Grand Prix Itálie – Mugello
vydáno 1. 6. 2008, text Petr Štola, foto Fiat Yamaha Team
Šestý závod silničního Grand Prix vidělo italské Mugello, kde se z vítězství radovali domácí Corsi, Simoncelli a Rossi.
Dramatický souboj ve velké skupině představila třída 125 cm3, která našla nakonec svého vítěze v domácím Simone Corsim. Ten přivedl na cílovou čáru sedmičlennou skupinu, kterou dělilo pouhých 0,8 sekundy vzájemného rozestupu. Bitvu o pódium nakonec pro sebe vedle Corsiho rozhodli Maďar Gábor Talmácsi a Španěl Pól Espargaro.
Závod čtvrtlitrů byl neméně dramatický, ovšem zatímco v předchozím závodě jsme sledovali především tvrdé souboje, v závodě čtvrtlitrů to bylo velké množství pádů, které poznamenaly nejen samotný závod, ale i jeho výsledek. Z první pozice totiž havaroval Španěl Bautista, při útoku na první místo naopak jeho krajan a nejrychlejší muž z kvalifikace, Hector Barberá, který šel k zemi ve vysoké rychlosti, když nezvládl stroj po kontaktu s Marco Simoncellim. Ital nakonec zůstal na čele osamocen, což pro něj znamenalo letošní premiérové vítězství. Na druhém místě dovezl do cíle tovární stroj Aprilia Španěl Alex Debon, který udržel za svými zády Švýcara Thomase Lüthiho.
Díky mnoha pádům se na výborné sedmé místo dostal náš Karel Abraham. Lukáš Pešek dlouho jezdil ve skupině s Debonem a Lüthim, bohužel v polovině závodu chyboval a havaroval.
Třída MotoGP má ve své historii v Mugellu pouze jediného krále a ten se své vlády ujal i v letošní sezoně. Valentino Rossi neponechal nic náhodě a hned po několika kolech šel na vedoucí místo a na něm setrval až do cíle, kde byl o 2,201 sekundy dříve než druhý Casey Stoner. Třetí místo si v italském Mugellu připsal Španěl Dani Pedrosa a protože jeho krajan Jorge Lorenzo v závodě havaroval a nebodoval, dostal se Pedrosa na celkové druhé místo, kde mu na vedoucího Rossiho chybí 12 bodů.
Příští závod se jede již příští týden, kdy je na programu Grand Prix Calatunye.
Grand Prix Itálie – Mugello
125 cm3: 1. Corsi (I, Aprilia) 20 kol / 39:59,020, 2. Talmacsi (H, Aprilia) +0,019, 3. P. Espargaro (E, Derbi) +0,036, 4. Di Meglio (F, Derbi) +0,135, 5. Smith (GB, Aprilia) +0,178, 6. Gadea (E, Aprilia) +0,490, 7. Terol (E, Aprilia) +0,832, 8. Cortese (D, Aprilia) +3,865, 9. Olive (E, Derbi) +3,928, 10. Bradl (D, Aprilia) +5,439, 11. Bonsey (USA, Aprilia) +10,244, 12. Iannonne (I, Aprilia) +10,447, 13. De Rosa (I, KTM) +18,366, 14. Redding (GB, Aprilia) +23,201, 15. Ranseder (A, Aprilia) +24,440
125 cm3 – po 6. závodě: 1. Corsi 87 b, 2. Di Meglio 87, 3. Terol 75, 4. Olive 65, 5. Bradl 64, 6. P. Espargaro 55, 7. Talmacsi 52, 8. Iannonne 47, 9. Smith 47, 10. Gadea 42, 11. Bonsey 30, 12. Cortese 30, 13. Redding 22, 14. De Rosa 22, 15. Webb (GB, Aprilia) 21
250 cm3: 1. Simoncelli (I, Gilera) 21 kol / 40:19,910, 2. Debon (E, Aprilia) +0,499, 3. Lüthi (CH, Aprilia) +0,712, 4. Kallio (FIN, KTM) +7,403, 5. Pasini (I, Aprilia) +12,542, 6.Locatelli (I, Gilera) +12,790, 7. Abraham (Aprilia) +16,114, 8. Aoyama (J, KTM) +17,316, 9. A. Espargaro (E, Aprilia) +19,642, 10. Wilairot (T, Honda) +19,704, 11. Simon (E, KTM) +19,751, 12.Baldolini (I, Aprilia) +47,360, 13.Laverty (GB, Aprilia) +47,422, 14. Lai (I, Gilega) +1:13,423, 15. Toth (H, Aprilia) +1:25,891, Pešek (Aprilia) nedokončil
250 cm3 – po 6. závodě: 1. Kallio 106 b, 2. Pasini 88, 3. Debon 79, 4. Simoncelli 78, 5. Aoyama 61, 6. Takahashi (J, Honda) 59, 7. Barbera (E, Aprilia) 53, 8. Bautista (E, Aprilia) 41, 9. A. Espargaro 40, 10. Simon 36, 11. Lüthi 35, 12. Locatelli 34, 13. Wilairot 25, 14. Faubel (E, Aprilia) 25, 15. Abraham 21, 18. Pešek 12
MotoGP: 1. Rossi (I, Yamaha) 23 kol / 43:31,153, 2. Stoner (AUS, Ducati) +2,201, 3. Pedrosa (E, Honda) +4,867, 4. De Angelis (RSM, Honda) +6,313, 5. Edwards (USA, Yamaha) +12,530, 6. Toseland (GB, Yamaha) +13,806, 7. Capirossi (I, Suzuki) +14,447, 8. Dovizioso (I, Honda) +15,319, 9. Nakano (J, Honda) +15,327, 10. Vermeulen (AUS, Suzuki) +30,785, 11. Guintoli (F, Ducati) +39,621, 12. Elias (E, Ducati) +50,021, 13. Hayden (USA, Honda) +50,440, 14. Okada (J, Honda) +58,849, 15. West (AUS, Kawasaki) +1:00,736
MotoGP – po 6. závodě: 1. Rossi 122 b, 2. Pedrosa 110, 3. Lorenzo (E, Yamaha) 94, 4. Stoner 76, 5. Edwards 58, 6. Capirossi 51, 7. Dovizioso 44, 8. Toseland 43, 9. Hayden 40, 10. Nakano 35, 11. Vermeulen 31, 12. Hopkins (USA, Kawasaki) 26, 13. De Angelis 24, 14. Melandri (I, Ducati) 24, 15. Elias 24
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...