Karel Hanika mistrem Evropy

vydáno 6. 10. 2013, text hell, foto europeanchamp.com

Ve španělském Albacete se konalo mistrovství Evropy silničních motocyklů. Po svém vítězství v seriálu Red Bull MotoGP Rookies Cup a díky výborným výsledkům v německém mistrovství IDM se ho zúčastnil i brněnský jezdec Karel Hanika.

Hanika nastoupil, stejně jako v mistrovství IDM, v barvách německého týmu Freudenberg Racing. K dispozici tak měl stroj KTM vylepšený o některá nastavení z MS. Do závodu vlétl proti domácím španělským jezdcům, kteří rovněž sedlají špičkovou techniku a trať velice dobře znají. Závodu se zúčastnilo hned několik jezdců právě skončeného Red Bull Rookies Cupu, např. Stefano Manzi nebo Scott Deroue, ale i několik závodníků, s jejichž jmény jsme se už mohli setkat v seriálu MS této třídy. Hanika si zajistil nejlepší čas prvního kvalifikačního tréninku, v tom druhém skončil druhý za Andreem Migno, který zajel pole position. Na startovním roštu se tedy Karel Hanika postavil na druhou pozici. Také v nedělním ranním warm upu zajel Hanika nejrychlejší čas a v osmnáctikolovém závodě svou pozici potvrdil těsným vítězstvím před Nizozemcem Bryanem Schoutenem na motocyklu FTR Honda. Bronz získal Australan Remy Gardner, do jedné sekundy se v cíli vešel i čtvrtý Migno.
"Od začátku jsme měli trochu nevýhodu oproti jezdcům z CEV, protože ti už zde letos jeli dva závody," řekl Hanika po dojetí. "Během pátečních a sobotních tréninků jsme ale s týmem udělali velký kus práce a podařilo se nám odstranit několik problémů s podvozkem, díky tomu se mně jelo v závodě dobře. Ke konci druhé kvalifikace se mně už nepodařilo najít na trati volné místo a tak už jsem nemohl zlepšit čas z první kvalifikace.
Start do závodu se mně moc nepovedl, byl jsem kolem čtvrtého místa a bylo hodně těžké udržet nastavené tempo. Po pár kolech jsem už ale bojoval o první pozici a několik kol jsem také vedl, když mě pak předjeli kluci ze skupiny. V posledních pěti kolech jsem se snažil udržet ve vedení a jezdit konstantní časy a to se mi povedlo až do cíle. Děkuji týmu za skvělou práci, a fanouškům za jejich podporu."

Ve třídě Supersport 600 zvítězil domácí Roman Ramos, náš Michal Prášek skončil na pěkném čtvrtém místě, dvanáctý dojel Jiří Klejch. Ovšem po diskvalifikaci třetího Lopéze se Prášek posunul na pódiovou třetí pozici a Klejch rovněž postoupil o jedno místo. Vítězem litrových stocků se stal Španěl Xavier Fores, první čtyři místa získali domácí jezdci, nejlepším nešpanělským závodníkem byl pátý Michal Filla. Na šestnácté pozici byl klasifikován David Ouředníček.  

 

ME silničních motocyklů

Albacete (E)

  

STK1000: 1. Fores (E, Ducati), 2. Morales (E, Kawasaki), 3. Silva (E, BMW), 4. Alarcos (E, Kawasaki), 5. Filla (BMW), 6. Jerman (SLO, Suzuki)… 16. Ouředníček (BMW)

 

SSP600: 1. Ramos (E, Kawasaki), 2. Kerschnaumer (A), 3. Prášek, 4. Poyatos (E), 5. Arroyo (E, všichni Yamaha) 6. Bukowski (PL, Suzuki… 11. Klejch (Kawasaki)

 

Moto3: 1. Hanika (KTM), 2.  Schouten (FTR Honda), 3. Gardner (AUS, KTM), 4. Migno (I), 5. Quartararo (F, oba FTR Honda)



Přečtěte si také

Provizorní startovní listiny silničního MS 2014  25. 11. 2013  

Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 6 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
20. listopadu v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...