Lukáš Pešek o IRTA testech

vydáno 12. 3. 2010, text TZ, foto pesek52.cz

Začátkem března absolvoval Lukáš Pešek své první testy na čtyřdobém motocyklu Moriwaki nově vzniklé třídy Moto2.

První zkušenosti nesbíral pouze pražský závodník, ale také italská stáj Matteoni CP Racing a její mechanici. Své první kilometry si odkroužil i japonský stroj.

První třídenní test absolvoval tým Matteoni CP Racing ve Valencii ve dnech 1. - 3. března. Celé startovní pole s šestatřiceti jezdci přivítalo velmi chladné počasí. Lukáš Pešek si vylosoval motor s pořadovým číslem jednapadesát, který odevzdal až po druhých testech v Jerezu. Týmu a českému jezdci nešlo v prvních testech až tak o časy, jako o sžití se s novou technikou.

„Byly to velmi těžké tři dny testů. Nikdo jsme neměli s novým strojem zkušenosti ,a tak bylo těžké pochopit, jak nový stroj funguje. Pro mě bylo složité vůbec popasovat se s novým jízdním stylem, protože řízení čtyřdobého motocyklu je naprosto odlišné. Navíc bylo opravdu těžké pozorovat, jak po tři dny zajíždím časy se ztrátou přes tři vteřiny ve třetí desítce,“ vzpomínal Lukáš Pešek na první dny v sedle motocyklu Moriwaki MD600.

Přesun z Valencie do Jerezu neproběhl zcela standardně. Z dvouhodinového letu se kvůli problémům na letišti stal celodenní výlet. Do Jerezu dorazil dokonce dříve mechanik Daniel Peták v dodávce, než Lukáš Pešek a jeho osobního trenér Miloš Čihák letecky.

V Jerezu se tým soustředil na nastavení základního setupu podvozku, elektroniky motoru a spojky. Druhým třídenním testům byl již přítomen učitel z jezdecké školy California School, který Lukáši Peškovi předával cenné rady ohledně řízení čtyřdobého motocyklu. Harmonogram stáje Matteoni CP Racing ale narušil pondělní déšť.

„V druhých testech jsme udělali obrovský kus práce. Mechanici se sžili s novou technikou a vznikl systém prácí v boxech. Je jen škoda, že jsme poslední den testů nemohli testovat na suchu, protože bychom se jistě posunuli pořadím vzhůru. Nicméně devátý čas na vodě byl v ten den uspokojující. Doufám, že i další naše kroky budou jen a jen vzestupné,“ dodal k testům Lukáš Pešek.

 
„Poslední dva dny šestidenních testů byly dobré. Věnovali jsme se především nastavení podvozku. Do Jerezu dorazil technik společnosti Andreani Group, který nastavil podvozek dle přání jezdce. Testy hodnotím tak, že můžeme být konkurenceschopní. Lukáš určitě udělal velký pokrok se svým jízdním stylem, který je na čtyřtaktu úplně odlišný ve srovnání s dvoudobými motocykly. Nakonec jsme se z úplného zoufalství posunuli hodně dopředu,“ doplnil Peškův osobní trenér Miloš Čihák.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...