Jednotné pneumatiky v MotoGP
vydáno 27. 12. 2008, text Jiří Nykodým, foto RZ
Pro příští sezonu MotoGP bylo rozhodnuto o jednotném dodavateli pneumatik, kterým se stal japonský Bridgestone. V následujícím článku se podíváme na to, jak bude nové pravidlo fungovat.
Pro sezonu 2009 vstupuje v královské kubatuře MotoGP v platnost nové pravidlo o jednotném dodavateli pneumatik, kterým se stal japonský Bridgestone. Tento výrobce bude tedy dodávat všem týmům královské kubatury svoje pneumatiky a v následujícím článku se podíváme, jak přesně bude tato změna fungovat.
Každý tým bude mít během závodního víkendu pro jednoho jezdce k dispozici pouze dvacet hladkých pneumatik. Jednotlivé specifikace pneumatik musí Bridgestone týmům před závodním víkendem oznámit. Celkem jsou ve hře dvě specifikace z celkem čtyř předních pneumatik a dvě specifikace z šesti zadních pneumatik.
Pokud bude na trati panovat deštivé počasí a pojede se na mokru, bude mít každý jezdec k dispozici celkem osm pneumatik, čtyři přední a čtyři zadní.
Den před začátkem celého závodního víkendu musí Bridgestone nahlásit detaily technickému řediteli. Bridgestone musí dodat údaje o specifikacích pneumatik, množství a označení jednotlivých gum.
Pro všechny tréninky, warm-up a závod bude mít jezdec maximálně dvacet suchých pneumatik:
Přední hladké pneumatiky: 4 ks specifikace “A“ plus 4 ks specifikace “B“, celkem 8 ks
Zadní hladké pneumatiky: 6 ks specifikace “A“ plus 6 ks specifikace “B“, celkem 12 ks
Pro všechny tréninky, warm-up a závod může jezdec použít maximálně osm mokrých pneumatik:
Přední mokré pneumatiky: 4 ks standardní specifikace
Zadní mokré pneumatiky: 4 ks standardní specifikace