HRC versus finanční krize
vydáno 10. 12. 2008, text Jiří Nykodým, foto Honda
Původně vedení Hondy prohlásilo, že její aktivity světová finanční krize neomezí, ale v současné době si už tak jisté není.
Po náhlém odchodu továrny Honda z formule 1 kvůli světové finanční krizi se spekulovalo také nad vlivem této situace na závodní aktivity Hondy v MotoGP. Minulý týden tiskový mluvčí japonské továrny oznámil, že týmy používající motocykly japonské značky v královské kubatuře MotoGP nemusejí mít obavy a Honda svoje aktivity v MotoGP omezovat nebude. Ale v rozhovoru s mluvčím Hondy tento týden již odpověď na toto téma nebyla tak jednoznačná. Z rozhovoru vyplývá, že míra angažovanosti Hondy v MotoGP je zatím ve stadiu projednávání. Tato informace samozřejmě velmi znepokojila všechny čtyři týmy používající motocykly Honda v královské kubatuře. Týmům Repsol Honda, San Carlo Honda Gresini, Scot Honda a LCR Honda má japonský výrobce dodat a podporovat celkem šest strojů, což je třetina celého startovního pole MotoGP v nadcházející sezoně.
Na otázku, jestli bude HRC nadále podporovat svoje týmy na stejné úrovni, tiskový mluvčí odpověděl takto:
„Zatím projednáváme, jak to v příští sezoně bude vypadat a teď nemůžu tuto otázku zodpovědět. Na naši práci má světová finanční krize mnohem větší vliv, než jsme si mysleli. Může se stát, že ovlivní i naši práci v MotoGP, současná situace je velmi vážná.“