Karel Hanika mistrem Evropy

vydáno 6. 10. 2013, text hell, foto europeanchamp.com

Ve španělském Albacete se konalo mistrovství Evropy silničních motocyklů. Po svém vítězství v seriálu Red Bull MotoGP Rookies Cup a díky výborným výsledkům v německém mistrovství IDM se ho zúčastnil i brněnský jezdec Karel Hanika.

Hanika nastoupil, stejně jako v mistrovství IDM, v barvách německého týmu Freudenberg Racing. K dispozici tak měl stroj KTM vylepšený o některá nastavení z MS. Do závodu vlétl proti domácím španělským jezdcům, kteří rovněž sedlají špičkovou techniku a trať velice dobře znají. Závodu se zúčastnilo hned několik jezdců právě skončeného Red Bull Rookies Cupu, např. Stefano Manzi nebo Scott Deroue, ale i několik závodníků, s jejichž jmény jsme se už mohli setkat v seriálu MS této třídy. Hanika si zajistil nejlepší čas prvního kvalifikačního tréninku, v tom druhém skončil druhý za Andreem Migno, který zajel pole position. Na startovním roštu se tedy Karel Hanika postavil na druhou pozici. Také v nedělním ranním warm upu zajel Hanika nejrychlejší čas a v osmnáctikolovém závodě svou pozici potvrdil těsným vítězstvím před Nizozemcem Bryanem Schoutenem na motocyklu FTR Honda. Bronz získal Australan Remy Gardner, do jedné sekundy se v cíli vešel i čtvrtý Migno.
"Od začátku jsme měli trochu nevýhodu oproti jezdcům z CEV, protože ti už zde letos jeli dva závody," řekl Hanika po dojetí. "Během pátečních a sobotních tréninků jsme ale s týmem udělali velký kus práce a podařilo se nám odstranit několik problémů s podvozkem, díky tomu se mně jelo v závodě dobře. Ke konci druhé kvalifikace se mně už nepodařilo najít na trati volné místo a tak už jsem nemohl zlepšit čas z první kvalifikace.
Start do závodu se mně moc nepovedl, byl jsem kolem čtvrtého místa a bylo hodně těžké udržet nastavené tempo. Po pár kolech jsem už ale bojoval o první pozici a několik kol jsem také vedl, když mě pak předjeli kluci ze skupiny. V posledních pěti kolech jsem se snažil udržet ve vedení a jezdit konstantní časy a to se mi povedlo až do cíle. Děkuji týmu za skvělou práci, a fanouškům za jejich podporu."

Ve třídě Supersport 600 zvítězil domácí Roman Ramos, náš Michal Prášek skončil na pěkném čtvrtém místě, dvanáctý dojel Jiří Klejch. Ovšem po diskvalifikaci třetího Lopéze se Prášek posunul na pódiovou třetí pozici a Klejch rovněž postoupil o jedno místo. Vítězem litrových stocků se stal Španěl Xavier Fores, první čtyři místa získali domácí jezdci, nejlepším nešpanělským závodníkem byl pátý Michal Filla. Na šestnácté pozici byl klasifikován David Ouředníček.  

 

ME silničních motocyklů

Albacete (E)

  

STK1000: 1. Fores (E, Ducati), 2. Morales (E, Kawasaki), 3. Silva (E, BMW), 4. Alarcos (E, Kawasaki), 5. Filla (BMW), 6. Jerman (SLO, Suzuki)… 16. Ouředníček (BMW)

 

SSP600: 1. Ramos (E, Kawasaki), 2. Kerschnaumer (A), 3. Prášek, 4. Poyatos (E), 5. Arroyo (E, všichni Yamaha) 6. Bukowski (PL, Suzuki… 11. Klejch (Kawasaki)

 

Moto3: 1. Hanika (KTM), 2.  Schouten (FTR Honda), 3. Gardner (AUS, KTM), 4. Migno (I), 5. Quartararo (F, oba FTR Honda)



Diskuze k článku


Přečtěte si také

Provizorní startovní listiny silničního MS 2014  25. 11. 2013  

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife