Grand Prix Číny
vydáno 4. 5. 2008, text Petr Štola, foto Ducati
V čínské Shanghai proběhla deštivá Grand Prix, ve třídě 125 cm3 se radoval Ital Iannone, dvěstěpadesátky se staly kořistí Fina Miky Kallia a třídu MotoGP vyhrál Valentino Rossi.
Do deštivého rána se probudili jezdci Grand Prix před svým dalším závodem, který se konal v čínské Shanghai. Jako první se na start postavili piloti nejslabší třídy 125 cm3, kde se o vítězství postaral italský mladík Andrea Iannonne, který na druhé místo poslal Francouze Mike di Meglia. Třetí skončil obhájce titulu Gabor Talmacsi. V závodě plném pádů dojel na čtvrté pozici mladší z bratrské dvojice Espargarů Pol, pátý byl poté Němec Stefan Bradl.
Mika Kallio se radoval z vítězství v závodě třídy 250 cm3, když ho na stupních pro vítěze doplnil jeho týmový kolega Hiroshi Aoyama. Třetí skončil Mattia Pasini poté, co z třetí pozice pro poruchu motocyklu v posledních dvou zatáčkách vypadl Yuki Takahashi. Naši jezdci neměli v tomto závodě moc štěstí, Karel Abraham havaroval již v prvním kole, Lukáš Pešek se zadřeným motorem skončil v kole druhém. V celkovém pořadí i nadále bezpečně vede Mika Kallio. Naši jsou na 15. (Abraham) a 16. místě (Pešek), kde mají shodně 12 bodů.
V závodě nejprestižnější třídy MotoGP zvítězil po dlouhé době opět Valentino Rossi, který s náskokem více než tří sekund projel cílem před továrním pilotem Hondy Danielem Pedrosou. Na pódium se konečně dostal i Australan Casey Stoner, který si v cestě za obhajobou světového titulu zajistil třetí místo. Čtvrtý přijel do cíle Jorge Lorenzo, pro kterého to bylo velmi ceněné umístění zvláště poté, co do závodu nastoupil se zraněním z pátečního pádu. Pětici nejlepších doplnil Marco Melandri. Na čele celkové klasifikace je nyní Pedrosa, který má 81 bodů. Druhý je s sedmibodovou ztrátou Lorenzo, zatímco třetí Rossi ztrácí ještě o dva body více.
Grand Prix pokračuje za čtrnáct dni ve francouzském Le Mans.
Grand Prix Číny
125 cm3: 1. Iannonne (I, Aprilia) 46:02,275, 2. di Meglio (F, Derbi) +3,355, 3. Talmacsi (H, Aprilia) +3,451, 4. Espargaro (E, Derbi) +14,028, 5. Bradl (D, Aprilia) +23,853, 6. Olive (E, Derbi) +31,962, 7. Ransader (A, Aprilia) +33,758, 8. Terol (E, Aprilia) +34,696, 9. de Rosa (I, KTM) +34,838, 10. Vazquez (E, Aprilia) +41,011, 11. Rabat (E, KTM) +41,139, 12. Marquez (E, KTM) +43,677, 13. Koyama (J, KTM) +53,489, 14. Bonsey (USA, Aprilia) +54,462, 15. Tutusaus (E, Aprilia) +58,706,
250 cm3: 1. Kallio (FIN, KTM) 48:12,217, 2. Aoyama (J, KTM) +3,238, 3. Pasini (I, Aprilia) +13,811, 4. Simoncelli (I, Gilera) +18,474, 5. Debon (E, Aprilia) +21,066, 6. Barbera (E, Aprilia) +25,158, 7. Takahashi (J, Honda) +29,990, 8. Willairot (T, Honda) +39,871, 9. A. Espargaro (E, Aprilia) +48,344, 10. Faubel (E, Aprilia) +55,470, 11. Locatelli (I, Gilera) +55,832, 12. Bautista (E, Aprilia) 1:00,442, 13. Laverty (IRL, Aprilia) +1:00,732, 14. Lai (I, Gilera) +1:36,975, 15. Pradita (INA, Yamaha) +1:37,080, Lukáš Pešek (Aprilia), Karel Abraham (Aprilia) nedokončili závod
MotoGP: 1. Rossi (I, Yamaha) 44:08,061, 2. Pedrosa (E, Honda) +3,890, 3. Stoner (AUS, Ducati) +15,928, 4. Lorenzo (E, Yamaha) +22,494, 5. Melandri (I, Ducati) +26,957, 6. Hayden (USA, Honda) +28,369, 7. Edwards (USA, Yamaha) +29,780, 8. Elias (E, Ducati) +30,225, 9. Capirossi (I, Suzuki) +31,440, 10. Nakano (J, Honda) +35,969, 11. Dovizioso (I, Honda) +36,246, 12. Toseland (GB, Yamaha) +43,191, 13. de Puniet (F, Honda) +45,855, 14. Hopkins (USA, Kawasaki) +45,855, 15. Guintoli (F, Ducati) +46,330
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...