GP Katalánska - závod Moto2

vydáno 4. 7. 2010, text Jiří Nykodým, foto Tech 3

V závodě kubatury Moto2 na okruhu Montmeló zvítězil Yuki Takahashi, výbroný závod zajel i brněnský Karel Abraham.

Ihned po startu závodu kubatury Moto2 se ujal vedení Lüthi, na druhé místo se zařadil Elías, třetí jel Takahashi, čtvrtý Iannone a pátý Simón. Karel Abraham po startu udržel dvanácté místo, výborně odstartoval i Lukáš Pešek, který se zařadil na třinácté místo hned za Abaju.
 
Už v první zatáčce došlo k hromadnému pádu, kde v druhé polovině startovního pole havarovalo 6 jezdců. V nájezdu do třetího kola vedl Thomas Lüthi, na kterého útočil druhý Andrea Iannone, na třetím místě jel Julian Simón, na čtvrté místo se propadl Toni Elías a první pětici uzavíral Yuki Takahashi. V následujícím kole přišel ze strany Iannoneho úspěšný útok na Lüthiho a Andrea převzal vedení závodu. Karel Abraham se posunul na výborné osmé místo, Lukáš Pešek už bohužel v závodu nepokračoval. Po šesti odjetých kolech vedl Iannone s náskokem jedné sekundy na druhého Simóna, třetí jel v těsném závěsu Thomas Lüthi a první pětku uzavíral Simone Corsi. Parádní manévr předvedl Karel Abraham, když si vyšlápl na Elíase a posunul se na šesté místo. O dvě kola později předjel Abaja i Corsiho a posunul se na pátou pozici. V devátém kole havaroval Ratthapark Wilairot. Deset kol před cílem závodu vedl stále Iannone s náskokem 2,6 sekundy na druhého Takahashiho, třetí místo držel Lüthi, čtvrtý jel Simón a výborné páté místo patřilo Karlu Abrahamovi. Osm okruhů před cílem musel vedoucí Andrea Iannone projet boxovou uličkou, byl totiž penalizován za předjíždění pod žlutými vlajkami, do závodu se vrátil na 17. místo. Vedení tak převzal Takahashi, druhý jel Lüthi, třetí místo patřilo Simónovi. o čtvrté místo bojovala tříčlenná skupinka, kterou vedl Elías před Corsim a Abrahamem. Čtyři kola před cílem vytáhl z kapsy brněnský Karel Abraham další skvělý manévr, když na brzdách po cílové rovince předjel oba jezdce před ním - Corsiho i Elíase. V předposledním kole vedl stále Takahashi s náskokem pěti sekund na druhého Lüthiho, který bojoval se Simónem. Na čtvrtém místě jel stále Karel Abraham a za sebou vezl Elíase s Corsim.
 
Dramatický pád přišel v posledním kole na cílové rovince, když Morales narazil v plné rychlosti do před ním jedoucího Noyese a při následném pádu narazil do ochranné zdi a poté jej trefil i samotný motocykl.
 
Z vítězství se radoval Yuki Takahashi, druhé místo vybojoval Thomas Lüthi, na třetím místě dojel Julian Simón. Výborný výsledek vybojoval náš Karel Abraham, když závod dokončil na skvělém čtvrtém místě a první pětku uzavřel Toni Elías.
 
Výsledky:
1. Yuki TAKAHASHI (JPN-Tech 3 Racing,Tech 3) 41'42.451
2. Thomas LÜTHI (SWI-Interwetten Moriwaki Moto2,Moriwaki) +5.037
3. Julian SIMÓN (SPA-Mapfre Aspar Team,Suter) +5.200
4. Karel ABRAHAM (CZE-Cardion AB Motoracing,FTR) +6.706
5. Toni ELÍAS (SPA-Gresini Racing Moto2,Moriwaki) +7.369
6. Simone CORSI (ITA-JIR Moto2,Motobi) +7.414
7. Kenny NOYES (USA-Jack & Jones by A.Banderas,Promoharris) +17.010
8. Fonsi NIETO (SPA-Holiday Gym G22,Moriwaki) +20.555
9. Anthony WEST (AUS-MZ Racing Team,MZ-RE Honda) +21.001
10. Alex DE ANGELIS (RSM-RSM Team Scot,Force GP210) +21.369
11. Gábor TALMÁCSI (HUN-Fimmco Speed Up,Speed Up) +22.213
12. Yonny HERNANDÉZ (COL-Blusens-STX,BQR-Moto2) +23.024
13. Andrea IANNONE (ITA-Fimmco Speed Up,Speed Up) +25.297
14. Jules CLUZEL (FRA-Forward Racing,Suter) +26.674
15. Yusuke TESHIMA (JPN-JIR Moto2,Motobi) +26.796
16. Raffaele DE ROSA (ITA-Tech 3 Racing,Tech 3) +27.441
17. Arne TODE (GER-Racing Team Germany,Suter) +27.674
18. Vladimir IVANOV (UKR-Gresini Racing Moto2,Moriwaki) +35.193
19. Jordi TORRES (SPA-MR Griful,Promoharris) +37.424
20.Valentin DEBISE (FRA-WTR San Marino Team,ADV) +41.504


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife