Stanovisko společnosti Automotodrom Brno, a.s. k financování závodu Grand Prix ČR
vydáno 7. 5. 2014, text Ivana Ulmanová, Automotodrom Brno, foto Ivo Helikar
Automotodrom Brno v sobotu 3. května 2014 oznámil promotérovi šampionátu FIM Mistrovství světa silničních motocyklů (MotoGP), že v tuto chvíli nemá zajištěno financování závodu Grand Prix České republiky v roce 2014 ani v letech následujících a že pokud nedojde ke změně, bude nucen požádat promotéra, aby v roce 2015 vyjmul závod v České republice z kalendáře šampionátu.
Vedení Automotodromu Brno se k tomuto kroku rozhodlo proto, že Národní rada pro sport odmítla zařadit závod Grand Prix České republiky do dotačního programu pro významné sportovní akce a tím vyloučila, aby byly na zajištění závodu Grand Prix České republiky poskytnuty z tohoto programu prostředky. Tím byl zcela popřen systém financování sportovních akcí a opět se zopakovala situace, na kterou Automotodrom Brno jako hostitel závodu MotoGP opakovaně upozorňuje – pro akce podobného významu neexistuje v České republice systém podpory. Automotodrom Brno nemá žádnou záruku, že jakoukoliv podporu v následujícím období obdrží a za těchto okolností nemůže s plnou zodpovědností za hospodaření společnosti dopustit její ohrožení.
Dle vyjádření ministra školství, mládeže a tělovýchovy PhDr. Marcela Chládka, MBA má být mimo dotační program poskytnuto na zajištění zalistovacího poplatku Grand Prix České republiky 20 milionů korun z rezervy ministerstva. Příjemcem této dotace musí být Autoklub ČR jako zástupce České republiky v mezinárodní organizaci. Dle vyjádření ministra Chládka však nelze tuto dotaci poskytnout, protože existují pochybnosti o hospodaření Autoklubu ČR a o tom, že by s touto dotací naložil ve prospěch Grand Prix České republiky.
Za uvolnění těchto mimořádných prostředků, které představují přibližně třetinu výše zalistovacího poplatku, je nutné ministru Marcelu Chládkovi poděkovat, avšak v současné situaci tato podpora neřeší problém financování Grand Prix České republiky na letošní rok, ani na roky budoucí. Pro zajištění životaschopnosti Grand Prix České republiky je třeba zajistit zalistovací poplatek v plné výši, což v letošním roce představuje přibližně 72 milionů Kč.
Z tohoto důvodu Automotodrom Brno bude v následujících dnech oslovovat Vládu České republiky a předsedu vlády Mgr. Bohuslava Sobotku s žádostí o zajištění mimořádného financování Grand Prix České republiky na rok 2014 a garanci zajištění Grand Prix České republiky i v roce 2015.
Automotodrom Brno je připraven vést jednání o možnosti financování Grand Prix České republiky z jiného ministerstva, i o změně systému převodu prostředků na promotérskou společnost Dorna SPORTS. Jednu z možných variant nastínil ve vysílání ČT24 primátor Statutárního města Brna Roman Onderka, který by byl ochoten přijmout dotaci místo Autoklubu ČR a v souladu s dohodou ji převést promotérské společnosti.
Výkonný ředitel promotérské organizace Dorna SPORTS vedení Automotodromu Brno sdělil, že informaci o konání Grand Prix České republiky 2015 očekává do 30. června 2014.
Mgr. Ivana Ulmanová, v. r.
Předsedkyně představenstva
Automotodrom Brno, a.s.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2023
Závěr každého roku sebou nese několik tradičních momentů:
vánoční svátky, Silvestr a posledních jedenáct let i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek, tedy strojů, které budou dostupné na našem trhu
v příští sezóně. I tentokrát jsme Katalog rozdělili do několika kategorií
(Sport, Naked, Classic a custom, Adventure a touring, Enduro, cross a motard,
Skútry, Elektro a Quad) a jako vždy najd...
-
Motorbike 12/2022
Přestože do svátků zbývá ještě nějaký ten čas,
předvánoční shon už propukl naplno. Všude mraky lidí, nervozita stoupá...a
přitom by mělo jít přece o svátky klidu. A my vám pomůžeme se do toho klidu
„hodit“, je tu totiž zbrusu nové vydání Motorbike, které vám jistě zpestří
večer po hektickém dni. A pokud jste vůči okolnímu šílenství imunní (což vám
naprosto schvalujeme), tím lépe, o to více si posl...
-
Motorbike 11/2022
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě
předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike.
Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek,
ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících
benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být. A věříme, že se
vám i listopadový Motorbike (opět rozšíře...
-
Výměna olejového filtru motorky
Olejový filtr pomáhá čistit
motor, odstraňuje nečistoty z oleje motoru, jako například částečky kovů nebo
prach. Takto filtrovaný motorový olej je
velmi důležitý pro správné fungování motoru, jelikož znečištěný olej by mohl
poškodit součásti olejového čerpadla a zároveň dosedací plochy v motoru.
Podle všeobecných doporučení by
se měl olej v motorce měnit po ujetí každých 5-tisíc kilometrů, ne...
-
Motorbike 10/2022
Podzim? Že by konec sezóny? Ale kdepak, ještě se letos
určitě svezeme, jen jsou ty dny už o něco kratší. A abyste se večer nenudili,
máme pro vás nové vydání Motorbike. Jako obvykle plné nejen původních českých
testů jedno i dvoustopých strojů, ale i sportovních reportáží a aktuálních
informací z motocyklového světa. A opět jde o rozšířené vydání, tedy o 124
stran!
Testy
CFMOTO 700CL-X Adventure v...