez (E)


Moto3: 1. Vinales (E) 2. Salom (E, oba KTM) 3. Folger (D, Kalex KTM), 4. Binder (ZA, Suter Honda), 5. Kornfeil (Kalex KTM), 6. Ajo (FIN, KTM)
Průběžně: 1. Vinales 65, 2. Salom 61, 3. Rins 41, 4. Folger 40, 5. Khairuddin (MAL, KTM) 28, 6. Binder 24… 9. Kornfeil 17

Moto2:
1. Rabat (E), 2. Redding (GB), 3. P. Espargaró, 4. Nakagami (J, všichni Kalex), 5. Terol (E, Suter), 6. Simeon (B, Kalex)
Průběžně: 1. Rabat 52, 2. Redding 51, 3. P. Espargaró 41, 4. Terol 38, 5. Aegerter (CH, Suter) 34, 6. Nakagami 29

MotoGP: 1. Pedrosa (E), 2. M. Márquez (E oba Honda), 3. Lorenzo (E), 4. Rossi (I), 5. Crutchlow (GB, všichni Yamaha), 6. Bautista (E, Honda)
Průběžně: 1. M. Márquez 61, 2. Pedrosa 58, 3. Lorenzo 57, 4. Rossi 43, 5. Crutchlow 35, 6. Bautista 28



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife