Hayate pracuje na zlepšení motorky
vydáno 22. 5. 2009, text Jiří Nykodým, foto RZ
Tým Hayate Racing pracuje na zlepšení vlastností podvozku, aby mohl Marco Melandri naplno využít potenciál stroje Kawasaki.
Ital Marco Melandri v několika posledních závodech velmi příjemně překvapil svými výkony na Kawasaki v soukromém týmu Hayate, o kterých si v loňském roce tovární tým mohl nechat jen zdát. Posledních pět závodů mistrovství světa dokončil Marco do šestého místa a v posledním závodě na francouzském okruhu v Le Mans si dojel pro skvělé druhé místo. Přitom samotný Melandri nastupoval do podceňovaného týmu Hayate Racing s účelem „nevypadnout“ ze závodů MotoGP, nyní se však situace zcela obrátila. Tým se snaží upravit podvozek stroje tak, aby se zlepšila stabilita v zatáčkách a Marco mohl dosáhnout na ještě lepší výsledky. Jak je známo, Kawasaki od vývoje Ninje ZX-RR zcela upustila a práce je tak pouze v rukou mechaniků, kteří si jsou jisti, že potenciál stroje ještě nebyl využit naplno.
„Neustále bojujeme s podvozkem, na kterém je třeba ještě hodně zapracovat. Potřebujeme zlepšit stabilitu stroje během brždění a projíždění zatáček, takže potřebujeme zkombinovat podvozek s brzdným momentem motoru. V současné chvíli se snažíme upravit geometrii a vyhovět tak Marcovým připomínkám. Už se nám povedlo zlepšit kontakt přední části motorky a i průběh motoru je klidnější a výkonnější než na začátku sezony. Teď potřebujeme především zlepšit přilnavost motorky v zatáčkách, aby motocykl lépe zatáčel,“ dodal šéf týmu Hayate Andrea Dosoli.